שתף קטע נבחר

אחמדינג'אד נפרד מקובי בראיינט

נשיא איראן לשעבר ספד בטוויטר לכוכב ה-NBA: "היה גדול יותר מכדורסל". באיטליה, שם גדל בראיינט ועשה את צעדיו הראשונים במגרש, בוכים עליו חברי הילדות: "גאים שהיינו הראשונים לראות אותך"

נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד הצטרף אמש (יום ב') לשורת המבכים את מותו של ענק ה-NBA קובי בראיינט בהתרסקות מסוק. בציוץ בטוויטר כתב אחמדינג'אד כי "בראיינט באמת היה גדול יותר מהכדורסל" וכי התעצב למשמע הידיעה על מותו ועל מותם של שאר נוסעי המסוק. "נתגעגע מאוד לכולם", הוסיף, ושלח תנחומים למשפחת בראיינט ולעיר לוס אנג'לס.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

קובי בראיינט נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד (צילום: AP, EPA)
אחמדינג'אד ובראיינט. תנחומים ללוס אנג'לס(צילום: AP, EPA)

אחמדינג'אד פינה את מקומו כנשיא איראן בשנת 2013 אחרי שתי כהונות רצופות, בנות ארבע שנים כל אחת, ובמקומו התמנה חסן רוחאני. בתקופת כהונתו הרבה אחמדינג'אד לאיים בהשמדת ישראל, פקפק באמיתות השואה ובממדיה – ועורר גיחוך בעולם כשטען שבאיראן אין הומואים ולסביות. בשלהי כהונתו התגלע קרע בין אחמדינג'אד לבין הממסד, בכלל זה המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, וכשביקש להתמודד שוב בבחירות לנשיאות שנערכו ב-2017 – מועמדותו נפסלה.

 

הציוץ של אחמדינג'אד מאמש אינו הפעם הראשונה שבה הוא מתבטא בנושאים הנוגעים ל-NBA. לפני כמעט שנתיים התערב בעימות שהסעיר את ארה"ב בין הנשיא דונלד טראמפ לכוכב ה-NBA לברון ג'יימס. ג'יימס מתח אז ביקורת על טראמפ בריאיון טלוויזיה, ובתגובה צייץ הנשיא בטוויטר שהמנחה דון למון, "האיש המטומטם ביותר בטלוויזיה" כדבריו, גרם ללברון להיראות חכם, "וזה לא דבר שקל לעשות". את הציוץ חתם אז בעקיצה "I like Mike!", כשכוונתו שהוא מעדיף את מייקל ג'ורדן, הנחשב לכדורסלן הגדול בכל הזמנים, על פני ג'יימס.

קובי בראיינט איטליה חבר ילדות מיקלה רוטלה מגרש כדורסל צ'ירליו (צילום: רויטרס)
חבר הילדות של קובי מיקלה רוטלה במגרש כדורסל שבו שיחק כוכב ה-NBA כילד בצ'ירליו(צילום: רויטרס)

בעקבות העימות ההוא צייץ אחמדינג'אד בטוויטר: "מר טראמפ, לפי דעתי כולם, ובמיוחד נשיא, צריכים לאהוב את כולם, ולא לעשות הבחנה ביניהם. אני אוהב את KingJames, #MichaelJordan, @RaufMahmoud וכל הספורטאים, ומאחל להם כל טוב".

 

בוכים באיטליה: "גרמת לנו לחלום"

בעוד בארה"ב ובעולם מתאבלים על מותו של בראיינט, באיטליה נזכרו אוהדים וחברים בפרק פחות מוכר בחייו של כוכב ה-NBA, כשקובי גדל בערים ובעיירות של ארץ המגף בעוד אביו משחק בליגת הכדורסל המקומית. קובי הקטן היה בן שש כשמשפחתו עברה עם האבא ג'ו לאיטליה ב-1984. האב שיחק שם שבע עונות בארבע קבוצות שונות במרכז המדינה, בדרומה ולבסוף בצפונה.

קובי בראיינט איטליה אימון של רג'אנה (צילום: רויטרס)
באימון של קבוצת רג'אנה, היום. שתי עיניים על הכדור, שתיים על קובי(צילום: רויטרס)

בתחילה השתקעה המשפחה ברייטי, עיירה במרכז איטליה, ואז עברה לרג'ו קלבריה שבדרום, צ'ירליו שבטוסקנה ולבסוף רג'ו אמיליה שבצפון. אנטוניו אוליביירי בן ה-64, שהיה חברו של של אביו לקבוצה, סיפר שהוא זוכר את קובי כפצצת אנרגיה בשנים שבהן גרה המשפחה ברייטי, כ-80 קילומטרים מרומא. "תמיד השארנו שתי עיניים על הכדור ושתי עיניים עליו", סיפר אוליביירי, "כשמישהו נפל לרצפה הוא בא עם מגב לנקות".

 

הקבוצה המקומית, NPC רייטי, פרסמה אתמול בטוויטר תמונה של קובי הצעיר בחשבונה. "גרמת לנו לחלום", כתבה. "אנחנו גאים שהיינו הראשונים לראות אותך עולה למגרש. לעולם לא נשכח את קובי".

בראיינט בפעולה (צילום: AP)
בראיינט. "חלם להביא את הילדות לאיטליה"(צילום: AP)

קובי בראיינט כ ילד באיטליה תמונה שפרסמה קבוצת רייטי ()
ככה הכול התחיל. קובי הקטן בתמונה שפרסמה קבוצת רייטי

בריאיון בשנת 2011 סיפר בראיינט על אהבתו למדינה: "איטליה תמיד תהיה קרובה ללב שלי". אהבתו לארץ המגף השתקפה גם בשמות שבחר לארבע בנותיו – ג'אנה מריה-אונורה, שנהרגה איתו בהתרסקות, נטליה דיאמנטה, ביאנקה בלה וקפרי, שנולדה ביוני אשתקד.

 

הילד שבא לראות את אבא

לבראיינט היו קשרים עמוקים במיוחד לרג'ו אמיליה, שם העביר שנתיים. "גדלתי כאן, נהגתי לרכוב פה באופניים", סיפר בריאיון ב-2016. "כל החברים שלי היו פה, יש לי הרבה זיכרונות".

 

קבוצת רג'יו אמיליה פלקנסטרו רג'אנה פרסמה אתמול בטוויטר תמונות של קובי בשנים ששיחק בקבוצות הילדים של המועדון. "תמיד אחד מאיתנו", כתבה. "ברג'ו אמיליה קובי לא היה ידוע ככוכב NBA, אלא כילד שכל האוהדים הכירו וראו באולם כשאבא שלו שיחק", העיד מאמן הנוער אנדריאה מנוצי.

קובי בראיינט איטליה אלסיה פיירטיני חברת ילדות (צילום: רויטרס)
אלסיה ואלבום עם זיכרונות מקובי. הפתעה ב-7 בבוקר(צילום: רויטרס)

חבריו של בראיינט בצ'ירליו, עיירה קטנה שבה גרה המשפחה בשנים 1989-1987, התקשו לעכל את מותו.

 

"בוקר אחד בשעה 07:00 הפעמון בדלת צלצל וראיתי את קובי", סיפרה אתמול חברת הילדות שלו אלסיה פיירטיני, בת 53, על ביקור מפתיע שקיבלה מכוכב הלוס אנג'לס לייקרס לפני שבע שנים. "כשיצאנו מהבית אחרי כשעה יחד אנשים עצרו את המכוניות שלהם כי הם רצו לראות אותו. הוא היה פתוח לכולם והצטלם איתם ברחובות". לדבריה, סיפר לה שהוא רוצה להביא את בנותיו לחיות באיטליה: "אני רוצה שהן יחוו את מה שאני חוויתי כילד, מציאות שלא קיימת באמריקה", אמר לפיירטיני.


פורסם לראשונה 27/01/2020 22:58

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP, EPA
אחמדינג'אד ובראיינט. "נתגעגע מאוד"
צילום: AP, EPA
מומלצים