שתף קטע נבחר

אחיו של חסיד "לב טהור": "חושש שהכת תעבור לאיראן"

בעקבות הפרסום על בקשת המקלט המדיני של אנשי הקבוצה הקיצונית התראיין דוד חיון לאולפן ynet: "חלק מהאחיינים שלי עוד בגואטמלה, אני חושש לחייהם"

 

 

מסמכים שהוצגו לאחרונה בבית משפט בארה"ב חשפו כי מנהיגי הכת החסידית "לב טהור" השוהים בגואטמלה, הגישו בקשה למקלט מדיני באיראן. דוד חיון, שאחיו החבר הוחזר בשלב זה לארץ עם כמה מילדיו, אמר הבוקר (יום ב') בראיון לאולפן ynet: "אנחנו מאוד חוששים מהמהלך הזה. אם הם יגיעו לאיראן - לא נוכל לפעול להחזיר אותם".

 

"לב טהור" נחשבת לכת קיצונית המיישמת מאפיינים מחמירים של לימוד תורה וציות למנהיג, כולל חרמות, מכות, איומים ועוד. אחיו של חיון ומשפחתו הצטרפו לכת עוד כשזאת פעלה בקנדה, אבל לאחר חשיפת ההתנהלות בה הוציאו שירותי הרווחה במדינה חלק מהילדים מרשותם.

 

"שמו אותם במשפחות אומנה, ובהמשך אחי לקח ארבעה מהילדים שלו וחזר לישראל", הוא מספר. "כשהם הגיעו לכאן הוצאתי צו עיכוב יציאה לילדים, אבל הם הצליחו להערים על בית המשפט בארץ וטסו לגואטמלה (לשם עברו חברי הכת, א"ל). בגואטמלה החמיר מצבו של אחד הילדים שהוא פגוע נפש ואחי חזר לכאן עם הילד. כשהם הגיעו לכאן לקחו מהם את הדרכונים".

ארכיון. הכת "לב טהור" (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ארכיון. הכת "לב טהור"(צילום: EPA)

הוא הוסיף: "יש פסק דין של שופטת שניתן לפני 3.5 שנים שאומר שעל הממשלה לפעול להחזיר לארץ את כל חברי הכת. מדובר על כ-200 ילד שנמצאים ברמת סיכון גבוהה. כל עוד פסק הדין קיים אפשר לפעול להחזיר אותם. כשהם יעברו לאיראן - הידיים שלנו תהיינה כבולות".

 

- אתה חושש לחיי האחיינים שלך ששם?

"מאוד. המצב שלהם מאוד גרוע. הם חיים בתוך הג'ונגל, בתנאים לא תנאים, בלי תזונה נכונה".

 

- מה אתם הולכים לעשות?

"אין מה לעשות חוץ מאשר לנסות להשפיע על הממשלה לנסות להחזיר את חברי הכת".

 

- אתה בקשר עם האחיינים שלך?

"עם האחיינים בגואטמלה אין קשר בכלל. גם אח שלי לא נמצא בקשר עם הילדים שלו. אין לנו הרבה מה לעשות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים