שתף קטע נבחר

התרסקות ראשונה לחמקן הרוסי Su-57

ימים ספורים לפני העברתו לחיל האוויר הרוסי: מטוס הקרב החמקני הראשון של רוסיה – המענה שלה ל-F-22 האמריקני – התרסק בטיסת ניסוי במזרח הרחוק. תושבי כפר סמוך שמעו "שאגה עוצמתית", הטייס מילט עצמו ולא נפגע

 

 

מטוס הקרב המתקדם ביותר של רוסיה, סוחוי Su-57, התרסק היום (ג') במהלך טיסת ניסוי – בתקרית הראשונה מסוגה עבור החמקן הרוסי הראשון.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

ההתרסקות התרחשה סמוך למפעל הייצור של מטוסי הקרב מהדור החמישי, בעיר קומסומולסק על אמור שבמחוז חברובסק, במזרחה הרחוק של המדינה. יצרן המטוס, "תאגיד כלי הטיס המאוחד", מסר כי הוא נפל במרחק של 111 ק"מ מבסיס צבאי שממנו המריא באזור. החברה ציינה כי הטייס מילט את עצמו ולא נפגע.

 

  (צילום: AP)
עולה 155 מיליון דולר. החמקן הרוסי במהלך מצעד יום הניצחון במוסקבה בשנה שעברה(צילום: AP)

  (צילום: AP)
אמור היה לעבור בימים הקרובים לחיל האוויר. מטוסי Su-57 בתערוכה אווירית ליד מוסקבה באוגוסט השנה(צילום: AP)

לפי אחד הדיווחים ברוסיה, המטוס "הושמד לחלוטין" בהתרסקות. תושבי כפר בשם דזיומגי, שנמצא כ-11 ק"מ צפונית לעיר קומסומולסק על אמור, דיווחו כי שמעו "שאגה עוצמתית" – ככל הנראה הרגע שבו המטוס, שיכול לנוע במהירות על-קולית, נקלע למצוקה.

 

בסוכנות הידיעות TASS ציטטו שני גורמי צבא שאמרו כי התאונה נגרמה כנראה בשל תקלה במערכת הניווט. משרד ההגנה הרוסי הורה להקים "ועדה מיוחדת" שתחקור את נסיבות התקרית. ברשת RT ציינו כי היצרן פועל לאתר את הקופסאות השחורות של מטוס הקרב.

 

 

בדיווח אחר, של סוכנות אינטרפקס, צוטטו גורמים שאמרו כי המטוס שהתרסק היה אחד מהראשונים שנבנו כחלק מייצור המוני של ה-Su-57, ואמור היה לעבור עד סוף השנה הנוכחית, כלומר בעוד ימים ספורים, לידיו של חיל האוויר הרוסי.

 

קרב אווירי עולמי: מטוסי העל של המעצמות

 

המטוס החמקני מתוכנן להיות המענה של רוסיה למטוס המתקדם של ארה"ב, ה-F-22 ראפטור. עלות של Su-57 אחד עומדת, לפי ההערכות, על 155 מיליון דולר. טיסת הבכורה שלו נערכה ב-2010, והוא התנסה לראשונה בפעילות מבצעית בשנה שעברה בסוריה, שם מסייעת מוסקבה למשטרו של בשאר אסד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
התרסקות ראשונה. סוחוי Su-57
צילום: AP
מומלצים