שתף קטע נבחר

בנט: "נילחם בטרור כאילו אין האג, ובהאג כאילו אין טרור"

שר הביטחון השתתף בטקס סיום קורס טיס והתייחס להחלטת בית הדין הבינלאומי: "נספק כיפת ברזל משפטית לחיילים". לדבריו, "כשמפשיטים את הטיעונים המפולפלים - נשארת אנטישמיות. לא ניתן לה להיכנס לקוקפיט"

  

 

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס היום (רביעי) להחלטת התובעת בבית הדין הבינלאומי בהאג, לבדוק אפשרות לחקור פשעי מלחמה ביהודה ושומרון וברצועת עזה. במהלך טקס סיום קורס טיס, אמר בנט: "מדינת ישראל תספק כיפת ברזל משפטית לחייליה ולקציניה. אתם מגינים עלינו, אנחנו נגן עליכם". בנט הוסיף: "אף חייל ואף מפקד לא יירתע מלהגן על חיי עמו ומשפחתו בגלל בית הדין הצבוע בהאג".

 

בנט המשיך ותקף בחריפות את בית הדין בהאג: "דעו דבר אחד - למרות שהטיעונים נאמרים בלשון מתפלפלת, כשמפשיטים אותם - נשארת אנטישמיות. לא ניתן לאנטישמיות הזאת להיכנס לקוקפיט. משום שזאת נקודת המוצא של בית הדין, אנחנו נפסיד בכל דיון בו, לא כי עשינו רע, חלילה, אלא פשוט, כי אנחנו מדינת היהודים". לדברי שר הביטחון, "כל ניסיון שלנו לנסות למצוא חן בעיני הגוף הזה, לפייס אותו ולהתחנף אליו, לא יצלח. בכל פעם שאנחנו ננזפים על ידי העולם הצבוע ומקבלים בהכנעה את נזיפתו, הם רק רוצים עוד. אנחנו נילחם בטרור כאילו אין האג ונילחם בהאג כאילו אין טרור".

 

בנט בטקס סיום קרוס טייס מחזור 179 (צילום: רועי עידן)
"לא ניתן לאנטישמיות להיכנס לקוקפיט". בנט (צילום: רועי עידן)

אביב כוכבי (צילום: אבי רוקח)
הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס (צילום: אבי רוקח)

סיום קרוס טיס מחזור 179 (צילום: אבי רוקח)
(צילום: אבי רוקח)

טקס סיום קרוס טיס בחצרים (צילום: חיים הורנשטיין)
(צילום: חיים הורנשטיין)

 

 

עוד אמר בנט כי "בשנים הקרובות נחזק את עוצמתו של חיל האוויר ליכולת התקפית חסרת תקדים: יותר קטלני, יותר מדויק ובעל זרוע ארוכה יותר, רבת עוצמה, ולטווחים רחוקים יותר". יחד עם שר הביטחון, השתתפו בטקס מסדר הכנפיים הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין, מפקד בסיס חצרים תא"ל אביעד דגן ומפקד בית הספר לטיסה אל"מ יובל הראל.  

 

בנט בירך לסיום את הבוגרים ואמר להם: "טוב לנו, לאזרחי ישראל שאלו הם חייליה ומפקדיה, וטוב לה שיש לה חיל אוויר עם טייסים ונווטים מצטיינים כאלו. אני מברך את כולכם, ואותנו, שתמריאו בלב אמיץ, שתאחזו בהגה ביד בוטחת ושתובילו את החיל הזה לגבהים חדשים".

 

ביום שישי מסרה התובעת הראשית בהאג, פאטו בנסודה, כי בתום הבדיקה המקדמית שבה פתחה ב-2015, לאפשרות של חקירת פשעי מלחמה בגדה המערבית, מזרח ירושלים ורצועת עזה, היא סבורה שיש עילה לטענות לפשעים כאלו - ושהם אכן מתבצעים, אם כי היא לא ציינה מפורשות בידי מי. התובעת נמנעה מפתיחה בחקירה באופן מיידי, וביקשה מבית הדין הבינלאומי חוות דעת שתאשרר את הסמכות שלה לפתוח ב"חקירה מלאה" בתוך 120 יום. הודעתה של התובעת הגיעה כשעתיים בלבד לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פרסם הודעה משלו שלפיה, אין לבית הדין בהאג סמכות בעניין ישראל.

 

התובעת לא הייתה חייבת לבקש את חוות הדעת של בית הדין, אבל בחרה לעשות זאת - והדבר נותן לישראל שהות לנסות לטרפד את המהלך, בסיועה של ארה"ב. בעקבות בקשתה של התובעת לחוות דעת, יש לכל מי שרואה עצמו קשור לנושא הפלסטיני-ישראלי אפשרות לפנות, בתוך 120 יום, לבית הדין בסוגיה. המשמעות, בכל אופן, רעה מבחינת ישראל. זאת מפני שאחרי שנים של בדיקה מצד התובעת, יש אפשרות ממשית לפתיחת בחקירה נגד ישראל על פשעי מלחמה לכאורה. חקירה כזו עשויה לכלול לא רק את הפעילות הצבאית של ישראל, אלא גם צעדים מדיניים שנוקטת הממשלה בכל הקשור להתנחלויות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי רוקח
שר הביטחון בנט בטקס
צילום: אבי רוקח
מומלצים