שתף קטע נבחר

ארגון הפרקליטים הודיע על שביתה עקב הסתה: "לא נמתין לאסון"

בארגון הודיעו על שביתה בת שעתיים בעקבות "ההתקפות המתעצמות כלפי ציבור הפרקליטים בישראל". בנוסף, דרשו לאבטח את המשנה לפרקליט המדינה ואת ראש מח"ש

ארגון הפרקליטים הודיע היום (יום ג') על צעדי חירום בעקבות מה שהגדיר כ"התקפות מתעצמות, הסתה ואלימות המופנית כלפי ציבור הפרקליטים והפרקליטות בישראל".

 

בישיבת חירום שערך הארגון הוחלט על שביתת מחאה למשך שעתיים שתימשך עד לשעה 15:00, ותכלול למעלה מאלף פרקליטים בשירות המדינה. בזמן זה יערכו הפרקליטים אסיפות הסברה. עוד הוחלט "על דרישה ממשרד המשפטים להציב באופן מידי אבטחה על שתי הפרקליטות המאוימות- ליאת בן ארי וקרן בר מנחם". מוקדם יותר הודיע שר המשפטים אמיר אוחנה כי יכנס מסיבת עיתונאים מיוחדת בשעה 18:00, אך לא מסר במה תעסוק.

 

ליאת בן ארי (צילום: יאיר שגיא)
בפרקליטות דרשו אבטחה. עו"ד ליאת בן ארי(צילום: יאיר שגיא)

 

 

 

 

אתמול מחו פעילים מהקהילה האתיופית ופוצצו כנס של לשכת עורכי הדין בתל אביב בנושא שוויון ומיגור הגזענות בהשתתפות ראש מח"ש עו"ד קרן בר מנחם. המפגינים התפרצו לדבריה והטיחו בה "חלאת אדם, תתביישי לך", זאת במחאה על התמשכות הליכי חקירת מותו של סלומון טקה שנורה למוות על ידי קצין ממשטרת זבולון. בשלב מסויים הקיפו המפגינים את רכבה של מנחם, ומנעו ממנה לנסוע.

 

עורכת הדין ליאת בן ארי מונתה לאחרונה למשנה לפרקליט המדינה, היא התובעת המיועדת בתיקי נתניהו וסופגת לאחרונה הסתה ברשת מצד תומכי ראש הממשלה.

 

יו"ר ארגון הפרקליטים, אורית קורין: "הגיעו מים עד נפש. נדמה שבכל יום נחצים קווים אדומים חדשים ואין בכוונתנו להמתין לאסון. ישנו הבדל תהומי בין ביקורת לגיטימית על גוף ציבורי לבין הסתה אישית ופגיעה בעובדי מדינה שאשמתם היחידה היא מחויבותם לחוק ולציבור. המחאה היום היא צעד ראשון וכולי תקווה שלא נזדקק לצעדים נוספים.

 

"אנו דורשים ממשרד המשפטים להציב באופן מידי אבטחה על שתי הפרקליטות המאוימות - ליאת בן ארי וקרן בר מנחם, זאת בשל חשש אמיתי לחייהן עקב ההסתה הבלתי פוסקת כלפיהן. אני גם קוראת לנבחרי הציבור- גלו אחריות והבדילו בין ביקורת עניינית לבין הסתה אישית שעלולה להסתיים באסון".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
עו"ד ליאת בן ארי
צילום: יאיר שגיא
מומלצים