שתף קטע נבחר

הרוגה חמישית בדרכים תוך 24 שעות: מכונית ואוטובוס התנגשו בצפון

נהגת רכב פרטי כבת 30 נהרגה בתאונת דרכים בכביש 781 ליד צומת אבליים. צוותי מד"א ביצעו בה החייאה אך נאלצו לקבוע את מותה במקום. שלושה מנוסעי האוטובוס סבלו מחרדה ופונו לבית החולים. אתמול נהרגו ארבעה בני אדם נוספים בכבישים

 

 

 

אישה כבת 30 נהרגה הבוקר (שבת) בתאונת דרכים בין אוטובוס ורכב פרטי בכביש 781, ליד צומת אבליים (מזרחית לקריית אתא). צוותי מד"א ביצעו בה החייאה אך נאלצו לקבוע את מותה במקום. שלושה מנוסעי האוטובוס סבלו מחרדה ופונו לבית החולים רמב"ם. בוחני תנועה חוקרים את נסיבות התאונה.

 

זירת התאונה (צילום: דוברות מד
זירת התאונה(צילום: דוברות מד"א)

 

זירת התאונה (צילום: זאיד כניפס ורביע חנא)
(צילום: זאיד כניפס ורביע חנא)

  

זירת התאונה (צילום: זאיד כניפס ורביע חנא)
(צילום: זאיד כניפס ורביע חנא)

זירת התאונה (צילום: זאיד כניפס ורביע חנא)
(צילום: זאיד כניפס ורביע חנא)

 

זירת התאונה (צילום: דוברות מד
(צילום: דוברות מד"א)

הפראמדיק דור לב ממד"א, סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד בין רכב פרטי ואוטובוס. נהגת הרכב הפרטי נלכדה בתוך רכבה כשהיא במצב אנוש וסובלת מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. תוך כדי פעולות החילוץ המורכבות של לוחמי האש הענקנו לה טיפול רפואי שכלל הנשמה ומתן תרופות אבל לצערנו מצבה היה קריטי ולאחר חילוצה וביצוע בדיקות נוספות ונאלצנו לקבוע את מותה. שלושה מנוסעי האוטובוס שסבלו מחרדה טופלו בשטח ופונו במצב יציב לבית החולים רמב"ם".

 

אתמול נהרגו ארבעה בני אדם בכבישים. נער כבן 15 שרכב על קורקינט חשמלי נהרג אחר הצהריים מפגיעת רכב בפינת הרחובות הנשיא ויצמן ומורדי הגטאות באשדוד, בשעות הבוקר נהרג צעיר בן 24 באיילון צפון שיצא לכביש על-מנת להזעיק עזרה אחרי שהתהפך לתעלה בתאונה עצמית, בהמשך היה זה רוכב אופנוע כבן 30, שנהרג בהתנגשות עם רכב פרטי בירושלים, וזמן קצר לאחר מכן נהרג חאלד אחמד דבאח, נער בן 14 מדיר אל אסד, שרכב על אופניים חשמליים בגליל העליון.

 

לפי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ההרוגה היום היא מספר 25 ב-21 תאונות במעורבות אוטובוסים מתחילת השנה. סה"כ מתחילת השנה נהרגו 271 בני אדם בתאונות דרכים. לפי הרשות נהרגו השנה 34 בני אדם יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.  

 

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס אתמול לריבוי התאונות ואמר ל-ynet כי "הקטל בכבישים הוא נורא ואיום ואסור בשום אופן שנקבל אותו כגזירת גורל שצריך להשלים איתה. עשה כל מה שצריך כדי למגר את הנגע הזה, ואני קורא לאזרחי ישראל כולם לקחת אחריות במאמץ משותף. ונשמרתם לנפשותיכם מאוד".

 

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, אמר בתגובה: "שנת 2019 היא שנת כשלון של ממשלת ישראל והאזרחים משלמים את המחיר. כל כך הרבה תאונות ואף אחד במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא מכריז על מצב חירום בכבישים. תאונות דרכים הן לא גורל משמים אלא מאבק סזיפי שניתן לנצח בו לו שמים את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות. כל הגורמים האחראים על הבטיחות בדרכים חייבים לשלב ידיים ולפעול באופן אמיתי לצמצום תאונות הדרכים. הגיע הזמן להפסיק להאשים רק את הנהגים ולקחת אחריות". 

 

השתתף בהכנת הידיעה: רועי רובינשטיין
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות מד"א
זירת התאונה בצפון
צילום: דוברות מד"א
מומלצים