שתף קטע נבחר

"הזדמנות יוצאת דופן": מנכ"ל משרד החוץ ביקר בדובאי לקראת "אקספו 2020"

המנכ"ל, יובל רותם, חתם על ההסכם הרשמי להשתתפות בתערוכה העולמית, שתהיה הארוכה ביותר בעולם. הצדדים דנו גם על האפשרות שישראלים יוכלו לטוס לאיחוד האמירויות. הביתן הישראלי יכוון לקהל היעד המוסלמי והערבי: "צופים שהתורים יהיו ארוכים"

מנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, ביקר השבוע בדובאי שבאיחוד האמירויות ועמד בראש משלחת בין-משרדית מישראל. רותם חתם במהלך הביקור על ההסכם הרשמי להשתתפות ישראל בתערוכת אקספו 2020, שתתקיים בחודש אוקטובר הקרוב בדובאי.

 

 

במהלך הביקור, שעיקרו היה הסדרת נושא השתתפות ישראל באקספו, קיים המנכ"ל פגישות גם עם גורמים רשמיים במדינה, בהן דנו הצדדים בין היתר גם על האפשרות שאזרחים ישראלים יוכלו לטוס לדובאי כדי לבקר בתערוכה.

 

שר החוץ, ישראל כץ, אמר כי "השתתפותה של ישראל בתערוכה משקפת את העלייה במעמדה של ישראל, לא רק ברמה הבינלאומית אלא גם בקרב השחקנים המדינתיים המרכזיים באזורנו. ההשתתפות מקנה לישראל ההזדמנות יוצאת דופן להציג את יכולותיה והישגיה בתחום הטכנולוגי לצד התרבות הישראלית התוססת".

 

הביתן הישראלי ב"אקספו דובאי 2020" צפוי להיות במקום מרכזי בתערוכה, קרוב לביתן של המדינה המארחת. הוא יוצג תחת השם "אל המחר" עם הפרזנטורית לוסי איוב, שכבר מככבת בסרטון תדמית שהכין משרד החוץ באנגלית, עברית וערבית - יחד עם מוזיקה של עידן רייכל.

 

הממשלה אישרה לפני כחודש את השתתפותה של ישראל בתערוכה היוקרתית במפרץ הפרסי בהשקעה של 70 מיליון שקל – 15 מיליון מתוכם תרומה של קק"ל, חמישה מליון של הכנסת והשאר תקציבים שיתחלקו בין משרדי הממשלה השונים. מדובר על פרויקט לאומי בהובלת משרד החוץ, שהיה אחראי להבשלת האפשרות המדינית שבסופה התקבלה ההזמנה להשתתפות ישראל בתערוכה.

 

מבנים בדובאי (צילום: יניב חלילי)
כ-25 מיליון בני אדם יבקרו באירוע. דובאי(צילום: יניב חלילי)

שר החוץ ישראל כ
"עלייה במעמד של ישראל". כץ באבו דאבי, יולי 2019

הביתן הישראלי יהיה ביתן פתוח - ללא קירות - עם מסכים גדולים שאותם ניתן יהיה לראות מכל עבר (360 מעלות). זאת, במטרה "לשדר את ישראל" החוצה, גם למי שלא ייכנס לביתן, ולהראות לבאי התערוכה את ערכיה של ישראל כמדינה וחברה פתוחה, דמוקרטית ושיוויונית, בעלת יכולות מוכחות בתחומי הטכנולוגיה, ההייטק והחדשנות.

 

"אקספו 2020" תהיה התערוכה הארוכה ביותר בעולם, ומשתתפות בה מרבית המדינות. המהדורה הבינלאומית מתקיימת כל חמש שנים, ועתידה להיפתח באוקטובר 2020 ולהינעל באפריל 2021. התערוכה בדובאי היא הפעם הראשונה שאירוע האקספו מתקיים במדינה ערבית.

 

נציב ישראל לאקספו בדובאי, אלעזר כהן, אמר: "מניסיון עבר, אנו יודעים שישנה תמיד התעניינות גדולה בביתן הישראלי באקספו, והתורים אליו נוטים להיות ארוכים. אנו מניחים כי גם כאן הדבר יהיה נכון. הביתן מחולק לשני חלקים - חלק פתוח בו יוכלו המבקרים להיכנס ללא תור ולהתרשם מהמיצגים האינטראקטיביים, ובחלק התחתון של הביתן יוכלו המבקרים ליהנות מחוויה מנוהלת".

 

התערוכה צפויה למשוך כ-25 מיליון מבקרים, כאשר הקהל היעד המרכזי מבחינת ישראל הוא הקהל הערבי והמוסלמי הצפוי להגיע לאירוע. הצפי הוא שכ-25% מהמבקרים יגיעו מהנסיכויות, ועוד כ-30% יגיעו ממדינות המפרץ והמזרח התיכון בכלל.

 

כדי שחווית המבקר תותאם לקהל יעד זה, תשתמש ישראל בשירותיהם של אקדמאים, תסריטאים, צוותי הפקה ואנשי מקצוע נוספים - בין היתר כדי להפיג את החשש המקומי הקיים ביחס למדינה. מטרה נוספת היא להבהיר למבקרים שישראל רוצה לבנות יחסי שכנות ושותפות חיוביים עם המדינות שסביבה, ולהראות את היכולות הישראליות המוכחות בתחומים האזרחיים החשובים לשכנותיה.

 

לשון התצוגה תהיה בערבית, תוך שימוש בשפה חזותית מיוחדת המאחדת את האותיות הערבית והעברית. בהדמיות לביתן הישראלי נראים בין המבקרים אזרחים רבים מקרב תושבי המפרץ הפרסי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: GettyImages
דובאי. בקרוב יוכלו הישראלים לבקר?
צילום: GettyImages
מומלצים