שתף קטע נבחר

מאביב גפן עד גרוסמן: "ילדים יגורשו? נשבית לימודים"

שורה ארוכה של אמנים חתמה על עצומה נגד גירוש העובדות הזרות וילדיהן: "להמשיך עד שהזוועה תיפסק". בין 1,000 החותמים גם דיויד ברוזה, ארקדי דוכין, יובל בנאי, נטע גרטי ואחרים. היוזם יהלי סובול: "המדינה הזניחה את חוקי ההגירה. עכשיו שתיקח אחריות"

 

פקחי הגירה מחוץ לבית ספר גבריאלי בתל אביב בכוונה לעצור תלמיד כיתה ו' שאמו מהגרת עבודה מהודו (צילום: uci)
ההפגנה מחוץ לבית הספר גבריאלי בשבוע שעבר(צילום: uci)

יותר מ-1,000 גולשים חתמו ביממה האחרונה על עצומה אינטרנטית בקריאה להשבתת מערכת החינוך כל עוד עצורים ילדי עובדים זרים במסגרת מבצע הגירוש. את העצומה יזמו הורים מבתי ספר בתל אביב, שבהם לומדים ילדים שנולדו בישראל לעובדות זרות וגדלו בה ועומדים כעת בפני גירוש. היוזמה הגיעה לאחר גל מעצרים נוסף של עובדים זרים בלתי חוקיים וילדיהם ביום חמישי האחרון. אחד מהילדים, פייבור, תלמיד כיתה ג' בבית ספר הגליל בתל אביב, עדיין עצור עם אמו, שוהה בלתי חוקית מניגריה.

 

על העצומה, שהועלתה אתמול (שבת) לאתר הקמפיינים החברתיים "זזים בקהילה", חתמו בין היתר עשרות אמנים, אנשי רוח ואקדמיה, בהם המוזיקאים אביב גפן, ארקדי דוכין, יובל בנאי, שלומי ברכה, דיוויד ברוזה, שלמה גרוניך, מיקי גבריאלוב, יהלי סובול, פיטר רוט, דנה ברגר, ערן צור, גלעד כהנא וגל תורן; הסופרים דויד גרוסמן, אתגר קרת, אורלי קסטל-בלום, דורית רביניאן ואשכול נבו; המשוררת אגי משעול; התסריטאי רן שריג; המחזאי יהושע סובול; והשחקנים איתי טיראן, נטע גרטי, אפרת בן-צור, עידן אלתרמן ומירה עוואד. בין החותמים גם מנהל בית הספר לילדי הזרים ביאליק-רוגוזין בתל אביב, ג'לאל טוחי.  

 

 

יהלי סובול (צילום: אורית פניני)
יהלי סובול. "הגבול עובר בילדי בית ספר"(צילום: אורית פניני)

בעצומה נכתב: "אנו, החתומות והחתומים מטה, יוצאים כאן בהצהרה כי לא נשב מנגד כאשר ילדים נעצרים ונשלחים לכלא. אין לאפשר שהלימודים יימשכו כסדרם, כאשר ילדי מערכת החינוך נכלאים כך. קריאתנו היא להשבית את הלימודים בכל עיר שבה נעצר ילד/ה מילדי מערכת החינוך, עד אשר ישוחררו מהמעצר ולעשות זאת שוב ושוב ככל שיימשכו המעשים הנוראים של מעצר ילדות וילדים. יש להמשיך בכך עד שהזוועה תיפסק ומעצרי הילדים יופסקו כליל. זאת בהמתנה להקמת ממשלה חדשה אשר תסדיר את מעמדם של הילדים, כפי שנעשה בהחלטת ממשלת נתניהו משנת 2010 (וכן בהחלטת ממשלה משנת 2006)".

 

מנסחי העצומה הם סולן להקת "מוניקה סקס", המוזיקאי יהלי סובול, והארכיאולוג ואיש ההייטק ד"ר אבי עופר, פעיל חברתי נגד הגירוש. סובול אמר ל-ynet כי "כהורה לשני ילדים בבית ספר בתל אביב, אני נחרד לראות מעצרים של ילדים בבתי ספר שכנים. הבעיה שלי היא לא עם חוקי המדינה. אני מבין שלמדינה יש זכות לקבוע כמה זמן ישהו בה עובדים זרים, אבל כאשר היא מזניחה את אכיפת חוקיה שלה במשך שנים, היא צריכה לקחת אחריות על מה שצמח מתוך המחדלים שלה".

 

סובול הוסיף: "בעיניי הגבול עובר בילדי בית הספר. כאשר המדינה אפשרה לילד לגדול ולהתחנך במערכת החינוך שלה במשך שנים, היא צריכה לקחת אחריות, כפי שעשתה במתווה ממשלת נתניהו ב-2010, ולאפשר לילדים האלה להישאר כאן. בטח שלא לכלוא אותם בבתי סוהר. מהמתווה של 2010 לא הפסדנו כלום - רק הרווחנו אזרחים טובים. אני מקווה שהגורמים המוסמכים יתעשתו ויאמצו את אותו מתווה בשנית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: uci
התסריטאי רן שריג בהפגנה בשבוע שעבר
צילום: uci
מומלצים