שתף קטע נבחר

כוחות הביטחון פינו מבנים במאחז "קומי אורי" שליד יצהר

מאות שוטרים ולוחמים הגיעו לפנות שני מבנים בגבעה, המוכרזת שטח צבאי סגור. באחד מהם מתגורר פעיל ימין שהתבצר בעבר במבנה באמצעות מתקן מתכת גדול. אדם אחד נעצר במהלך הפינוי. מזכירות היישוב יצהר: "המהלך לא יתרום לשקט"

 

 

כוחות של משמר הגבול והמשטרה פינו הבוקר (רביעי) שני מבנים בלתי חוקיים בגבעת קומי אורי ביצהר המוגדרת כשטח צבאי סגור. באחד המבנים התגורר פעיל הימין נריה זארוג, שהתבצר בנובמבר בבית ביצהר באמצעות אזיקת רגלו למתקן מתכת גדול. אדם אחד נעצר במהלך הפינוי.

 

לצורך הפינוי הגיעו למקום לפנות בוקר כ-450 שוטרים ואנשי המינהל האזרחי. המשטרה הציבה מחסומים בדרכים המובילות ליצהר ולקומי אורי, על מנת למנוע התקהלות שתעכב את פעולות הפינוי. גורם ביטחוני הזהיר כי "כל ניסיון לפגוע בכוחות הביטחון המבצעים את עבודתם על פי חוק לפינוי והריסת המבנים במאחז הבלתי חוקי קומי אורי ייענה באפס סובלנות ובנחישות מצד הלוחמים. על התושבים לגלות אחריות, ולא להיגרר לפרובוקציות ואלימות".

 

15 לוחמים, 7 משפחות: החיים בגבעת קומי אורי

הריסת המבנה ביצהר ()
המבנים שפונו במאחז
 

הריסת המבנה ביצהר ()

הריסת המבנה ביצהר ()

המבנים פונו בעקבות החלטת בג"ץ שאושרה בדרג המדיני. בשבוע שעבר דחה בג"ץ את העתירה שהגיש זארוג ובה טען כי השטח שעליו נמצא המבנה שבו הוא מתגורר נמצא על שטח B, ולכן אין לישראל סמכות בו.

 

בעבר זארוג הורחק מהגבעה בצו מנהלי, אך הוא סירב לעזוב את המקום ולפני חודשיים קיבע את עצמו באמצעות מתקן ברזל לרצפת אחד המבנים ביישוב יצהר, כדי להקשות על כוחות המשטרה במעצרו. ימים אחרי האירוע הוגש נגד זארוג כתב אישום בגין עבירות של הפרת הוראה חוקית והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

נריה זארוג מתבצר אזק עצמו יצהר פעולות לחילוצו ()
זארוג מתבצר במבנה במאחז בנובמבר
  

 

 

מזכירות יצהר גינתה את הרס המבנים הבוקר ודרשה מכוחות הביטחון "להימנע מפתיחת מעגל אלימות". בהודעת מזכירות היישוב נאמר: "עשרות אלפי מבנים ערבים בלתי חוקיים נבנו בשנים האחרונות ביהודה ושומרון, וממשלת ישראל בחרה להתמקד בהריסת בתיהם של משפחות יהודיות ביצהר כאשר בתי מחבלים שדם יהודי על ידיהם עומדים על תילם".  בהתנחלות הוסיפו כי "מהלך כזה בוודאי לא יתרום לשקט באיזור".

 

מפלגת "עוצמה יהודית" מסרה: "בזמן שמערכת הבטחון גוררת רגליים בהריסת בתי מחבלים ומלבינה בנייה ערבית לא חוקית בכל רחבי יהודה ושומרון בהיקפים מסחררים, היא מגלה מוטיבציית שיא בהריסת בתי יהודים. אנו קוראים לשר הבטחון בנט: עצור עכשיו את מדיניות האיפה ואיפה החמורה הזו. עצור את הפינוי בגבעת קומי אורי כעת - זה בידיך".

 

גבעת קומי אורי הוכרזה שטח צבאי סגור לפני כמה חודשים, בעקבות עימותים חוזרים ונשנים בין נערי גבעות לאנשי כוחות הביטחון. רק משפחות המתגוררות בגבעה מורשות להיכנס לאזור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים