שתף קטע נבחר

הרופא מת, אלפי שרידי עוברים נמצאו בביתו

ד"ר אולריך קלופפר ביצע אלפי הפלות באינדיאנה עד שרישיונו נשלל ב-2016. אחרי מותו נמצאו שרידי 2,246 עוברים בביתו. החוק במדינה מחייב קבורה או שריפת שרידי עוברים אחרי הפלות. "טיפול רשלני ושערורייתי"

שרידים של 2,246 עוברים נמצאו בביתו של רופא באילינוי שביצע הפלות ומת בתחילת החודש. כך מסרו היום (א') הרשויות במדינה. ד"ר אולריך קלופפר הלך לעולמו ב-3 בספטמבר. שרידי העוברים נמצאו על ידי בני משפחתו שהגיעו לביתו למיין את רכושו אחרי מותו.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  

קלופפר היה רשום כרופא אוסטאופתי ועבד במרפאה בעיר סאות בנד באינדיאנה, שנסגרה בשנת 2015 אחרי שרישיונה נשלל. מחלקת בריאות הציבור באינדיאנה טענה שהמרפאה מפרה את מדיניות ההפלות ואינה עורכת רישום של המטופלות כנדרש.

אולריך קלופפר   רופא  הפלות  שרידי עוברים  אילינוי ארה
"עלינו לכבד נשים שמקבלות החלטה שלדעתן היא הטובה ביותר עבורן". קלופפר(צילום: AP)

שנה לאחר מכן נשלל גם רישיונו של קלופפר אחרי שלא דיווח על הפלה שביצע בילדה בת 13, ואחרי שלא הציג הוכחות לכך שצוות רפואי היה נוכח בהליכים שביצע. קלופפר טען שביצע הפלות במשך 43 שנים ו"מעולם לא איבדתי שום מטופלת".

 

קלופפר היה ככל הנראה רופא ההפלות הפורה ביותר באינדיאנה, עם אלפי פרוצדורות שערך במחוזות רבים במדינה במשך כמה עשורים. "נשים נכנסות להריון, לא גברים. עלינו לכבד נשים שמקבלות החלטה שלדעתן היא הטובה ביותר עבורן", אמר קלופפר בשימוע שנערך לו בעבר. "אני לא כאן כדי לשפוט אף אחד".

 

בחודש מאי אישר בית המשפט העליון בארה"ב חוק באינדיאנה המחייב קבורה או שריפת שרידי עוברים אחרי הפלות במדינה. חברת הקונגרס הרפובליקנית מאינדיאנה ג'קי וולורסקי אמרה שגילוי השרידים בביתו של קלופפר "מחליא". בהצהרה שפרסמה היא הוסיפה כי "הוא היה אחראי לאלפי הפלות באינדיאנה, והטיפול הרשלני שלו בשרידים אנושיים הוא שערורייתי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
קלופפר. שרידי 2,246 עוברים נמצאו בביתו
צילום: AP
מומלצים