שתף קטע נבחר

ליברמן במתקפה חריפה על נתניהו: "אולי אתה הסוכן של פאקר?"

יו"ר ישראל ביתנו עקץ את ראש הממשלה: "מעולם לא הסתתרתי מאחורי חסינות, את כל הדיונים המשפטיים מימנתי מכספי ובמקום לפנות לחברים לקחתי הלוואה מהבנק". הוא תהה: "אולי אתה סוכן של גורמים עלומים ועשירים ממקומות שונים בעולם?"

אביגדור ליברמן בפתח ישיבת הסיעה של ישראל ביתנו (צילום: עמית שאבי )
ח"כ אביגדור ליברמן(צילום: עמית שאבי )

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (רביעי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא עקץ בנוגע למצבו המשפטי: "מעולם לא הסתתרתי מאחורי חסינות, את כל הדיונים המשפטיים מימנתי מכספי ובמקום לפנות לחברים לקחתי הלוואה מהבנק", ותהה: "אולי אתה סוכן של גורמים עלומים ועשירים ממקומות שונים בעולם? אולי אתה הסוכן של ג'יימס פאקר? אולי אתה הסוכן של ספנסר פרטרידג''? אולי אתה משרת את האינטרסים הכלכליים של נתן מיליקובסקי?".

 

בפוסט חריף בעמוד הפייסבוק שלו, כתב ליברמן: "לאחרונה אני מזהה קפיצת מדרגה בהשמצות, בסילופים ובגרסאות זדוניות נגדי באופן אישי ונגד משפחתי וסביבתי הקרובה, היוצאים מבית היוצר של רחוב בלפור. למרות שמתחילת מערכת הבחירות לכנסת ה-22 הבהרתי ש'ישראל ביתנו' תתמוך אך ורק בממשלת אחדות ולמרות שהתנהלתי באופן ממלכתי ואחראי, פעם אחר פעם חוזרים מקורבי ראש הממשלה, בגרסאות שונות, על 'ההסבר' מדוע לא הצטרפתי לממשלה חרדית-משיחית בראשות נתניהו. ולמי שפספס להלן 'ההסבר': 'ליברמן נסחט על ידי המשטרה והפרקליטות, פוחד מחקירה והפך לאתרוג של הממסד המשפטי'.

 

 

הוא הוסיף: "אז לידיעת ראש הממשלה ומקורביו, עברתי לא מעט חקירות ומעולם לא חששתי מהן. לו הייתי חושש ממאן דהו או רוצה לרצות מישהו, לא הייתי אומר, לאורך כל הדרך באופן חד וברור, שמבחינתי ראש הממשלה רשאי לכהן בתפקידו עד פסק דין חלוט למרות כתב האישום. זה החוק במדינת ישראל, שעבר בשנת 2001 ושאני הצבעתי נגדו. אך למרות הכל אני סבור שחייבים לכבד חוקים גם כאשר הם לא מוצאים חן בעינינו או במקרה שלי כשהצבעתי נגד".

 

ליברמן הזכיר את דבריו של נתניהו נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט כשזה היה תחת חקירות, דברים אותם הזכירו גם אנשי כחול לבן כמה פעמים במהלך קמפיין הבחירות: "אם הייתי רוצה לתקוף או לפגוע בך אדוני ראש הממשלה במקום הכי רגיש, הייתי מזכיר לך את דבריך בשנת 2008 על ראש ממשלה אחר, אהוד אולמרט: 'מדובר על ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, ואין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים כל כך גורליים במדינת ישראל. קיים חשש, אני חייב להגיד אמיתי - לא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על פי האינטרס הלאומי, (משום ש) הוא נמצא במצוקה המיוחדת הזו - הכל כך עמוקה'. ובטח ובטח היתי מצטרף להצעת החוק של כחול לבן, שמונעת מחבר כנסת שקיים נגדו כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה, ותומך בהקמת ועדת הכנסת בתקופת המעבר, שהיתה מסירה ממך את החסינות".

 

"אדוני ראש הממשלה, כנראה שבגילך זכרונך בוגד בך ושכחת שתמכתי במתווה הנשיא שהעניק לך, ולא לבני גנץ, זכות לכהן ראשון כראש ממשלה. לו היתי מתנהל כפי שאתה מתנהל, היתי מצטרף לממשלת מיעוט עם כחול הלבן ללא היסוס. ההבדל בינינו, שלי יש ערכים ולך רק אינטרסים. ערך עליון עבורי הוא חברות משהו שזר לך לחלוטין.

 

ארכיון 2012 בנימין נתניהו אביגדור ליברמן (צילום: AP)
ליברמן ונתניהו בימים יפים יותר(צילום: AP)

"עלילות נוספות שלך ושל מקורביך, שקראתי אצל כמה מכתבי החצר של רחוב בלפור בנוסח, 'ליברמן מופעל על ידי גורמים עלומים מחו"ל', 'ליברמן הוא 'סוכן'', 'סוכן של כאוס' עם רמזים עבים לכיוון החברים שלי, כשאותם מקורבים מוסיפים חטא על פשע וטוענים שבשל כך סירבתי לקבל תפקידים מן הנחשקים בממשלה ובכנסת והעובדה שלא הצטרפתי לקואליציה צרה בראשותך, למרות שלאורך כל הקמפיין הקודם הבהרתי שבלי שינויים מהותיים בנושא דת ומדינה, כמו תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים, גיוס חרדים לצה"ל וגיור על ידי רבני עיר לא נצטרף לממשלה בראשותך". 

 

היום יפקע המנדט בן 21 הימים להרכבת ממשלה שניתן לכנסת על-ידי נשיא המדינה, ראובן ריבלין. אם עד חצות לא יגישו 61 חברי כנסת בקשה בכתב לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על ח"כ מסוים, תתפזר הכנסת ה-22 ומדינת ישראל תלך למערכת בחירות שלישית בתוך שנה. אם יצליח אחד מחברי הכנסת לגייס 61 חתימות - יינתנו לו 14 ימים להרכיב ממשלה.

 

הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-22, שהוגשה אתמול, תצטרך לעבור היום אישור בשלוש קריאות במליאה וברוב של 61 ח"כים. ההצעה קובעת שהכנסת ה-22 תתפזר לפני גמר כהונתה ושהבחירות לכנסת ה-23 יתקיימו ביום שני, ו' באדר התש"ף (2 במרץ 2020). ב-09:30 תתכנס הוועדה המסדרת כדי להכין את החוק לשינוי יום הבחירות ולפיזור הכנסת. לאחר האישור, תעבור הצעת החוק למליאה, שם ינאמו חברי הכנסת במשך שעות ארוכות.

 

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, קרא אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע שהוא מוותר על החסינות ולהקים ממשלת אחדות: "תודיע, כפי שהבטחת לפני הבחירות הקודמות, שלא תסתתר מאחורי החסינות הפרלמנטרית ותלך להגן על חפותך בבית המשפט. עשה זאת בכדי שנוכל למצוא פתרון ולהרכיב ממשלה". גנץ הוסיף כי "למעלה ממחצית ישראל הצביעו לכחול לבן ולליכוד, יש לנו את האפשרות והאחריות להרכיב ממשלת אחדות טובה ישראל".

 

 

מעט לאחר פרסום ההודעה, השיב נתניהו לגנץ: "אני קורא לך לחדול מהספינים. אחרי 80 ימים הגיע הזמן שיום אחד, לטובת אזרחי מדינת ישראל, נשב ונדון ברצינות למען הקמת ממשלת אחדות רחבה, זה עדיין לא מאוחר".

 

לצד ההיערכות לבחירות, אמר אתמול היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, שיש להיערך גם למצב של כינון ממשלת אחדות. לדבריו, "אנו לא יכולים להיות רגועים שמא בכל זאת ביום רביעי ב-23:59 נקבל טלפון שיש ממשלת אחדות, שתחייב כנראה תיקוני חקיקה במהלך השבועיים שבהם יינתן למי שתינתן הזכות להרכיב ממשלה. אנו צריכים להתכונן למצב של עיגון הרוטציה בחוק היסוד, דבר שלא קיים כיום, עיגון מוסד ממלא מקום ראש הממשלה, מתווה הנבצרות של הנשיא. כל אלה מחייבים אותנו לעשות הכנות מרובות. אנו לא יכולים להרשות לעצמנו כגורמי המקצוע הכמעט יחידים בשטח בזירה עצמה להגיע לדברים האלה לא מוכנים, כי הם קורים מהרגע להרגע בהתראות קצרות ביותר". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
אביגדור ליברמן
צילום: עמית שאבי
מומלצים