שתף קטע נבחר

סוף לחתונות הפאר באוזבקיסטן

בעוד שמשפחה ממוצעת משתכרת כ-200 דולר בחודש, החתונות עולות להורים כ-20 אלף דולר. הפרלמנט קבע: הגבלה ל-250 מוזמנים ושלוש מכוניות פאר

 



  (צילום: shutterstock)
חתן וכלה באוזבקיסטן(צילום: shutterstock)

250 מוזמנים, שתי להקות, ושלוש מכוניות יוקרה לכל היותר: הפרלמנט באוזבקיסטן אישר השבוע שורת הגבלות על תחום החתונות שהצליח לעורר קרע של ממש בחברה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בעוד שמשפחה ממוצעת בבירה טשקנט מכניסה בין 300-200 דולר מדי חודש, חגיגות חתונה מסורתיות גובות מהורי החתן והכלה לא פחות מ-20 אלף דולר, אותם הם נאלצים ללוות מחברים וקרובי משפחה.

 

  (צילום: shutterstock)
מעכשיו מותר רק שתי להקות לכל חתונה(צילום: shutterstock)

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

תחילה הציעו הפוליטיקאים הגבלות קשות יותר על החתונות. בטיוטת החוק הוצע להגביל את כמות האורחים ל-150 בלבד, אך לבסוף הוחלט על 250 מוזמנים בעקבות לחץ ציבורי כבד. הנשיא שבקט מירזייאיב עצמו יצא נגד תופעת החתונות המפוארות והסביר כי הן גורמות לאזרחים בשנות ה-50 לחייהם למות כתוצאה משבץ מוחי או התקפי לב בשל אי-מסוגלותם לעמוד בחובות החתונה.

 

אוזבקים רבים נאלצים לעבוד מחוץ למדינה המרכז-אסיאתית, בעיקר ברוסיה, על-מנת לשלוח למשפחותיהם את המשכורת שתאפשר להתקיים בכבוד ולתכנן את חתונות הילדים.

 

"הגענו למצב שהחתונות מובילות את המדינה לפשיטת רגל - מבלי שנצא למלחמה", הסביר הסנאטור איקבול מירזו לאחד מכלי התקשורת המקומיים. כעת ההגבלות החדשות קבעו כי מלבד חתונות, גם ימי הולדת והלוויות ייערכו בפיקוח המשטרה ורשויות המס.

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
חגיגה מסורתית באוזבקיסטן
צילום: shutterstock
מומלצים