שתף קטע נבחר

העד שהפליל את אבוטבול: "פחדתי שהוא חושד, דאגתי למשפחה שלי"

אסיר העולם המכונה "האתרוג", מי שדובב והקליט את העבריין אסי אבוטבול וקשר אותו לרצח עו"ד יורם חכם, סיפר בבית המשפט על האימה והחרדות. סנגוריו של אבוטבול: "העד חיפש כל דרך להשתחרר מהכלא, ולא סיפק את הסחורה"

עד התביעה המרכזי שהקליט את העבריין אסי אבוטבול קושר עצמו לרצח עו"ד יורם חכם, וזכה לכינוי "האתרוג", סיפר בבית המשפט המחוזי בלוד על החרדות שלא מרפות ממנו, שמא תתגלה זהותו. "פחדתי כל הזמן שאסי חושד. ישבתי איתו, שמעתי את הסיפורים ופחדתי לשלום משפחתי. פחדתי מרציחות", אמר.

 

אסי אבוטבול (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
אסי אבוטבול(צילום: יריב כץ)

לפי כתב האישום שהגישו פרקליטות מחוז תל אביב והמרכז, אבוטבול נאשם ברצח עורך דין חכם ז"ל, שייצג אותו במשפטו הקודם וחוסל ב-2008. הוא מואשם גם ברצח ארתור רוזן ב-1999 ומשה הדס שנה קודם לכן. לפי הפרקליטות, המידע שהוציא המדובב מפליל את אבוטבול במעשים. מנגד, אבוטבול מכחיש את המיוחס לו, ופרקליטיו טוענים שההסכם עם העד הוא בלתי סביר, וכי יש לבטלו מכיוון שהעד הוא רוצח מסוכן בעצמו.

 

בשלב מסוים הפך העד, שהיה חברו הטוב של אבוטבול בכלא ושותפו לתא, לסוכן משטרתי, מדובב. הוא קיבל מכשיר הקלטה ממפעילו, ובמשך חודשיים הקליט את אבוטבול במהלך טיולים בחצר בית הכלא. "קיבלתי מכשיר, הייתי צריך להרכיב אותו בכל פעם שיצאתי לחצר. כשהייתי מסיים הייתי מתקשר למפעיל ומדווח לו מה היה", סיפר.

 

 

 

הפיצוץ ברכבו של עו"ד חכם (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
הפיצוץ ברכבו של עו"ד חכם(צילום: עופר עמרם)

הוא הוסיף: "לי ולאסי היכרות מוקדמת. הוא פחות או יותר הכיר את ההתנהלות היום-יומית שלי ואני חשבתי שבדרך כלל בכלא אנשים זהירים יותר. חששתי מהגרוע מכל. אני נמצא איתו במחלקה סגורה, אם אני נחשף בזמן ההפעלה הכל יכול לקרות. הוא יכול לפגוע בי".

 

השניים ניהלו שיחות רבות. לפי עדותו של "האתרוג", אבוטבול מעוניין לספק למשטרה מידע מודיעיני לגבי רציחות שונות מבלי להפליל את עצמו לשם הטבות, כך שימסור מידע לפיו אחרים ביצעו את הפשעים. הוא ציין כי חשש שאבוטבול עלול אף להפלילו: "הוא אמר לי שיש מלא מקרים שהוא יכול לשתף בהם את המשטרה. תמיד ידעתי שצריך להיזהר ממנו, אני לא יודע אם הוא עושה דברים מאחורי הגב שלי".

 

העד סיפר על שיחה נוספת ביניהם: "אסי סיפר על קטע בבית משפט (במשפט הקודם - ג"מ), השופטת שם שיבחה את יורם חכם. היה לו איתו כל הזמן ויכוחים, והשופטת שיבחה את יורם. אז אסי אמר לה: 'אל תדאגי, זה לא ייקח עוד הרבה זמן'. כאילו על זה השופטת התחשבנה איתו בהרשעה, כי ידעה שהוא הרג אותו. שאלתי אותו בדיעבד אם היה פועל באותה דרך, כלומר רוצח אותו בזמן המשפט. שאלתי 'אולי היה עדיף אחר כך?' והוא אומר 'כן ברור' - קודם היה סוגר עסקה, ואחר כך הורג אותו".

 

הסנגורים של אסי אבוטבול ()
פרקליטיו של אבוטבול, עורכי הדין מירי פרידמן (מימין), שרון קינן ומורן ממליה

העד סיפר גם על מקרה שבו ניגש אליו סגן מפקד הכלא בחצר בזמן ההפעלה והעיר לו באופן שהיה עשוי לחשוף את זהותו: "באותו יום חשבתי שהמשטרה עשתה לי תרגיל על מנת לחשוף אותי. זה היה פשוט מטורף. אסי עשה בדיקות לראות אם אני מקליט אותו, זו הייתה תקופה רגישה והטיימינג שהוא בחר בו היה פשוט מטורף".

 

הוא הוסיף כי גם אחרי חודשיים של הקלטות, המשיך להיות בקשר עם אבוטבול: "הפרידו בינינו בתא. המשטרה ביקשה שאמשיך לשמור איתו על קשר טלפוני וכך עשיתי. אמרתי לאסי שיש חקירה שמתנהלת נגדי ולכן העבירו אותי תא".

 

עורכי הדין מירי פרידמן, שרון קינן ומורן ממליה, המייצגים את אסי אבוטבול, מסרו בתגובה: "העד המכונה 'האתרוג' חיפש כל דרך שתביא לשחרורו מהכלא. הדרך שבא בחר היא לנסות ולהפליל את אסי, שעזר לו לאורך כל הדרך. בסופו של יום לא סיפק 'האתרוג' את הסחורה. כל אמירותיו בנוגע לפחדיו לכאורה, מצוצות מן האצבע. במסגרת ההסכם עמו נחצו כל גבולות המותר והמוסר. בלהיטות לנסות לפתור תיק 'תקשורתי' הסתירו מידע רב על העד לרבות סגירתו של תיק רצח כפול. יובהר כי העד, אסיר עולם שהורשע ברצח, ברח שלוש פעמים מהכלא. במהלך בריחותיו המשיך וביצע פשעים חמורים".


פורסם לראשונה 27/10/2019 23:24

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
אסי אבוטבול
צילום: יריב כץ
מומלצים