שתף קטע נבחר

הסייעת של כרמל מעודה מואשמת: "הטיחה פעוט על מזרן ומשכה ראשו לאחור"

דפוסי ההתנהגות המתוארים במשפטה של בעלת הגן מראש העין, שמואשמת בהתעללות בקטינים ותקיפתם, באו לידי ביטוי גם במעשים שמיוחסים לסייעת לירז נתן: "הניחה את רגליה על אחת הפעוטות וסטרה על ידה"

הסייעת הטיחה קטינה אל הקיר, גררה אותה והטיחה אותה על כיסא בעוצמה רבה תוך שטלטלה אותה ואחזה בפני בכוח. כך מתואר בכתב האישום שהוגש הבוקר (יום א') לבית משפט השלום בפתח תקווה נגד לירז נתן (38) - סייעת של הגננת כרמל מעודה מגן "בייבי לאב" בראש העין, שמואשמת בהתעללות בקטינים ובחסרי ישע ותקיפתם. נתן מואשמת בשמונה סעיפי תקיפה של חמישה קטינים בשנים 2017-2018.

 

לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד איריס פיקר סגל מפרקליטות מחוז מרכז, נתן הייתה אחראית על הפעוטות - בני שלושה חודשים עד שלוש שנים. במהלך עבודתה בגן הפרטי נתן הניחה את רגליה על אחת הפעוטות, הצמידה את גופה למזרן וסטרה על ידה, שילבה ידיהם של פעוטות בכוח רב, גררה אותם בחוזקה והטיחה אותם בעוצמה ברצפה והושיבה פעוטות בחוזקה על כיסאות כשגב חולצתם מולבש על משענת כיסא כדי למנוע תזוזתם.

 

בכתב האישום צוין כי אחד הפעוטות נאלץ להתפתל במשך שלוש דקות עד שהצליח להשתחרר מהכיסא שאליו היה כבול. עוד צוין כי נתן העמידה פעוטה כשפניה מופנות לקיר במשך שעות, מבלי שתוכל להיתמך בדבר וכשחבריה משחקים ואוכלים את ארוחת הבוקר שנמנעה ממנה.

כרמל מעודה ()
כרמל מעודה

עוד נאמר כי נתן הכתה פעוט באמצעות מטלית ניקוי, אחזה בחוזקה בזרועו והטיחה אותו על מזרן, הכתה אותו בזרועו ומשכה את ראשו לאחור. במקרה אחר היא תחבה בחוזקה פרוסת לחם לפיו של אחד הפעוטות. עוד צוין כי הסייעת הטיחה פעוטה אל הקיר, גררה אותה והטיחה אותה על כיסא בעוצמה רבה תוך שטלטלה אותה ואחזה בפניה בכוח. היא גם משכה פעוט בזרועו לקצה השני של החדר והושיבה אותו על הרצפה בחוזקה.

 

לטענת הפרקליטות, כתוצאה ממעשי התקיפה נגרמו לפעוטות מכאובים וליקויים גופניים בין בשל עוצמת התקיפה, בין בשל העובדה שהמכאובים גרמו להם להתפתל ובין בשל מניעת אוכל מהם.

 

 
עו"ד קובי פלומו המייצג את לירז נתן אמר בתגובה: "מטבע הדברים הנאשמת ובני משפחתה מצרים על עצם המעורבות שלה באירועים ומביעים צער כנה ועמוק בפני משפחות הילדים. חשוב להדגיש כי הפרקליטות בעצמה השתכנעה כי יש לערוך אבחנה ברורה בינה לבין הנאשמת המרכזית. לראיה כתבי האשום הוגשו לערכאות שונות ואף לא מיוחסת לה כל עבירת התעללות, וזאת מבלי להקל ראש בעבירות האחרות. ההליך רק בראשיתו ואינו מתאר במדויק את האירועים, במהלך המשפט ניתן יהיה להציג את העובדות כפי שהן".
 

משפטה של מעודה (25) עצמה נמצא בשלבים ראשונים. הצדדים אף קיימו פגישה בנוגע לאפשרות להגיע להסדר טיעון. בינתיים המגעים לא הבשילו להסכמות. בדיון שהתקיים באחרונה ביקשה הפרקליטות זמן נוסף לקביעת מתחמי ענישה, על מנת להיערך לאפשרות שמעודה אולי תודה ולא תנהל משפט.

 

באוקטובר האחרון שוחררה מעודה למעצר בית לאחר שבית המשפט קבע כי היא עמדה בתנאי השחרור שהוצבו לה. צו איסור פרסום הוטל על המקום שבו היא שוהה.

 

"הכריחה לאכול תכולת צלחת שבה הקיא" 

בכתב האישום שהוגש נגד מעודה ביולי בבית המשפט המחוזי בלוד תואר כיצד בעלת הגן תקפה 11 מהתינוקות והפעוטות שבהם טיפלה. באחד ממקרי ההתעללות המפורטים צוין כי מעודה משכה בכוח את ראשו של אחד התינוקות, שנולד עם כליה אחת בלבד, תוך שהיא דוחפת את הכיסא שעליו ישב, עד שבטנו נמחצה בין הכיסא לשולחן.

 

הפרקליטות פירטה את הדרכים שבהן התעללה בתינוקות ובפעוטות: מעודה כיסתה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה ידי פעוט באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה אותם באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והכול עד להטחתם ברצפה.

 

היא גם טלטלה תינוקות, העמידה פעוטות עם הפנים אל הקיר, לעיתים למשך כמה שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה ראשם של פעוטות לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה פעוט לאכול תכולת צלחת שבה הקיא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים