שתף קטע נבחר

כחלון: "מערכת הביטחון תצטרך לתת את החלק שלה בתקציב הבא"

שר האוצר דיבר בכנס השנתי של אגף האוצר, שהתקיים בירושלים, ואמר כי "אם תהיינה עוד בחירות, נקבל את אותה תוצאה. בתיקו מתחלקים בנקודות". על ההתמודדות עם הגירעון: "יש אתגר ביטחוני וזה כבר לא סוד, אקפיד שכל אחד ייתן את החלק שלו"

 

 

שר האוצר משה כחלון התייחס היום (שלישי) לפלונטר הפוליטי בכנס השנתי של אגף האוצר, שהתקיים בבנייני האומה בירושלים: "זה לא סוד שיש כאן פלונטר חסר תקדים במערכת, ואני לא יודע איך יוצאים ממנו, אבל אני קורא לכולם לצאת ממנו". הוא התייחס גם לגירעון בתקציב: "יש לנו אתגרים. אנו הולכים לפתור אותם יחד עם בנק ישראל. יש אתגר ביטחוני וזה כבר לא סוד. ברור שנצטרך לחזק את מערכת הביטחון. אך ברור גם למערכת הביטחון שהיא תצטרך לתת את החלק שלה".

 

הוא הוסיף כי "התר"ש הקודם שבנינו עם אייזנקוט היה מצויין. אנו בדיונים איתם. קשה להם וקשה גם לנו. יש לנו מחלוקות אבל אקפיד על תרבות דיון ועל כך שכל צד יתן את החלק שלו".

 

משה כחלון (צילום: ירון ברנר)
"לא יודע איך יוצאים מהפלונטר". משה כחלון(צילום: ירון ברנר)

 

כחלון טען כי: "אם יהיו עוד בחירות - נקבל את אותה תוצאה. לא תהיה הכרעה. לא יהיה גוש עם 70 או 80 מנדטים. בחירות רביעיות לא עובד. בתיקו מתחלקים בנקודות".  לדבריו, "אין אמירה ציבורית יותר ברורה וצועקת ממשלת אחדות. אני לא יודע מה זה ממשלת אחדות כי אף פעם לא הייתי שם. לא יודע אם זה ממשלת שיתוק. אסור לנו שהישגים הכלכלים ירדו לטמיון בגלל בעיות פוליטיות - ובעיות של אגו".

 

 

מוקדם יותר קרא יו"ר סיעת הליכוד החדש, ח"כ מיקי זוהר, לבחירות ישירות לראשות הממשלה, יממה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו סירב להצעת יו"ר ש"ס אריה דרעי לחזרה לבחירות ישירות. עם זאת, זוהר אמר כי נתניהו צפוי להסכים לכך - אך נתניהו עצמו טוען כי אינו מקדם את החוק.

 

גם חברת הכנסת מהימין החדש, איילת שקד, הביעה תמיכה בהצעתו של יו"ר ש"ס: "יוזמת דרעי לבחירה ישירה במצב הנוכחי נכונה, נתמוך בה". עוד ציינה כי בכנסת כבר החלו לעבוד על חקיקת חוק בנושא.

 

עם זאת, בהודעה מטעם הליכוד נאמר כי "ראש הממשלה נתניהו לא מקדם את חוק הבחירה הישירה אלא את הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה - הממשלה היחידה שאפשר להקים ושמדינת ישראל זקוקה לה בעת הזאת". גורמים בכחול לבן הגיבו ליוזמה לבחירות ישירות באומרם: "ספין עלוב, ביבי בלחץ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים