שתף קטע נבחר

יש לי מטוס בגינה, בואו נעשה מסיבה

רוברט סדלר, חובב מטוסים מקרואטיה, הגשים חלום ילדות: הוא החנה בחצר מטוס נוסעים משומש. התוכנית: לעשות בו מסיבות לילדים וחתונות

באמצע כפר קטן בצפון-מערב קרואטיה חונה לו מטוס מסוג פוקר 100 בגינה של תושב המקום. אחרי 23 שנים של טיולים ופעילות בעולם כלי הטיס לא יטוס עוד לשום מקום. מכוניות שעוברות במקום מאיטות כדי לצפות במה שנראה כמו זירה של תאונת מטוס בכפר ההררי והציורי סטרמץ סטוביצקי.

 

עוד חדשות מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

מטוס רוברט סדלר בקרואטיה (צילום: AFP)
"כמו זירת תאונה". המטוס בחצר(צילום: AFP)

מטוס רוברט סדלר בקרואטיה (צילום: AFP)
חלום הילדות התגשם. המכוניות מאיטות כדי לראות(צילום: AFP)

רוברט סדלר, בן 50, הוא חובב מטוסים. חבריו והוא מתכננים שימוש חדש לכלי הטיס שחונה בחצרו – הם יהפכו אותו לאתר אירועים ומסיבות. המטוס ההולנדי יוצר ב-1991 ויצא משימוש ב-2014. הוא שימש חברות באינדונזיה, מקסיקו, ברזיל וקרואטיה.

 

סדלר, העובד בהנדסת בניין, לא רוצה לחשוף את הסכום ששילם עבור המטוס. הוא אומר כי הוא מעוניין להשכיר אותו לאירועים כמו חתונות ומסיבות לילדים. לדבריו, הרעיון להחנות את המטוס בסמוך לביתו בכפר המונה 760 תושבים היה מילדות, ונולד מאהבתו למטוסים.

 

כלי הטיס נבנה כך שיוכל לשאת 100 נוסעים, וכעת, לאחר שכל כסאותיו, מנועיו והציוד שהיה בתא הטייס הוסרו, נותר רק גוף המטוס.

מטוס רוברט סדלר בקרואטיה (צילום: AFP)
6 שבועות פירוק, 5 ימי נסיעה. חלקי המטוס(צילום: AFP)

הקרואטי קיבל את המטוס בשדה תעופה הרחוק 340 ק"מ מהכפר, והעברתו הייתה תהליך מורכב וארוך. סדלר סיפר כי "בשל ממדיו החריגים, רוחב של 28 מטרים ואורך של 34.5 מטרים, היינו צריכים לפרק אותו למספר חלקים כדי להעבירו".

 

במשך שישה סופי שבוע המטוס פורק לחלקים ונדרשו חמישה ימים כדי להעבירו לכפר. "עכשיו אנחנו משפצים את המטוס, נתקן את החלקים שנפגעו ואז נצבע אותו", אמר סדלר בראיון ל-AFP, "בתא הטייס נשים שני סימולטורי טיסה". עוד הוסיף הקרואטי כי התכנון הוא לפתוח את האטרקציה ב-8 במרץ, ביום הולדתו ה-51.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
מטוס המסיבות בקרואטיה
צילום: AFP
מומלצים