שתף קטע נבחר

נהגת שחצתה באדום זוכתה מהריגת בת 16 - והורשעה בגרימת מוות ברשלנות

שנתיים וחצי אחרי שהנערה ליאל בבלר מתה מפגיעת רכב שעלה על אי תנועה סמוך למתחם הסינמה סיטי בראשל"צ, זוכתה הנהגת מהריגה. עם זאת, ביהמ"ש הרשיע אותה בגרימת מוות ברשלנות. אביה של המנוחה הביע סיפוק מהכרעת הדין: "הצדק יצא לאור, נקבע שהנהגת עברה באדום"

 

 

השופטת קבעה כי לא מדובר בהריגה: בית המשפט זיכה הבוקר (יום ה') את אור סיהאצ'י (27) מראשון לציון מעבירת הריגתה של הנערה ליאל בבלר בתאונת דרכים סמוך לסינמה סיטי בעיר ב-2017. השופטת מיכל ברק-נבו החליטה להרשיע את סיהאצ'י בעבירה מופחתת של גרימת מוות ברשלנות. גזר דינה של סיהאצ'י, שהורשעה גם בגרם מעשה פזיזות ורשלנות תוך כדי נהיגה, יינתן במועד אחר.

 

רפי, אביה של הנערה שהייתה בת 16 במותה, אמר בתום הכרעת הדין בבית המשפט המחוזי בלוד: "התחושה שלי היום היא שהצדק יצא לאור, שנקבע שאור סיהאצ'י הנהגת עברה באדום. כל הצער שבדבר לא יחזיר שום דבר איך שהיה. אי אפשר להגיד שאנחנו שמחים, אבל חיכינו שהיא באמת תורשע ושנהגים יבינו שכשהם עוברים באדום זו עבירה חמורה שיכולה לפגוע באנשים. ההתמודדות שלנו ביומיום היא עם בור שלא ניתן לסגור. זה חוסר. קשה מאוד להסביר. אי אפשר לרפא את מה שקרה ואנחנו צריכים להמשיך לחיות עם הצער".

ליאל בבלר ז"ל ( ) ( )
ליאל בבלר ז"ל( )

רפי, אביה של ליאל בבלר בת ה16- בסיפור של אור סיהאצ'י (צילום: גלעד מורג)
"זה בור שלא ניתן לסגור". רפי בבלר, אביה של המנוחה(צילום: גלעד מורג)

 

מנגד, עו"ד דוד קולקר שייצג את הנהגת אמר: "אני מופתע כפי שלא הייתי מעולם מהכרעת הדין. הבוקר באתי רגוע לגמרי, לא עלה בדעתי אפשרות להרשעה והנה היא באה. ציפיתי לזיכוי מוחלט. החקירה התבססה על אדם אחד שראה את הנאשמת נכנסת באור אדום.

 

"בתאונה הייתה מעורבת עוד גברת ברכב שפגעה במכוניתה במכונית הנאשמת והעיפה אותה למדרכה. המשטרה לא חקרה את השאלה מי נכנסה באדום, היא הסתמכה על העד היחיד. שכנענו את בית המשפט שהייתה נהגת אחרת שהמתינה בכיוון הנגדי באדום, מה שאומר שלנהגת שאני מייצג היה ירוק. נערער".

 

בתום הקראת הכרעת הדין, התייחסה השופטת להחלטת משפחת המנוחה לתרום מאיבריה ובכך להציל את חייהם של חמישה בני אדם. "עשיתם מעשה אצילי בתרומת איבריה", אמרה השופטת. "אני בטוחה שתמשיכו לעשות טוב. אני משתתפת בצערכם".

 

מאי 2017. זירת התאונה (צילום: דוברות מד"א) (צילום: דוברות מד
מאי 2017. זירת התאונה(צילום: דוברות מד"א)

התאונה שבה מצאה הנערה את מותה אירעה ב-26 במאי 2017. לפי כתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז מרכז באוקטובר 2017, סיהאצ'י נהגה ברכב מסוג פולקסווגן ברחוב אברהם בר ליד בראשון לציון. היא התקרבה לצומת המרומזר, ובאותה העת נסעה נהגת אחרת בכיוון הנסיעה הנגדי ברכב מסוג שברולט.

 

נהגת השברולט הגיעה לצומת ועצרה בנתיב השמאלי, שמיועד לפנייה שמאלה, כשמופע אור הרמזור בכיוון נסיעתה היה אדום. עם החלפת האור לירוק החלה נהגת השברולט לפנות ברכבה שמאלה ונכנסה לתוך הצומת. באותו הזמן הגיעה סיהאצ'י לצומת, אך אף על פי שהרמזור בכיוון נסיעתה היה אדום - היא המשיכה בנסיעה, נכנסה לצומת והתנגשה עם רכבה בשברולט.

 

כתוצאה מההתנגשות סטה רכבה של סיהאצ'י ימינה לעבר אי תנועה שמיועד להולכי רגל ופגע בעוצמה בבבלר ובחברתה, גם היא בת 16. אחר כך התנגש הרכב בעמוד רמזור והתהפך על גגו.

 

בבלר, שנחבלה קשות בראשה, פונתה אז לבית החולים שיבא בתל השומר. לאחר ארבעה ימים היא נפטרה. חברתה, שסבלה מחבלות ושברים, אושפזה במצב קשה בבית החולים אסף הרופא בצריפין. בעקבות התאונה הוטחו שתי הנערות על חבריהן שעמדו עמן על אי-התנועה. גם הם סבלו מכאבים וחבלות, כמו גם סיהאצ'י, נהגת השברולט ונכדתה שהייתה עמה ברכב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים