שתף קטע נבחר

נתניהו: "גנץ סירב, נראה אם ליברמן יעמוד בהתחייבותו"; גנץ: "נתניהו סרבן אחדות"

ראש הממשלה אמר כי יו"ר כחול לבן "סירב לקבל את התנאי שהציב ליברמן - קבלת מתווה הנשיא לפיו אני כראש ממשלה מכהן אהיה ראשון ברוטציה. ליברמן אמר שלא ילך עם הצד שיסרב, נראה אם יעמוד בהתחייבותו". לפיד תקף: "נתניהו סירב לכל הצעה לאחדות". ליברמן יישא דברים בשידור חי ב-13:00

 

אביגדור ליברמן בני גנץ ביבי נתניהו  (צילום: רויטרס, AFP, אבי מועלם)
נתניהו, גנץ וליברמן. שיא הפלונטר(צילום: רויטרס, AFP, אבי מועלם)

הפלונטר הפוליטי: ראש הממשלהבנימין נתניהו אמר הבוקר (ד') כי "לצערי, אמש בשיחתנו סירב בני גנץ לקבל את התנאי שהציב אביגדור ליברמן - קבלת מתווה הנשיא לפיו אני כראש ממשלה מכהן אהיה ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה. ליברמן אמר שילך עם הצד שלא יסרב. עכשיו נותר רק לראות אם יעמוד בהתחייבותו".

 

זמן קצר לאחר מכן הגיב גנץ: "הבוקר צריך לומר את האמת. בנימין נתניהו הוא סרבן אחדות ויעשה הכול כדי לדרדר אותנו לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה. גם היום אני קורא לנתניהו: הכר בתוצאות הבחירות אותן אתה והציבור מכירים היטב. ותר על בלוק החסינות ובוא למשא ומתן ישיר לגיבוש קווי יסוד של שתי המפלגות הגדולות. אהיה מוכן לפשרות למען אזרחי ישראל ללא ויתור על עקרונות יסוד".

 

בהמשך נמסר מכחול לבן כי "ביום שבו מדינת ישראל נלחמת נגד כוחות טרור באזורנו, בליכוד בהובלת נתניהו לא מפסיקים להשתמש בזה לפוליטיקה צינית. בושה וחרפה. נתניהו, אם באמת אכפת לך מאזרחי ישראל - ותר על הבלוק, ותר על החסינות ובוא למו״מ ישיר".

 

גם ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) תקף את נתניהו: "שיא חדש. אחרי שסירב לכל הצעה לאחדות ששמנו בפניו, נתניהו אומר 'גנץ סירב'. אין לאיש הזה גבול. ליברמן יודע את האמת. ביבי צמוד לבלוק החרדי-משיחי ומוביל לבחירות בכל הכוח".

 

בכיר נוסף בכחול לבן מתח גם הוא ביקורת על נתניהו ברקע הפגישה: "הפגישה אמש היתה הצגה של נתניהו לליברמן. הוא כבר החליט שהולכים לבחירות כי ככה אמרו לו פרקליטיו וכל מה שהוא מנסה לעשות זה להפיל את האחריות על גנץ".

ישיבת סיעה כחול לבן (צילום: אלכס קולומויסקי)
לפיד: "שיא חדש. נתניהו מוביל לבחירות בכל הכוח"(צילום: אלכס קולומויסקי)

מהליכוד נמסר כי "ביום שבו מדינת ישראל נלחמת נגד כוחות הטרור באזורנו, אנו מקווים שאביגדור ליברמן לא ייתן את ידו לממשלת מיעוט שתלויה בתומכי טרור. גנץ דחה את מתווה הנשיא ואת התנאים שהציב ליברמן בסדר הרוטציה. גנץ אמר לראש הממשלה נתניהו בפגישתם שבכוונתו להקים ממשלת מיעוט שנשענת על תומכי הטרור. גנץ ולפיד שיקרו במצח נחושה לבוחריהם כשאמרו "לא ננהל משא ומתן עם המפלגות הערביות, לא נעשה גוש חוסם איתן". ראש הממשלה צדק באזהרתו. ממשלת מיעוט כזאת היא סכנה למדינת ישראל בכל עת, ובוודאי בעת הזאת".

 

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו צפוי לשאת דברים בשידור חי ב-13:00. קודם לכן, ב-09:45, צפוי משה (בוגי) יעלון (כחול לבן) להיפגש עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.

 

הפלונטר הפוליטי - כתבות אחרונות בנושא:

יממה אחרונה למנדט, גנץ ונתניהו נפגשו והטיחו האשמות

אחדות, ממשלת מיעוט או בחירות: מדריך פוליטי לפלונטר

בדרך לבחירות? נתניהו פועל לביטול הפריימריז בליכוד

 
 

אמש נתניהו וגנץ נועדו במשך כשעה בלשכת ראש הממשלה בירושלים לקראת פקיעת המנדט של גנץ היום בחצות. הפגישה לא הניבה פריצת דרך והסתיימה בחילופי האשמות. נתניהו כאמור שב והאשים את גנץ בכך שהוא "מתכוון להקים ממשלת מיעוט שנשענת על הימנעותם של הרשימה הערבית המשותפת".

 

מנגד אמר גנץ כי "לא ניתן לבנות ממשלה על בסיס בלוק סקטוריאלי". בכירים בכחול לבן אמרו כי "מראש זו הייתה פגישה פורמלית. ביבי החליט על בחירות ורק מנסה שחלק מהאשמה ידבק גם בבני".

ראשי כחול לבן (צילום: אלעד מלכה)
הערכה: לפיד, יעלון ואשכנזי לא יישבו בממשלה בראשות נתניהו. ראשי כחול לבן(צילום: אלעד מלכה)

לאחר הפגישה הודיעו בליכוד כי נתניהו ויו"ר מרכז הליכוד, ח"כ חיים כץ, יביאו בפני מרכז הליכוד הצעה משותפת לפיה לא יתקיימו פריימריז לרשימת המפלגה לכנסת. זאת, "לאור החשש שהמדינה תדרדר לבחירות מיותרות ובעקבות פניות רבות של ח״כים בליכוד", נכתב בהודעה.

 

בנוסף, בכירים בכחול לבן מסרו בתום פגישת נתניהו-גנץ כי אין שום התקדמות והכיוון הוא בחירות, אבל הכול עדיין תלוי בליברמן. לאחר ההערכות כי יאיר לפיד יתנגד לישיבה בממשלת נתניהו, עדכנו בכירים בכחול לבן כי גם משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי לא יישבו בממשלה בראשות נתניהו. 

 

 

בתוך כך, אתמול בבוקר נועד נתניהו עם ליברמן. בהודעה משותפת לשתי המפלגות נמסר כי "הפגישה הייתה טובה ועניינית והשניים ימשיכו במאמצים להקמת ממשלת אחדות". שלשום אמר ליברמן  כי ימשיך במאמצים להקמת ממשלת אחדות עד היום בשעה 12:00 בצהריים. לאחר מכן, אמר, "כל אחד לנפשו".

 

כאמור, בחצות הלילה יסתיים המנדט של גנץ. אם הוא לא יצליח להרכיב ממשלה, ישראל תיכנס לראשונה בתולדותיה למצב שבו כל ח"כ יכול לקבל את המנדט. לפי החוק, 61 ח"כים יכולים להתאחד ולחתום על מכתב לנשיא המדינה, שבו הם מבקשים ממנו להטיל את המנדט על אחד מהח"כים, בתנאי שהוא הסכים.

 

אם אכן תהיה הסכמה של 61 ח"כים על מועמד אחד, הנשיא יעניק בתוך יומיים את המנדט לאותו ח"כ, שיצטרך להתחיל במשא ומתן בזק להרכבת הממשלה. לשם כך יינתנו לו שבועיים למשא ומתן, שלאחריהם, אם ייכשל, ישראל תצא למערכת בחירות שלישית ברציפות.


פורסם לראשונה 20/11/2019 07:15

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום : אלכס  קולומויסקי
גנץ ונתניהו
צילום : אלכס קולומויסקי
מומלצים