שתף קטע נבחר

צחוקים ו"קסדות סמוראים" בתרגיל אסון בפרלמנט

יפן: מחוקקים תועדו צוחקים ומתקשים לחבוש את הקסדות בתרגיל היערכות לרעידת אדמה. ברשת הגיבו: "מתבדחים על עניין של חיים ומוות?"

 

 

מחוקקים יפנים תועדו השבוע מצחקקים במהלך תרגיל שנערך בבית התחתון של הפרלמנט לשימוש בקסדות בזמן אסון, כשלפחות אחד מהם חבש את הקסדה שלו הפוך. התנהגות המחוקקים גרמה למשתמשי טוויטר רבים לתהות האם הם מתבדחים על עניין של חיים ומוות.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

תרגיל רעידת אדמה פרלמנט יפן מחוקקים קסדות (צילום: רויטרס)
המחוקקים התקשו לחבוש את הקסדות לבד. התרגיל בפרלמנט(צילום: רויטרס)
בסרטונים ששודרו בטלוויזיה היפנית נראה שר האוצר טארו אסו מחייך אחרי שעטה בהצלחה את אחת מקסדות הפלסטיק המתקפלות. גם שר החוץ טושימיצו מוטגי תועד עם חיוך רחב.

 

"אתה אף פעם לא יודע מתי אסון יכה", אמר יו"ר הבית התחתון בבית הנבחרים טדמורי אושימה בתום דיון שנערך שלשום. "אני רוצה שתמיד תהיו בכוננות", הוא הוסיף, עם אחת הקסדות הלבנות על ראשו, שמזכירות את כיסוי הראש הסמוראי המסורתי.

 

התרגיל בבית התחתון של הפרלמנט היה השני מאז שהוצגו הערכות לשעת חירום, שהוצבו מתחת למושבי המחוקקים, בשנת 2017.

תרגיל רעידת אדמה פרלמנט יפן מחוקקים קסדות (צילום: רויטרס)
"לפני שהם מגנים על עצמם, עליהם להגן על חיי האזרחים"(צילום: רויטרס)
 

תרגולים לשעת אסון אינם דבר חריג בבתי ספר ביפן, בה רעידות אדמה נפוצות. במרץ 2011 פקד את המדינה רעש בעוצמה 9.0. רעידת האדמה גרמה לצונאמי אדיר שהרג כמעט 20 אלף בני אדם והובילה לאסון הגרעיני בפוקושימה.

 

אף שקיבלו הנחיות כיצד לפתוח ולחבוש את הקסדות, לפחות חבר פרלמנט אחד חבש את הקסדה הפוך. גם מחוקקים אחרים הזדקקו לסיוע כדי לחבוש נכון את הקסדות.

 

התמונות עוררו דיון סוער בטוויטר. "יושב הראש אמר שצריך להיות בכוננות, אבל אחרים צחקו", כתב אחד המשתמשים. "לפני שהם מגנים על עצמם, עליהם להגן על חייהם של האזרחים", התלונן אחר. אחרים החמירו פחות עם המחוקקים. "פניהם המחייכות של אסו ומוטגי מקסימות", כתב אוהד לכאורה של שרי הממשלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מחוקקים עם "קסדות סמוראים"
צילום: רויטרס
מומלצים