שתף קטע נבחר

שפיר הציעה: פריימריז על ראשות המחנה הדמוקרטי

יו"ר התנועה הירוקה הציעה לערוך בחירות בינה לבין יו"ר מרצ בתמורה לשריון עיסאווי פריג' במקום השני - אולם עד כה לא נרשמה היענות. בנוסף, שפיר ממשיכה בניסיון להתאחד עם העבודה-גשר תחת השם "שמאלה"

 

סתיו שפיר (צילום: אבי מועלם)
סתיו שפיר(צילום: אבי מועלם)

 

על רקע המשבר והמחלוקות במחנה הדמוקרטי, חברת הכנסת סתיו שפיר הציעה בסוף השבוע לגורמים במרצ לשריין את עיסאווי פריג' במקום השני ברשימה בתמורה לעריכת פריימריז לראשות המחנה הדמוקרטי בינה לבין ניצן הורוביץ - או כל מועמד אחר שירצה להתמודד מולה.

 

מקורבים לשפיר טענו כי לפי שעה, הורביץ וראש המפלגה לשעבר תמר זנדברג דחו את ההצעה, אולם במהלך סוף השבוע היא קיבלה מגורמים במרצ ובקרב חברי הוועידה שלהם מסרים המצביעים על כך שזוהי ההצעה הנכונה ביותר לשימור המחנה הדמוקרטי. שפיר הציעה אפשרות לקיים פריימריז פתוחים לכל רשימת המחנה הדמוקרטי, כך שחברי מרצ והמפלגה הירוקה יוכלו להשתתף בהם, ולחבור למפלגת העבודה-גשר תחת השם "שמאלה".

 

עוד הציעה שפיר לקיים פריימריז פתוחים לכל רשימת המחנה הדמוקרטי שבה יקחו חלק חברי מרצ וחברי המפלגה הירוקה. פתרון נוסף שהציעה למשבר הוא לחבור לרשימה אחת יחד עם העבודה־גשר תחת השם: "שמאלה".

 

שפיר איימה כי אם הקרע במפלגה לא ייפתר - היא תתמודד באופן עצמאי תחת המפלגה הירוקה. "אנו בונים בימים אלה את המפלגה הירוקה כתנועה שתדאג לעתיד הצעירים בישראל, אך במקביל אני עושה כל מאמץ כדי שמפלגתי תמשיך לרוץ בבחירות הקרובות במסגרת המחנה הדמוקרטי, ובתקווה גם יחד עם מפלגת העבודה", אמרה שפיר ל-ynet. "לצערי, ישנם גורמים במרצ שרוצים לפרק את ההסכם בוועידה שתיערך מחר ומסרבים גם לאפשרות שכולנו נתמודד בפריימריז שבהם הציבור יחליט כיצד המחנה צריך להיות בנוי".

 

במרצ דחו את דבריה של שפיר ומסרו בתגובה כי לא התקבלה הצעה שכזאת - והמשא ומתן טרם התחיל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
סתיו שפיר
צילום: אבי מועלם
מומלצים