שתף קטע נבחר

המורדים החות'ים תקפו בתי זיקוק בסעודיה

מל"טים חמושים הפציצו מפעלים של תאגיד הנפט הממלכתי ארמקו. המורדים מאיימים: "התקיפות בעתיד יהיו נרחבות יותר, הסירו את המצור". הסעודים הודיעו כי לא היו נפגעים, והשריפות שפרצו במקום נמצאות בשליטה

 

משרד הפנים של סעודיה הודיע כי שני מתקנים של תאגיד הנפט הממלכתי ארמקו הותקפו לפנות בוקר (שבת) על-ידי מל"טים חמושים. סמוך לשעה 12:00 המורדים החות'ים קיבלו אחריות לתקיפה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ 

 

שריפה תקיפה תאגיד נפט aramco ארמקו סעודיה (צילום: רויטרס)
השריפה באחד ממתקני הנפט(צילום: רויטרס)

שריפה תקיפה תאגיד נפט aramco ארמקו סעודיה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

במקום פרצו שריפות שלפי הרשויות המקומיות נמצאות בשליטה. התקיפה בוצעה באבקאיק ובחורייס, שתי ערים שנמצאות באזורים העשירים ביותר בנפט בממלכה. בהודעה לא נמסר מי עומד מאחורי התקיפה או מה היקף הנזק, אך המורדים החות'ים קיבלו אחריות להפצצות.

 

"10 מל"טים ביצעו מתקפה נרחבת על בתי הזיקוק של ארמקו לפנות בוקר", הודיעו החות'ים. "המתקפה הייתה מוצלחת וזוהו פגיעות מדויקות". לדברי המורדים, מדובר באחת הפעולות הגדולות שבוצעו מטעמם בעומק השטח הסעודי. "אנחנו מבטיחים לסעודיה שהפעולות העתידיות שלנו יהיו יותר נרחבות וחזקות מבעבר. בנק המטרות שלנו מתרחב, ולסעודים אין מנוס מלבד להפסיק את המצור על ארצנו".

 

מאז חודש יוני המתיחות באזור עלתה באופן משמעותי בעקבות תקיפת המכליות במפרץ הפרסי, שלפי ארצות הברית וסעודיה - איראן עומדת מאחוריה.

 

החות'ים, שנתמכים על-ידי טהרן, תקפו מפעלים ושדות נפט בסעודיה לא פעם בעזרת מל"טים. הסעודים, נזכיר, מובילים את הקואליציה המשותפת בלחימה נגד המורדים בתימן עוד מ-2015.

 

ביוני האחרון נהרג אדם אחד ו-21 נוספים נפצעו במתקפה של המורדים בנמל התעופה "אבהא" בסעודיה. שבועיים קודם לכן שיגרו החות'ים טיל שיוט לעבר אותו נמל התעופה שפגע ישירות באולם הנוסעים הנכנסים - ופצע 26 בני אדם, בהם נשים וילדים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
השריפה בסעודיה
צילום: רויטרס
מומלצים