שתף קטע נבחר

גנץ דוחה את האיחוד עם מפלגות השמאל: "אין זמן לספינים"

יו"ר כחול לבן נפגש עם יו"ר העבודה-גשר ויו"ר המחנה הדמוקרטי, והבהיר להם כי עליהם להתאחד כדי "להגיע להכרעה ברורה". על התקיפה האיראנית: "לא ממליץ לאיש לגרור את ישראל לאירוע שאינו קשור אליה"

 

 

יו"ר כחול לבן בני גנץ דחה היום (רביעי) את הצעתו של עמיר פרץ להתאחד עם מפלגות השמאל. בישיבת הסיעה אמר גנץ כי "אין זמן ואין מקום לספינים, הבהרתי לעמיר פרץ ולניצן הורביץ שכחול לבן תמשיך להיות האלטרנטיבה השלטונית במרכז המפה, ושהיא לא תחבור לאף מפלגה אחרת - לא מימין ולא משמאל".

בני גנץ בישיבת סיעה (צילום: מוטי קמחי )
בני גנץ בישיבת הסיעה, היום(צילום: מוטי קמחי )

גנץ הוסיף כי הוא מצפה מהשניים "לנהוג באחריות הנדרשת ולעשות את המעשה הנכון". לדבריו, מפלגתו מתכוונת "להגיע בבחירות הקרובות להכרעה ברורה, ולהיות המפלגה הגדולה ביותר בכנסת. כדי שזה יקרה נדרש איחוד כוחות במפלגות השמאל ציוני בישראל".

  

יו"ר כחול לבן התייחס לתקיפה האיראנית נגד הבסיסים בעיראק במהלך הלילה, ואמר כי "ההתקפה האיראנית על בסיסי הצבא האמריקני מוכיחה שוב כי איראן היא סכנה לשלום העולם כולו וליציבות והביטחון המזרח התיכון". גנץ אמר כי "צה"ל הוא הצבא החזק באזור, ואיני ממליץ לאיש לגרור את ישראל לאירוע שאינו קשור אליה ולהעמיד אותה למבחן. אם חלילה ינסו לגרור אותנו לאירוע, אני משוכנע שהתגובה תהיה עוצמתית, קשה, כואבת וחד משמעית".

 

בהמשך תקף גנץ את נתניהו בעקבות בקשת החסינות: "כנסת ישראל היא מוסד ממלכתי בשיתוק. נתניהו, המשתק הלאומי, החליט לגרור אותנו לבחירות יקרות בפעם השלישית אך ורק עבור חסינותו". גנץ אמר כי "הכנסת איננה עיר מקלט לעבריינים, ויו"ר הכנסת מייצג את כל מפלגות הבית ולא מפלגה כזו או אחרת. נשתמש בכל האמצעים והכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו כדי לדון בבקשתו. לא אתן לאף אחד לפגוע בהליך הדמוקרטי במדינת ישראל ולמנוע דיון שכזה. ההחלטות בנושא יצטרכו להתקבל עד מחר. לא נאפשר לאף אחד למשוך זמן".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים