שתף קטע נבחר

המצלמה תיעדה: אסירה ילדה לבד בתא הכלא

קולורדו: מצלמת אבטחה בכלא תיעדה את דיאנה סאנצ'ס זועקת מכאבים ומתחננת לעזרה במשך שעות, לפני שהיא יולדת לבדה בתא. רק אחרי הלידה נכנס לתא אח. "לאף אחד לא היה אכפת. זה לא הגיע לי ולא לתינוק שלי"

 

 

צעירה שילדה לבדה בתא הכלא בעיר דנבר שבקולורדו תובעת את הרשויות אחרי שסוהרים ואחיות התעלמו מתחינותיה לעזרה, במהלך הלידה שנמשכה כחמש שעות.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

האירוע התרחש ב-31 ביולי 2018. מצלמת האבטחה בתא תיעדה את דיאנה סאנצ'ס, היום בת 27, מתחננת לעזרה ומקבלת משטח ספיגה. אחרי כ-45 דקות, היא שוכבת על מיטה צרה, זועקת מכאבים, לפני שהיא מורידה את מכנסיה ויולדת. אחרי שהיא יולדת, אח נכנס לתא ומרים את התינוק.

אסירה תא כלא לידה ילדה יולדת דנבר ארה
"לאף אחד לא היה אכפת". סאנצ'ס בתא הכלא לפני שילדה(צילום: AP)

"זו בדיחה לאפיין את זה כטיפול רפואי", אמרה עורכת דינה של סאנצ'ס, מארי ניומן, שפרסמה קטעים מתיעוד מצלמת האבטחה. "כל אדם יכול לראות שאישה שעוברת לידה שעות על גבי שעות וצועקת שהיא יולדת וצריכה ללכת לבית חולים - צריכה ללכת לבית חולים".

 

בתביעה הפדרלית שהוגשה בשבוע שעבר נאמר כי גורמים בכלא "בחרו באופן אכזרי בנוחות על פני חמלה" בכך שלא הזמינו אמבולנס אחרי שסאנצ'ס החלה ללדת ולדמם. עוד נכתב כי רשויות הכלא ביקשו טנדר כדי לפנות את סאנצ'ס לבית חולים, אך ידעו שהנסיעה לא תתאפשר במשך שעות.

 

בתביעה נכתב כי אף אח או אחות לא ייבשו ולא חיממו את התינוק או ניקו את הריר מפיו במשך כמה דקות וכי לאחיות בכלא לא היה ציוד לחתוך את חבל הטבור של התינוק. זה לא נותק עד שכבאים הגיעו כרבע שעה אחרי שנולד התינוק.

אסירה תא כלא לידה ילדה יולדת דנבר ארה
"זה לא הגיע לי ובעיקר לא לתינוק שלי"(צילום: AFP)
 

משרד השריף מסר כי מאז האירוע שינה את מדיניותו כדי להבטיח שאסירות בהיריון שנמצאות בכל שלב בלידה יועברו מיד לבית החולים. דוברת משרד השריף, דריה סרנה, אמרה שבעבר ההחלטה אם להעביר אסירה בהיריון התקבלה על ידי האחיות בכלא, אולם כעת גם סגני השריף מוסמכים להזמין אמבולנס למען מישהי שיולדת.

 

האחים והאחיות של הכלא נשכרו לעבודה על ידי בית החולים הציבורי בעיר, ובמשרד השריף מסרו שסאנצ'ס הייתה ביחידה רפואית תחת השגחת אחיות בשעה שילדה. בבית החולים סירבו להתייחס לתביעה, אך הגנו על עובדיהם בכלא. "בית החולים מעניק טיפול רפואי באיכות גבוהה לאלפי אסירים מדי שנה", נמסר.

 

"הכאב הזה פשוט בלתי ניתן לתיאור. מה שכואב לי יותר מכל זה העובדה שלאף אחד לא היה אכפת", סיפרה סאנצ'ס. היא הוסיפה שבכלא מתייחסים לאסירות "כמו לזבל". "אני יודעת שהייתי שם מכיוון שטעיתי. אבל זה לא הגיע לי ובעיקר לא לתינוק שלי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים