שתף קטע נבחר

עקב טענות להתנהגות בלתי הולמת: מפקד שייטת 13 לשעבר פורש

עדויות ולפיהן ראש מספן ים בחיל הים, תא"ל שי אלבז, ניהל לפני יותר מעשור קשר אינטימי פסול עם פקודה אחת לפחות - הובילו לפרישתו המיידית מהצבא. דובר צה"ל: "הרמטכ"ל כוכבי קבע כי אין מקום לנורמות כאלו"

שי אלבז (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
שי אלבז(צילום: יריב כץ)

ראש מספן ים בחיל הים, תת-אלוף שי אלבז, הודיע היום (ד') למפקד החיל, אלוף אלי שרביט, על כוונתו לסיים את תפקידו ולפרוש מצה"ל. ההחלטה התקבלה בעקבות תחקיר שיתפרסם בסוף השבוע בתוכנית אולפן שישי.  

 

במסגרת התחקיר יתפרסמו עדויות שלפיהן אלבז ניהל קשר אינטימי פסול עם חיילת אחת לפחות שהייתה כפופה לו בעבר. האירועים התרחשו לפני יותר מעשור ולכן לא צפויה להיפתח בשלב זה חקירה של מצ"ח. לבקשתו, אלבז עוזב את הצבא באופן מיידי.

 

אלבז גדל בליבה הקרבית המובחרת של צה"ל, ועבר את שדרת התפקידים הרגישים ביותר בחיל הים. הוא פיקד על גדוד הסיור של הנח"ל, נפצע בלבנון, חזר לשייטת 13 שבה החל את שירותו - והתקדם בה עד לתפקיד מפקד היחידה.

 

בהמשך מונה אלבז לפקד על מספן המודיעין של זרוע הים, ולא מן הנמנע שבעתיד הוא היה מתמנה לתפקיד מפקד החיל.

 

בצה"ל גינו באופן רשמי את ההתנהגות המיוחסת לקצין הבכיר. דובר צה"ל ציין כי "תא"ל שי אלבז ביקש לסיים את תפקידו ולפרוש מצה"ל בעקבות פרסום אירועים שהתרחשו לכאורה לפני יותר מעשור ובהם התנהגות שאינה עולה בקנה אחד עם הנורמות המקובלות בצה"ל. ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ומפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, קיבלו את בקשת הקצין לפרוש מצה"ל לאלתר.

 

"תא"ל אלבז הוא קצין עתיר זכויות אשר שירת במגוון תפקידי לחימה ותרם באופן ישיר לביטחון מדינת ישראל. הרמטכ"ל קבע כי אין מקום לנורמות כאלו בצה"ל וכי יפגין אפס סובלנות למקרים מסוג זה בעתיד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
תא"ל שי אלבז
צילום: יריב כץ
מומלצים