שתף קטע נבחר

בן גביר: "התנאי לכניסה לקואליציה - מינוי שלי לשר"

על רקע הסקרים טוען יו"ר עוצמה יהודית כי הוא מעוניין בתיק המשפטים בממשלה הבאה: "איילת שקד עשתה שינויים קוסמטיים, אני אביא שינויים מהותיים". על נתניהו: "אני חושש שהוא קורץ לממשלה עם גנץ"

 

 

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר סיפר היום (ה') על האכזבה מההתנהלות של הליכוד מולו ברקע השאלה אם מפלגתו תעבור את אחוז החסימה. בריאיון באולפן ynet הוא טוען שראש הממשלה בנימין נתניהו אוחז בסקר שלפיו עוצמה יהודית צפויה ל-4.5 מנדטים, ועדיין לא מוכן לתמוך בה.

 

"אני בשבועיים האחרונים ברצף של שיחות עם הליכוד", אמר. "הם אמרו לי 'בוא נעשה סקר גדול, ולפי הסקר, אם אתם עוברים - בוודאי שאנחנו צריכים לעזור לכם'. התוצאות של הסקר הגיעו אליי ואל נתניהו – 4.5 מנדטים. הייתי בטוח שנתניהו מתקשר אליי כמה דקות אחר כך ואומר 'תשמע בן גביר, הצלחנו'. אבל לצערי, גורמים בסביבתו יצאו עם ההודעה שאנחנו לא עוברים את אחוז החסימה".

 

- הוא אמר שהצבעה לעוצמה יהודית זאת זריקת קולות לפח. לא פחות ולא יותר.

"זה מעלה לי דאגה. יכול להיות שמישהו מסביבתו קורץ לממשלה עם גנץ או עמיר פרץ? אני, אגב, לא מוותר עליו. אני אוהב אותו, אני אחבק אותו, אני רוצה שיהיה ראש ממשלה, אני רוצה להיות שר בממשלה שלו".

 

- זה תנאי לכניסה לממשלה?

"מה אני, פראייר? כולם יהיו שרים ואני אהיה הכבשה השחורה? בוודאי שאם אני מצטרף לקואליציה, המטרה היא להיות שר".

איתמר בן גביר באולפן (צילום: רז גרוס)
איתמר בן גביר באולפן ynet(צילום: רז גרוס)

- איזה תחום מקצועי מעניין אותך לקבל?

"היות ואיילת שקד מקבלת את התפקיד הרביעי, שרת המדע והחלל אולי, אז ברור שהתחום המשפטי. זה תחום שאני מתמחה בו המון שנים. אני חושב שאני יכול להביא לרפורמה משפטית. איילת הייתה שרה טובה, קידמה, אבל היא עשתה שינויים קוסמטיים. אצלי השינויים יהיו שינויים מהותיים".

 

- אצלך כשר משפטים, בית המשפט העליון יהיה חופשי?

"בוודאי. העליון יהיה עם אג'נדה ציונית-יהודית, ובגלל העומס נוסיף 20-15 שופטים. אני לא אפטר אף אחד. מותר לאנשים להיות עם השקפת עולם כזו או אחרת. אבל אני כן חושב שהקו המנחה צריך להיות אג'נדה ציונית-יהודית".

 

- יכול להיות שנתניהו מפחד שאתה קיצוני מדי?

"לא רק נתניהו, גם בנט ושקד ועוד כל מיני אנשים בימין. אני בא כדי לשנות. אני לא בא לעשות סיבוב".

 

- אתה מקבל את ההסבר של ראש הממשלה, שהוא לא החיל ריבונות ביו"ש כי היועמ"ש מנע בנימוק שמדובר בממשלת מעבר?

"אני לא מקבל את הטיעון שהוא כיהן 13 שנה כראש ממשלה ולא פעל בעניין. אני לא מקבל את זה שהוא הבטיח כל מיני הבטחות בחברון, בגבעת האולפנה, בכל מיני מקומות, ועד עכשיו זה לא קרה. איתי, ראש הממשלה יעבור מהבטחות לביצוע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רז גרוס
איתמר בן גביר
צילום: רז גרוס
מומלצים