שתף קטע נבחר

כבל העיד: ישראל היום הציעו להפוך אותי למלך העולם

פורסמו תמלילי החקירה של הח"כ לשעבר, שטען כי אנשיו של שלדון אדלסון הציעו לו “עולם ומלואו“ אם יוותר על החוק שנועד להגביל תפוצת עיתונים בחינם. במקביל, פורסמו גם תמלילים מחקירתה של שרה נתניהו בתיק 4000: "שוחטים אותנו. קוטלים אותי, את הילדים ונפשם"

איתן כבל (צילום: מוטי לבטון)
איתן כבל(צילום: מוטי לבטון)

ח"כ לשעבר איתן כבל טוען כי קיבל "הצעה מפתה" מאנשיו של שלדון אדלסון, בעלי החינמון “ישראל היום“, כדי לוותר על החוק להגבלת הפצה בחינם של עיתונים. כך עולה מתמלילי חקירתו במסגרת תיק 2000 שפורסמו הערב (ה׳) בחדשוות רשת. לפי הפרסום, כבל אמר: "הציעו שאבוא ויכתבו עליי. יהפכו אותי למלך העולם. שלדון היה מוכן לתת לי עולם ומלואו. הם ניסו בכל הכוח והפעילו עליי לחץ. היה קמפיין מטורף נגדי בעיתון".

 

כבל הוסיף: "קיבלתי טלפון מיד ימינו של שלדון, דן רביב. נפגשתי איתו בתל אביב. הוא אמר לי, 'אני חייב להיפגש איתך דחוף' - ואז הוא בא ואמר לי לי 'תשמע, שלדון הוא אחלה בן אדם. אוהב ישראל'. והוא סיפר לי איזו אישה מדהימה יש לו. הוא אמר לי, 'אני אארגן לך פגישה כששלדון יבוא לארץ'". אמרתי לו, 'דן, אני לא יכול. אני אעמוד במצב שהוא לא נעים'".

 

חוקר: "הבטיחו לך עולם ומלואו ולהיות 'מלך העולם'. אתה עכשיו מנסה להקטין"

כבל: "אני לא מנסה להקטין. לא חוזר בי. אמרו לי, 'אתה תהיה במקום אחר מבחינת הסיקור'"

חוקר: "אתה אומר פה דברים חמורים ביותר"

כבל: "אני לא ראיתי שהוא בא ומנסה לשחד אותי"

חוקר: "בא בן אדם ואומר לך 'תרד מהחוק, תהיה מלך העולם, אסדר לך (פגישה) עם שלדון, אתה תהיה במקום אחר'"

כבל: לא ראיתי את זה ככה, הרגשתי לא נעים. ראיתי בזה הצעה לא לגיטימית. אמרו לי: 'ההתייחסות אליך תהיה התייחסות טובה, אחרת, כמו שנתניהו מקבל'. יושב מולי בן אדם ואומר לי, 'תשמע, אתה יודע שאם תרד מהחוק אתה יכול להיות במקום אחר לגמרי".

 

שרה נתניהו (צילום: EPA)
שרה נתניהו(צילום: EPA)

 

שרה נתניהו בחקירתה: "כולם שוחטים אותנו בתקשורת"

במקביל, פורסמו בחברת החדשות תמלילים מחקירתה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו במסגרת תיק 4000 (בזק-וואלה!), שבו נחקרה בחשד שידעה על ההטבות שהעניק לכאורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לבעל השליטה בבזק שאול אלוביץ' בתמורה לסיקור אוהד באתר "וואלה!" שבבעלותו.

 

יאיר נתניהו בחקירה: המשטרה "גסטאפו", גדעון סער "אנס"

 

חוקרת: "גם ראש הממשלה חושב כמוך על התקשורת?"

שרה נתניהו: "בעלי הוא בן אדם יותר שכלתני, אבל גם הוא יגיד את זה לכל מי שמוכן לשמוע - שזו דיקטטורה ובריונות ושקרים. כל מה שאומרים עלינו זה שקר. לא מפרסמים את כל מה שהוא עושה למען המדינה. זה כואב ולא הוגן. אני מקווה שיום אחד תהיה תקשורת מאוזנת במדינת ישראל. אני לא צריכה לחיות בפחד ולא לומר את מה שאני חושבת. אני רוצה לדבר על הכאב שלי, שיש חוסר צדק, אכיפה בררנית, שישאלו את כולם למה אליהם התקשורת חיובית ואליי לא. אם הייתי שמאלנית, והייתי אשת ראש ממשלה שמאלני, היו כותבים עליי דברים טובים".

חוקרת: "זאת הסיבה שראש הממשלה השאיר אצלו את תיק התקשורת?"

שרה נתניהו: "לא יודעת, לא מבינה בתיקים. אנחנו הכי מושמצים, ומתנהלים כלפינו באופן הכי לא הגון, כלפיי וכלפי ראש הממשלה. יש רצון להפיל את ממשלת הליכוד. אין לנו כוח, אנחנו הכי חלשים. בעלי המנהיג הכי טוב, מתקבל כמו מלך בכל העולם, בכל העולם כולם מוחאים לו כפיים, הוא מנהיג אהוב בעולם, אבל הוא חלש בתקשורת. כולם שוחטים אותו ואותי".

חוקרת: "הייתה שיטה. שאול ואיריס (אלוביץ') קיבלו הנחיות והעבירו לאילן (ישועה), איש הביצוע. זה הגיע ממך, מראש הממשלה ומהיועצים שלכם".

שרה נתניהו: "אין שום שיטה. אני ממש לא פניתי לאיריס ואמרתי לה 'תורידי את זה, תעלי את זה'. כולם עושים את זה, ורק אותנו חוקרים בעניין הזה. שוחטים אותנו בתקשורת, קוטלים אותי, את הילדים ונפשם".

חוקרת: "מה איריס אמורה לעשות עם מה שאת אומרת לה?"

שרה נתניהו: "כלום. לא נתתי הוראות, קיוויתי שהיא יכולה לעשות משהו עם זה, גם לאלוהים הייתי פונה".

חוקרת: "מלבד הסיקור, דיברתם על עורכים? עובדים?"

 

שרה: "יכול להיות שאמרתי לה שכל אחד צריך את העובדים שמתאימים לו. צריך להתאים את העובדים לאידיאולוגיה שלהם. אני זוכרת שהייתה אווירה של התחמקות, מריחה, איריס אמרה לי שהם יהיו יותר הוגנים - אבל זה לא היה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי לבטון
איתן כבל
צילום: מוטי לבטון
מומלצים