שתף קטע נבחר

השוטרים שהכו מאבטח סמוי בנתב"ג יועמדו לדין בכפוף לשימוע

בעקבות המקרה שנחשף ב-ynet הודיעה מח"ש לשוטרים שהכו מאבטח סמוי כי בכוונתה להעמידם לדין

המחלקה לחקירות שוטרים מתכוונת להעמיד לדין את שלושת השוטרים שהכו קשות בחודש שעבר מאבטח סמוי בנתב"ג, בן 24, שנזקק לתפרים. השוטרים יועמדו לדין לאחר שימוע. החשד נגדם, וגם האישום המסתמן, הוא תקיפה בנסיבות מחמירות. המקרה נחשף ב-ynet.  

האזור בו השוטרים פצעו את המאבטח הסמוי ()
המאבטח הוכה קשות ונזקק לתפרים בפניו
 

האירוע החל כאשר המאבטח ביקש משוטר סמוי להזדהות בטרמינל 3 בנתב"ג. השוטר התחמק בשלב הראשון ואז הציג תעודה. בהמשך הגיע עם עוד שלושה שוטרים, שלקחו את המאבטח הסמוי לחדר שמיועד לבידוק, ליד מסועי המזוודות באולם הטיסות הנכנסות, אזקו אותו והכו אותו במשך דקות ארוכות. האירוע האלים התרחש אף שהמאבטח אמר לבלש שרק ביצע את עבודתו.

 

מאבטחים שהגיעו למקום כעבור דקות ארוכות לקחו את המאבטח לטיפול רפואי ובהמשך פונה לקבלת טיפול רפואי שותת דם. הוא שוחרר עם תפרים בפניו. אחד המאבטחים אמר ל-ynet: "הוא רק עשה את העבודה שלו וביקש תעודה מזהה מאדם שנראה לו חשוד. כנראה שלשוטר שאמור להיות שומר חוק זה לא משנה והוא החליט לסגור איתו חשבון. אנחנו המאבטחים בהלם מהעניין הזה. שוטרים לא יכולים להתנהג כמו עבריינים". 

 

הנהלת רשות שדות התעופה העבירה תלונה למחלקה לחקירות שוטרים. העובדים בנתב"ג קיימו אסיפת מחאה בעקבות המקרה. ועד העובדים אמר כי "דמם של עובדי הרשות אינו הפקר. לא ייתכן שעובד יחטוף מכות משוטרים רק כי ביצע את תפקידו. אנו דורשים חקירה יסודית ומהירה וכן ענישה מרתיעה לשוטרים האלימים".

 

השוטרים הסמויים פועלים במסגרת יחידה 747 בשיתוף פעולה עם המכס, שנחשבת יחידה עצמאית במרחב נתב"ג.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים