שתף קטע נבחר

נוחי דנקנר הועבר בין בתי סוהר, בקשה לעכב דיון בחנינה

איש העסקים שהורשע בהרצת מניות ביקש חנינה, אבל התפתחות חדשה בכלא הולידה בקשה מהנשיא להקפיא את ההחלטה

ההסתבכות החדשה של נוחי דנקנר: איש העסקים שנשלח לשלוש שנות מאסר והחל לרצות את עונשו בכלא מעשיהו לפני מעט יותר משנה, הועבר בימים האחרונים בין בתי סוהר - וההחלטה לגבי עתידו מעוכבת.

 

 

נוחי דנקנר מגיע לכלא מעשיהו (צילום: שאול גולן)
דנקנר ביום כניסתו לכלא(צילום: שאול גולן)

בחברת החדשות פורסם הערב (יום ד') כי הנשיא ראובן ריבלין היה צפוי לדון בקרוב בבקשת חנינה לדנקנר, אבל בעקבות אותה התפתחות מסרו בבית הנשיא כי נעשתה פנייה בנושא אל המחלקה המשפטית בבית הנשיא, בבקשה לעכב את ההחלטה.

 

לפי הדיווח, ריבלין היה אמור להחליט בעניינו של דנקנר כבר בימים הקרובים. דנקנר נימק את בקשת החנינה במצב בריאותו הלקוי. עורכת הדין שמייצגת אותו הוזעקה לכלא שאליו הועבר בעקבות ההתפתחויות האחרונות.

 

במערכת אכיפת החוק אמרו כי הסוגיה שבעטיה נרשמו ההתפתחויות האחרונות עדיין בבדיקה, וכלל לא ברור אם תהיה להן משמעות בהמשך.

 

נוחי דנקנר עמד בעבר בראש קונצרן אי.די.בי והיה אחד האנשים החזקים ביותר במשק הישראלי. בין היתר שלט באמצעות הקונצרן ברשת המזון שופרסל, בחברת הסלולר סלקום ובחברת התעופה ישראייר.

 

באוקטובר 2018 החל לרצות את עונשו בכלא מעשיהו ברמלה בגין הרצת מניות. הוא שוכן באגף 10 שנבנה בשעתו לקראת כניסתו לכלא של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. בהמשך ריצו בו את עונשיהם האסירים המפורסמים ביותר, בהם הנשיא לשעבר משה קצב, הרב הראשי יונה מצגר והזמר קובי פרץ.

 

דנקנר נכנס לכלא אחרי שבית המשפט העליון דחה את ערעורו והחמיר את עונשו משנתיים לשלוש. שופטי העליון אימצו את הכרעת בית המשפט המחוזי כי דנקנר אשם מעבר לספק סביר.

 

לפי כתב האישום החליט דנקנר להריץ את מניות אי.די.בי מחשש להקונצרן יקלע למצוקה תזרימית. הוא החליט לבצע הנפקה בבורסה בפברואר 2012. בעקבות ההנפקה פתחה רשות ניירות ערך בחקירה עקב חשד להרצת מניות, וביוני 2014 הוגש כתב אישום חמור נגד דנקנר, נגד חברו איש שוק ההון איתי שטרום, ונגד אי.די.בי אחזקות. האישום המרכזי התייחס להנפקה שבה גויסו מהציבור 321 מיליון שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוראל כהן
נוחי דנקנר
צילום: אוראל כהן
מומלצים