שתף קטע נבחר

חיבק את השוטרת שרצחה את אחיו

השוטרת אמבר גייגר חזרה ממשמרת וניסתה להיכנס לדירה הלא נכונה. היא ירתה למוות בשכן השחור שלה בות'אם ג'ין כי האמינה שהוא פורץ: "חשבתי שזו הדירה שלי". אמבר הורשעה ברצח ונשלחה ל-10 שנות מאסר. היא ביקשה סליחה ממשפחת הנרצח. אחיו חיבק אותה: "אוהב אותך וסולח לך"

 

חבר מושבעים בדאלאס גזר אתמול (יום ד') 10 שנות מאסר על אמבר גייגר, שוטרת לשעבר בת 31 שהורשעה ברצח השכן השחור שלה. גייגר ירתה בו למוות בביתו. היא טענה שהתבלבלה והייתה בטוחה שמדובר בבית שלה, ושפורץ נמצא בו.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

הירי החריג היה בספטמבר 2018. השוטרת סיימה משמרת ארוכה והגיעה לדלתו של ג'ין בקומה הרביעית – שנמצאת בדיוק מעל דלת ביתה בקומה השלישית בקומפלקס דירות בדאלאס. עורכי דינה טענו שהקומות בבניין נראות זהות לחלוטין וגייגר לא הייתה הראשונה שהתבלבלה.

ארה
החיבוק של גייגר ואחיו של הנרצח(צילום: רויטרס)

גייגר ניסתה לפתוח את דלת ביתו של ג'ין, שאכל גלידה על הספה, וראתה שהיא נעולה. במשפטה סיפרה שכשהיא נכנסה לבית והחזיקה את האקדח ג'ין התקדם במהירות לעברה, והיא ירתה בו כי חששה לחייה. בשיחה למוקד החירום אמרה קרוב ל-20 פעמים "חשבתי שזו הדירה שלי". ג'ין היה בן 26 במותו.

 

גייגר הביעה חרטה על המעשה וביקשה שהמשפחה של ג'ין תסלח לה. אחרי גזר הדין אמר ברנדט, אחיו הצעיר של הנרצח, שהוא סולח לאמבר. "אני סולח לך, ואני יודע שאם היית שואלת את אלוהים גם הוא היה סולח. אני מדבר בשם עצמי, לא בשם המשפחה שלי, אבל אני אוהב אותך כמו כל אדם אחר", אמר האח הנרגש לגייגר. אז הוא ביקש מבית המשפט רשות לחבק את השוטרת שרצחה את אחיו. השניים התחבקו בוכים במשך כדקה.

ארה
(צילום: AP)

אמבר התחבקה גם עם השופטת תמי קמפ לפני שיצאה מבית המשפט. מחוץ לאולם האווירה הייתה שונה לחלוטין. המפגינים מחו ואמרו שעונש המאסר של השוטרת הלבנה קל מדי. "אין צדק, אין שלום", הם זעקו.

 

גייגר עבדה במשטרה במשך ארבע שנים. התביעה טענה שגייגר לא עשתה מספיק כדי לעזור לג'ין אחרי שהבינה את הטעות הנוראה שעשתה. היא הזעיקה אמבולנס אך לא העניקה לו עזרה ראשונה. בנוסף הראו התובעים למושבעים הודעות טקסט גזעניות לכאורה שכתבה גייגר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
החיבוק בבית המשפט בדאלאס
צילום: רויטרס
מומלצים