שתף קטע נבחר

שני אחים נרצחו בגליל; תיעוד: ירי לרכב ראש מועצה

ירי רודף ירי במגזר הערבי: במג'ד אל-כרום נורו למוות חליל ואחמד מנאע, ואח נוסף נפצע קל. פצוע רביעי נדקר ונפצע אנוש. ביישוב הסמוך נחף תועד גבר פותח באש לעבר רכבו של ראש המועצה

 

 

עוד יום של אירועים אלימים במגזר הערבי: בנחף שבגליל נפתחה אש לעבר רכבו של ראש המועצה וביישוב הסמוך מג'ד אל-כרום נרצחו שני אחים. מהירי בנחף איש לא נפגע. השוטרים הוזעקו למקום, הקימו מחסומים, החלו בסריקות לאיתור חשודים וציינו כי הרקע לאירוע טרם ידוע. הירי בנחף תועד, ובסרטון נראה גבר פותח באש מטווח קצר לעבר הרכב.

 

כשעתיים לאחר מכן נפצעו ארבעה גברים על רקע פלילי, בהם שלושה אחים שנפצעו מירי. הם פונו על ידי צוותי מד"א למרכז הרפואי לגליל בנהריה. שניים מהאחים, אחמד וחליל מנאע, נפצעו באורח אנוש ובבית החולים נקבע מותם. מצבו של האח השלישי שנורה מוגדר קל. באירוע נדקר גבר נוסף, ומצבו קשה מאוד.

 

 
הנרצח אחמד מנאע מארוע הירי במג'ד אל כרום ()
אחמד מנאע
הנרצח ח'ליל מנאע מארוע הירי במג'ד אל כרום ()
חליל מנאע

שלושה אחים ואדם נוסף נפצעו מירי ודקירות במג'ד אל כרום ()
זירת הירי והדקירות במג'ד אל-כרום

בעקבות הירי מג'ד אלכרום המועצה פינתה עשרות ילדים מגן ילדים הסמוך למקום. שוטרים שהוזעקו לזירת הירי והדקירות במג'ד אל-כרום החלו בסריקות לאיתור חשודים, במשטרה אמרו כי בירור ראשוני של נסיבות האירוע העלה שככל הנראה התפתחה קטטה בין כמה מעורבים ובמהלכה בוצע ירי. "בתום הערכת מצב שבוצעה בראשות מפקד המחוז ניצב שמעון לביא חקירת הרצח הוטלה על היחידה המרכזית", הוסיפו.

 

הפרמדיקים של מד"א מיכאל יוחנוב ודריה שוורץ סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הפצועים שוכבים כשהם בהכרה וסובלים מפציעות חודרות בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים בשטח שכלל עצירת דימומים, מתן נוזלים ותרופות לשיכוך כאבים. העלינו אותם במהירות לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים. במהלך הפינוי מצבו של אחד הפצועים הידרדר והנשמנו אותו".

 

באסל ג'מעה מטייבה התייחס לאלימות ולפשיעה בחברה הערבית ואמר: "אני מאשים את המדיניות המכוונת נגד המגזר הערבי. זאת איוולת לחשוב שהמשטרה לא יכולה לפענח את מקרי הרצח. פתאום כשנרצחים אזרחים ערבים אין למשטרה אמצעים. כמו שאמר פעם ראש הממשלה - אם זה נראה כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז, מה זה? משהו בתהום שבין אפליה וגזענות".


פורסם לראשונה 01/10/2019 17:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים