שתף קטע נבחר

עו"ד שבדה חקירות ורימה לקוחות הורשע בהסדר טיעון

עורך הדין עמיקם הדר הואשם כי בדה נגד לקוחותיו "חקירות פליליות" שלא היו והוציא מהם כספים על "סגירת התיקים". הוא הורשע בקבלת דבר במרמה, בהתחזות ובזיוף. הפרקליטות תבקש לפחות 30 חודשי מאסר

 

 

 

פרסום ראשון: הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם עורך הדין עמיקם הדר שרימה את לקוחותיו. הוא ניצל את מעמדו כעורך דין ואת הידע שרכש על חייהם הפרטיים, ובדה נגדם סיפורים בדבר חקירות פליליות שלא היו ולא נבראו, על מנת לקבל מהם במרמה שכר טרחה. ההסדר נחתם לאחרונה אחרי הליך גישור, ובעקבותיו הורשע עו"ד הדר לפני כשבוע בבית משפט השלום בכפר סבא. גזר הדין יינתן בהמשך.

 

עו
עו"ד עמיקם הדר(צילום: שאול גולן)

עו"ד הדר הודה והורשע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בשבעה מקרים ובהתחזות לעובד ציבור, ניסיון לקבלת דבר במרמה, ניסיון לקבלת דבר בתחבולה וזיוף בנסיבות מחמירות. מעורבת נוספת בפרשה הורשעה בסיוע לקבלת דבר במרמה, התחזות ועבירות נוספות.

 

הפרקליטות וסנגורו של הדר לא הסכימו על העונש. הפרקליטות תבקש לגזור עליו עונש מאסר בפועל שיעלה, כך מסתמן, על 30 חודשי מאסר. לגבי הנאשמת הנוספת בפרשה, הפרקליטות לא תבקש עונש מאסר. הצדדים סיכמו כי הדר יפקיד עבור קורבנותיו את מלוא הסכום שלקח מהם במרמה על פי כתב האישום - כ-326 אלף שקל.

 

עו
עו"ד אורי קינן( )

 

ב-4 ביוני 2017 הגישה התובעת, עורכת הדין נעמה תור זאבי מפרקליטות מחוז מרכז, כתב אישום חמור נגד עורך הדין הדר ושני נאשמים נוספים. הדר הוא עורך דין משנת 2004. לפי האישום שבו הודה, הוא ניצל את המעמד שלו כעורך דין כדי ליצור מצגי שווא כלפי לקוחות שלו, שכנו, תלמידתו, מכרים וחברים ולקבל מהם במרמה סכומי כסף. כך עבדה השיטה: הדר זיהה נקודות תורפה, חולשה או משבר אישי אצלם. אז נקט פעולות הכנה כדי להבטיח שבעת שיזומנו ל"חקירה פלילית", שאותה בדה, יפנו דווקא אליו לייצוג משפטי. הוא ליקט מהם פרטי מידע אישיים.

 

אז, לבד או בסיוע אנשים נוספים, התחזה לנציג משטרת ישראל וזימן את האנשים הללו בכזב לחקירות מדומות. הדר לחץ עליהם שייקחו אותו כמייצג, התפאר בקשריו האישיים במשטרה וטען כי הוא יכול להיחקר במקומם ולהביא לסגירת "התיקים". לעיתים זייף מסמך רשמי המעיד על סגירת התיקים. בחלק מהמקרים קיבל שכר טרחה, ובסך הכול כאמור קיבל לידיו במרמה 326 אלף שקל. הקורבנות האמינו במשך שבועות או חודשים שיש בעניינם חקירה פלילית.

 

לפי האישום הראשון שבו הודה, הוא הכיר אדם. בשלב מסוים התקשר נאשם נוסף אל הקורבן, הציג עצמו כ"יוסי מאגף החקירות של משטרת פתח תקווה" וביקש ש"יתייצב לחקירה". עו"ד הדר אמר לאותו מתלונן כי יפעל לדחיית מועד החקירה, הסביר לו שמדובר בחקירה "בעבירת מין" ואמר לו שהוא יכול להיחקר במקומו ולהביא לסגירת התיק. הוא דרש ממנו בתמורה 8,000 שקלים, וקיבל ממנו כאלפיים דולר, חלקם במזומן. אז ערך מסמך משטרתי מזויף של "סגירת תיק" ושלח לאותו אדם.

 

עורך הדין אורי קינן, שמייצג חלק מהמתלוננים בפרשה, אמר כי "מדובר בהסדר ראוי בנסיבות העניין, אני מודה לפרקליטות על עבודתם המהירה והיעילה. זה אחד המקרים החמורים שנתקלתי בהם, מקווה מאוד שמקרים כאלו לא יישנו". עורך דינו של הדר, בן ציון קבלר, ביקש שלא להגיב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
עו"ד עמיקם הדר
צילום: שאול גולן
מומלצים