שתף קטע נבחר

דליפת דלק מסוכנת באיי הגלפגוס

איום על בעלי החיים הנדירים: תאונה אירעה על דוברה שנשאה כ-600 גלוני דלק, אקוודור טוענת שהדליפה תחת שליטה. איגואנות ואריות ים נבדקו

דליפת דלק מדוברה שהתהפכה מול איי גלפגוס באקוודור מעוררת דאגה וממחישה שוב את הסכנה הנשקפת לסביבת החי באזור מידי האדם. על הדוברה היו כ-600 גלונים של דלק, אולם אקוודור הודיעה כי הדליפה נמצאת "תחת שליטה".

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

איגואנה ורודה בגלפגוס. אין סימנים לפגיעה בחיות (צילום: AP) (צילום: AP)
איגואנה ורודה בגלפגוס. אין סימנים לפגיעה בחיות(צילום: AP)

חופי גלפגאוס אקוודור דליפת נפט (צילום: רויטרס)
המעמד "אזור בסיכון" הוסר ב-2010. איי גלפגוס(צילום: רויטרס)

שלשום הודיעו הרשויות באקוודור על הפעלת נוהל חירום כדי לעצור את הנזק הסביבתי שעלול להיגרם לצמחים ולבעלי החיים באיים כתוצאה מהדליפה. איי גלפגוס הם אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ומתקיימת בהם אחת המערכות האקולוגיות הרגישות ביותר על פני כדור הארץ.

 

התאונה שבה נגרמה הדליפה, ושבה נפצע אדם אחד, התרחשה בנמל של סן קריסטובל, האי המזרחי ביותר בארכיפלג, כשמנוף קרס במהלך טעינת מכולה. נפילת המכולה גרמה לסירה לאבד יציבות, וכך התפזר הדלק. גם המנוף וגנרטור טבעו.

 

השר לענייני גלפגוס נורמן ריי אמר לכתבים שהגנרטור אמור היה לספק חשמל לאי איזבלה. אי זה, הגדול באיי גלפגוס, מתמודד עם קשיים באספקת חשמל. הדוברה, המשמשת להעברת דלק וחומרי בנייה לגלפגוס, כבר טבעה בפברואר 2018 בעקבות אובדן של שיווי המשקל.

חופי גלפגאוס אקוודור דליפת נפט (צילום: רויטרס)
מטפלים בדליפה, אתמול(צילום: רויטרס)

ממשרד התובע באקוודור נמסר כי הדלק שדלף עלול היה לגרום פגיעה קשה למערכת הסביבתית הרגישה באזור המוגן, אולם בבדיקות שנערכו לאיגואנות ולשני אריות ים לא נמצאו סימנים לפגיעה כלשהי בבריאותם.

 

באיי גלפגוס, השוכנים כ-1,000 קילומטרים ממערב לאקוודור היבשתית, יש צמחייה ובעלי חיים נדירים רבים, וסביבת החי בהם סייעה לחוקר האנגלי צ'רלס דרווין לפתח את תורת האבולוציה שלו.

 

בשנת 2007 הוכרזו האיים כאזור בסיכון בשל גידול האוכלוסין בהם, הדיג והתיירות, שמהם נשקפה סכנה לאוצרות הטבע שם. בשנת 2010, אחרי שאקוודור הקדישה מאמצים כדי להפחית את הסכנה, הוסרה הגדרת האיים כאזור בסיכון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
באיי הגלפגוס. דרווין למד כאן
צילום: shutterstock
מומלצים