שתף קטע נבחר

סערה במועצת יש"ע: נבלם ניסיון להקדים את הבחירות ליו"ר

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני צפוי לסיים את כהונתו בנובמבר, ובישיבה סוערת הציעו לבחור לו מחליף כבר בימים הקרובים. בסופו של דבר ההצעה נדחתה

התיישבות ביהודה ושומרון. ישיבה סוערת במועצה  (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
התיישבות ביהודה ושומרון. ישיבה סוערת במועצה (צילום: רויטרס)

בישיבה שהתקיימה אמש (שני) במועצת יש"ע, הועלתה הצעה להקדים את הבחירות לתפקיד יושב ראש המועצה ולקיימן כבר בימים הקרובים, עוד לפני הבחירות לכנסת. יו"ר מועצת יש"ע הנוכחי, חננאל דורני, שצפוי לסיים את כהונתו בנובמבר, התנגד בתחילה להצעה אך בסופו של דבר הסכים לקיים הצבעה.

 

ויכוחים פנימיים וקשיים כלכליים: מועצת יש"ע בצומת דרכים

 

בישיבה נכח גם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, אחרי שנים שלא הגיע לישיבות בעקבות חילוקי דעות עם המועצה. בסופו של דבר הסתיימה ההצבעה בתיקו - וההצעה נדחתה. במהלך הישיבה, כחלק מניסיונות השכנוע של כל צד, הטונים עלו והמתח הורגש באוויר.

 

כרגע לא ברורה רשימת המועמדים הסופית אך על הפרק נמצאת מועמדותם של ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, יגאל להב מקרני שומרון וגם היו"ר המכהן דורני שייתכן וירוץ לקדנציה נוספת. גם אביחי בוארון - מי שהוביל את המאבק הציבורי להקמת היישוב עמיחי ולמניעת פינוי עמונה - צפוי להתמודד. בין המתמודדים הפוטנציאליים נמצא גם דוד אלחאני, ראש מועצת בקעת הירדן.

 

חשש לקריסה כלכלית וויכוחים פנימיים  

מועצת יש"ע נמצאת באחד הצמתים המשמעותיים ביותר שלה בשנים האחרונות. מלבד הקרבות על תפקיד היו"ר - חשש לקריסה כלכלית, ויכוחים פנימיים ומעורבות של גורמים חיצוניים מאיימים על פעילות הגוף שמייצג את תושבי יהודה ושומרון.

 

הסיבה המרכזית למצב הקשה של המועצה קשור לרשויות המקומיות שחברות בה. חלק משמעותי מהכספים שבעזרתם פועלת המועצה מועבר מראשי המועצות ביהודה ושומרון. מאז הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות, הצטרפה המועצה האזורית מטה בנימין לרשויות אחרות שלא מעבירות את הכספים, כמו המועצה האזורית שומרון. מדובר על יותר ממיליון וארבע מאות אלף שקלים בכל שנה.

 

הרקע לאי העברת התשלום, שמשמש לניהול השותף של המועצה ולתשלום המשכורות, הוא חילוקי דעות משמעותיים על הדרך שבה פועלת מועצת יש"ע מול הממשלה, ובעיקר מול התושבים ביהודה ושומרון. לאחרונה מנסים ראשי יש"ע לפתור את הסכסוך המשמעותי ולגרום לראשי המועצות להעביר את הכספים. אחת הדרישות שהועברו למועצה קשורה למעורבותו של האיש החזק בהתיישבות – זאב (זמביש) חבר, יו"ר אמנה.

 

כמה מראשי המועצות טענו שמעורבותו של זמביש בהנהלת המועצה אינו חוקי, למרות שהיא מתקיימת כבר שנים ארוכות. גורם בכיר ביש"ע הסביר לאחרונה את הדברים: "המאבק הרבה יותר עמוק. זה בין התנהלות ממלכתית להתנהלות ליותר מיליטנטית".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אילן ארד, lowshot.com
ארכיון
צילום: אילן ארד, lowshot.com
מומלצים