שתף קטע נבחר

מאות הפגינו בדרישה לסגור את תחנת המשטרה באום אל-פחם

מאות המוחים, שהשתתפו בתפילת יום השישי, דרשו את סגירת תחנת המשטרה בעיר. ההפגנה מגיעה יממה לאחר שנורה למוות אבראהים מחאמיד. כביש ואדי ערה (65) נחסם - ונפתח כעבור שעה. במקום הורגשו עומסי תנועה כבדים

 

 

 

מאות בני אדם, שמשתתפים בתפילת יום השישי בזירה שבה נורה למוות אבראהים מחאמיד אתמול (ה'), חסמו את כביש ואדי ערה (65) בשני הכיוונים בדרישה לסגור את תחנת המשטרה בעיר. כוחות גדולים הגיעו במקום. עומסי תנועה כבדים הורגשו באזור. כעבור כשעה נפתח הכביש.

 

הפגנה מול אום אל פאחם בכביש 65 בעקבות הרצח ()
ההפגנה באזור אום אל פחם

הפגנה מול אום אל פאחם בכביש 65 בעקבות הרצח ()

הפגנה מול אום אל פאחם בכביש 65 בעקבות הרצח ()

הנרצח אבראהים מחאמיד ()
אבראהים מחאמיד

זירת הרצח באום אל פחם ()
זירת הירי

זירת הרצח באום אל פחם ()

כמה מהמפגינים אמרו: "מהיום, לא נפנה את הכבישים. יהיה למשטרה קשה לפזר אותנו. היום אנחנו באום אל-פחם - מחר נחסום עוד כבישים, עד שהמשטרה תתעורר. מספיק עם הרציחות. כולנו מאוימים ועלולים להיפגע".

 

 

11 קורבנות בחודש במגזר הערבי: "ילדים יודעים לירות"

11 בני אדם נרצחו בחודש האחרון - שבעה מהם במהלך שבעה ימים. מתחילת 2019 נרצחו 68 בני אדם בעוד שחצי מהמקרים עדיין לא פוענחו. המשפחות השכולות סיפרו ל-ynet על האבל, הפחד והייאוש: "אין הרבה תקווה. החברה הערבית כולה בסכנת חיים".

 

הקורבן האחרון בשרשרת מעשי האלימות הקשים הוא אבראהים מחאמיד בן ה-23 מאום אל-פחם. על-פי הדיווחים, מחאמיד ניסה להימלט מניסיון חיסול של אדם אחר, אך נקלע לירי וקליע שפגע בו גרם למותו. צוותי מד"א שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותו.

 

קורבות האלימות בחברה הערבית ()

אדיב דיראווי, סוחר מכוניות בן 38, נורה למוות בשבת האחרונה בכניסה לכפר יאסיף בזמן שישב במכוניתו. שלוש שעות לאחר מכן, נרצח איאד בדיר בן ה-36, תושב אום אל-פחם. לאחר חצות נורו למוות איברהים סעדי וביאן בושקאר - שהייתה בהיריון ובתה בת השבעה חודשים שהתה לצידה - במהלך חתונה בכפר בסמת טבעון.

 

בשבוע שעבר נרצח מוראד עמאש מג'סר א-זרקא שנקלע לאש שנורתה במסגרת קטטה בדרכו חזרה הביתה מאירוע. אביו חליל סיפר: "היינו בחתונה אצל קרובת משפחה. אחרי חצות חזרנו הביתה, אבל מוראד נשאר שם. ביקשתי ממנו שלא יאחר והוא הגיע הביתה בשעה 01:30 בערך ויצא שוב, אמר שהוא הולך לעזור לקרוב משפחה במשהו. זמן קצר לאחר מכן קיבלנו הודעה שהוא נורה. הלכנו לבית החולים ושם קבעו את מותו".

  

לדברי האב, הם עדיין לא יודעים מי רצח את מוראד ומדוע. "אנחנו משפחה טובה מאוד, לא פוגעים באף אחד ונמצאים ביחסים טובים עם כולם. המון אנשים מהכפר ומחוצה לו הגיעו לנחם אותנו, כי מכירים אותנו בתור משפחה מכובדת שהולכת בדרך ישרה ולא מתעסקת בשטויות. הבן שלי היה אדם נחמד ונהדר, אהב לעזור לאנשים בכל דבר. כואב לנו שאיבדנו אותו תוך שניות, בלי שנדע מי כיוון לעברו את כלי הנשק".

 

כשבוע לפני כן, מוחמד סמיר אבו חוסיין בן ה-25 נורה למוות בבקה אלגרביה. לפי הדיווחים, הוא נרצח במהלך ניסיון חיסול של אדם אחר.

 

סמיר אבו חוסיין, אביו של מוחמד, סיפר: "לפני שהבן שלי נרצח ישבנו ודיברנו, צחקנו כמו בכל יום, ואז שמענו שהוא נורה. לא האמנתי שזה הוא עד שראיתי אותו מלא בדם. קראתי לו בשם, הוא לא ענה לי ואז ידעתי שאיבדנו אותו. הבן שלי הוא הנשמה שלי, לא קל לי לחיות בלעדיו. כל יום אני נכנס לחדר שלו ושואל - לאן הלכת ועזבת אותנו? לא ציפינו שהוא ייפגע וימות. אחרי המקרה הזה והמקרים האחרים אנחנו מרגישים שכל האזרחים נתונים לסכנת חיים, כל החברה הערבית. הירי יכול להגיע לכל אדם, לשבור אותו ואת בני משפחתו".

 

גם ג'אזיה, אמו של סעד ג'באלי, תושב טייבה שנורה למוות לפני כשנה במכולת המשפחתית והשאיר אחריו אישה ותינוקת, סיפרה על החלל הגדול שהשאיר בהם הרצח. משפחת ג'באלי ספגה אובדן קשה נוסף חודשים לאחר מכן, עם פטירתו של אח נוסף לאחר מאבק במחלה.

 

"החיים שלנו השתנו לגמרי אחרי הרצח", אמרה האם, "היה לנו בית חם ושמח אבל היום יש בו אווירה של כאב עמוק והרס. אנחנו מנסים להתמודד, אבל לצערי בן נוסף שלי מת מרוב בכי וכאב על אחיו, שהיה בשבילו גם אח וגם החבר הכי טוב".

 

 

 


פורסם לראשונה 27/09/2019 13:17

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים