שתף קטע נבחר

מחאת המשכורות: עובדי משרד החוץ צבאו על חדר המנכ"ל

בתגובה להודעה על קיצוץ משמעותי בשעות הנוספות מחו העובדים מחוץ למשרד וקראו "בושה". בהמשך יגיעו למשרדו של השר כץ: "עושים לנו וידוא הריגה". ממשרד החוץ נמסר: לא יהיה קיצוץ של יותר מ-30%

 

 

עובדי משרד החוץ מפגינים הבוקר (יום ג') במחאה על הפגיעה בתנאי השכר שלהם, שלטענתם תכלול קיצוץ של 30% עד 70% בהיקף השעות הנוספות. העובדים עמדו מחוץ למשרד בירושלים וצעקו "בושה". לאחר מכן הם נכנסו פנימה וצבאו על לשכת המנכ"ל. בהמשך הם צפויים להגיע ללשכת שר החוץ ישראל כץ.

 

אתמול הודיעה ראש חטיבת משאבי אנוש במשרד החוץ, זיוה סומך, כי "כלל עובדי המשרד בארץ יהיו זכאים מחודש דצמבר למכסה בסיסית של 10 שעות נוספות בחודש בלבד". בוועד העובדים טענו שהנהלת המשרד הפכה את ההחלטה על קיצוץ בשעות הנוספות מ-30% ל-70% לחלק ניכר מהעובדים.

מחאת עובדי משרד החוץ ()
ההפגנה בירושלים, הבוקר

מחאת עובדי משרד החוץ ()
"הם לא ינוחו עד שאנשים ילכו הביתה"
 

ההחלטה מהווה מכה קשה לעובדים, שחלק ניכר משכרם מתבסס על שעות נוספות. משמעותה הוא קיצוץ של 1,000 שקל לחודש לעובדים זוטרים ועד 5,000 שקל לעובדים בכירים. סומך ציינה כי הנהלת המשרד מקיימת שיח עם האוצר כדי לבדוק היתכנות לרכישת מכסה נוספת של שעות נוספות, אולם העובדים מתקשים להאמין כי ההנהלה, שעד עתה כשלה במגעיה עם האוצר, תצליח להביא להם את הבשורה.

 

הקיצוץ במכסת השעות הנוספות הוא חלק מקיצוץ רוחבי שהושת על מכסת השעות הנוספות של כלל משרדי הממשלה. ואולם, עובדים במשרד החוץ טענו כי בעוד שחשבים אחרים במשרדי ממשלה לא יישמו את הקיצוץ, או שיישמו אותו באופן מדורג או מופחת – משרד החוץ קיצץ דרסטית בשעות.

 

פעילות משרד החוץ ברחבי העולם מחייבת עבודה בשעות נוספות, בעיקר במסגרת פעילות מדינית דחופה ומשברים. "העובדים ממורמרים ממילא לאור ההתעמרות של האוצר וחוסר המעש של הדרג המדיני הבכיר", אמר עובד ותיק. "עכשיו גם מודיעים לאנשים שיפגעו במשכורת שלהם. הם לא ינוחו עד שאנשים ילכו הביתה. רוצים לעשות לנו וידוא הריגה".

 

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "סוכם עם משרד האוצר על הקפאת הקיצוץ בשעות הנוספות כך שהודעה שיצאה לעובדים על פגיעה בשעות הנוספות כבר לא רלוונטית. בניגוד לטענת העובדים, הקיצוץ בשעות הנוספות לא היה אמור להיות גבוה מ-30%".

 

אלא שבועד העובדים תוהים מדוע ההודעה על הקיצוץ יצאה ביום חמישי, כשעדיין התנהלו שיחות עם האוצר. לטענתם, ההסתדרות והאוצר הסכימו על קיצוץ של 6% בלבד בשעות הנוספות בכל משרדי הממשלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים