שתף קטע נבחר

למה לא מפורסמים נתוני ההצבעה ביישובים הערביים?

בזמן שנתוני רבים מהיישובים היהודיים מעודכנים באתר ועדת הבחירות המרכזית, פורסמו תוצאות קלפיות בודדות בלבד בשפרעם, טמרה, טירה, רהט וטייבה. מנכ"לית ועדת הבחירות ל-ynet: "אבדוק את זה"

 

 

בחירות ספטמבר 2019 - היום שאחרי: לפי הקובץ המעודכן הבוקר (יום ד') לשעה 9:15 באתר ועדת הבחירות המרכזית, הרשימה המשותפת מקבלת 0.4% מהקולות בלבד. אבל בדיקה בטופס שהודלף מהוועדה מעלה כי למפלגה יש כ-380 אלף קולות, ולא 40 אלף בלבד כמו שמופיע באתר. מדוע נתון זה לא מפורסם?

 

https://elections.madlan.co.il/roundB/index.html

פרסום התוצאות הכלליות בבחירות לכנסת ה-22 מתעכב בשל בדיקות שנערכות לתוצאות המגיעות מוועדות הקלפי. בעוד שבערים כמו בית שמש, קריית שמונה, ירושלים, מודיעין וקריית אתא כמעט כל התוצאות פורסמו, בכמה יישובים ערביים בולטים לא פורסמה תוצאה של אף קלפי.

איימן עודה מצביע בחיפה (צילום: אלעד גרשגורן)
ח"כ איימן עודה, אתמול בקלפי בחיפה(צילום: אלעד גרשגורן)

כך למשל בשפרעם, שם הוצבו 39 קלפיות, לא פורסמה תוצאה של אפילו קלפי אחת. המצב דומה באום אל פחם (54 קלפיות), טמרה (30), טירה (24) ורהט (50). בטייבה פורסמו תוצאות שתי קלפיות בלבד מתוך 45, בכפר קאסם אחת בודדת מתוך 23, ובנצרת נשבר השיא ופורסמו תוצאות של ארבע קלפיות מתוך 85. לשם השוואה, בנוף הגליל השכנה (לשעבר נצרת עילית), נספרו 55 קלפיות מתוך 65.

 

מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, התייחסה לפרסום הנתונים בריאיון באולפן ynet: "יש כמה קלפיות שהנתונים לא הוכנסו למערכת. לא חלק ניכר, לא משהו רחב היקף, וגם זה בהמשך ייכנס".

 

כשנשאלה על היעדר נתונים מכמה ערים מרכזיות במגזר הערבי, אמרה: "יכול להיות שהקובץ שאתם רואים עדיין לא כולל את כל הנתונים העדכניים. אני לא מכירה נתון שאומר שעיר שלמה לא הוקלדה. אבדוק את זה כבר. יש קלפיות שלא הוקלדו אבל לא ידוע לי על ערים שלמות".

 

בוועדת הבחירות המרכזית הכחישו שמדובר בעיכוב מכוון. בוועדה טוענים כי מדובר בספירה אקראית של הקלפיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
ח"כ איימן עודה, אתמול
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים