שתף קטע נבחר

רוצח שרה חלימי לא יועמד לדין: "בגלל קנאביס"

קבילי טראורה שרצח את שכנתו היהודייה וטען ש"השתלט עליו שד" לא יעמוד לדין בגין חוות דעת מקצועיות שקבעו כי אינו כשיר נפשית. מומחים שהעידו במשפט קבעו: "15 ג'וינטים ביום גרמו להזיות"

 

שרה חלימי ()
שרה חלימי

בית הדין לערעורים בפריז קבע היום (חמישי) כי קבילי טראורה, שרצח לפני כשנתיים וחצי את שכנתו היהודייה שרה חלימי, לא יעמוד לדין בשל אי-כשירות נפשית שנגרמה כתוצאה משימוש בקנאביס. בהכרעת הדין נקבע כי טראורה בן ה-29 יישלח למוסד גמילה מסמים וכל קשר עם קרוביה של חלימי נאסר עליו.

 

לפי ה"פריזיאן", ההחלטה התקבלה בעקבות חוות דעת מקצועית שהצביעו על כך שהרוצח שטען כי תקף את חלימי בגלל "שד שהשתלט עליו", לא היה מודע למעשיו בשל שימוש מוגבר בקנאביס. שלושה מומחים שהעידו במשפט קבעו כי השימוש המוגבר של טראורה בקנאביס - 15 "ג'וינטים" ביום, לפי הדיווחים - הגביר את ההזיות שחווה באותה התקופה.

 

מבין שלושת המומחים שהעידו, ד"ר דניאל זגורי היה היחיד שטען כי למרות שלא ניתן להמעיט בערכן של השפעות הקנאביס - השימוש בסם לא אמור להפחית את אחריותו הפלילית. 

 

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב תקף את ההחלטה, ומסר כי "בדומה לשלושת הילדים, אני המום וחש אי-הבנה, אי-צדק וכעס. כחבר פרלמנט אני לא נוהג לבקר החלטות בית המשפט, אך כמי שמעורב בפרשה מיומה הראשון - אני פשוט מזועזע. השופטים הכריזו כי לרוצח אין אחריות פלילית בגלל שימוש בקנאביס. ההחלטה הזו מעבירה מסר ברור לכל הפושעים: כשאחד שותה ועובר עבירה מדובר בנסיבות מחמירות, וכשאחר צורך סמים בכמויות מוגזמות - מדובר בנסיבות מקלות והוא לא אחראי למעשיו.

 

"היום אני מתבייש ועצוב", הוסיף חביב. "אני מרגיש שצרפת פשטה את הרגל. אני קורא להתגייסות מסיבית של כל הכוחות במדינה - לא רק מהקהילה היהודית – כדי להביע את הכעס והאכזבה - וכדי לחלוק כבוד אחרון לשרה חלימי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים