שתף קטע נבחר

צרפת מברכת על "עסקת המאה", ומדגישה את פתרון שתי המדינות

פריז מצטרפת למדינות אירופיות אחרות שהביעו תמיכה בתוכנית השלום האמריקנית. משרד החוץ הצרפתי מסר כי יבחן מקרוב את התוכנית, והוסיף: "פתרון שתי המדינות הכרחי כדי להגיע לשלום בר-קיימא במזרח התיכון". הליגה הערבית: "הפרה גדולה של זכויות הפלסטינים"

משרד החוץ הצרפתי בירך היום (שני) על תוכנית השלום האמריקנית שמכונה "עסקת המאה", ואמר כי ימשיך "לעבוד יחד עם השותפות האירופיות" במטרה לקדם את הנושא. בהודעת המשרד נמסר גם כי "פתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא הכרחי כדי להגיע לשלום בר-קיימא במזרח התיכון".

נשיא צרפת עמנואל מקרון (צילום: מארק ישראל סלם)
נשיא צרפת עמנואל מקרון. בפריז יבחנו את התוכנית(צילום: מארק ישראל סלם)

מזכ
"נבחן את החזון בקפידה". מזכ"ל הליגה הערבית(צילום: AFP)

צרפת מסרה גם שהיא מברכת על מאמציו האחרונים של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לכונן שלום בין ישראל לפלסטינים, והוסיפה כי פריז תבחן מקרוב התוכנית שהציע. עוד נמסר, כי "כל הסכם שלום יצטרך להתאים לחוק הבינלאומי ולפרמטרים הבינלאומיים".

 

מזכ"ל הליגה הערבית, אחמד אבו אל-רייט, אמר כי מקריאה ראשונה של תוכנית השלום האמריקנית עולה שהיא מהווה "הפרה גדולה" של הזכויות הלגיטימיות של הפלסטינים. עם זאת, הוא ציין כי הליגה הערבית "בוחנת את החזון האמריקני בקפידה. אנו פתוחים לכל מאמץ רציני שנעשה להשגת שלום".

 

 

 

צרפת מצטרפת לבריטניה, שאמרה אתמול כי ההסכם שמציע טראמפ עשוי להיות צעד חיובי. הדובר של בוריס ג'ונסון סיפר שראש הממשלה הבריטי שוחח על פרטי ההסכם עם דונלד טראמפ, ושר החוץ הבריטי בירך על התוכנית וציין שמדובר ב"הצעה רצינית".

 

באיחוד האירופי אמרו כי הם נותרים מחויבים לפתרון שתי המדינות. שר החוץ של האיחוד, ג'וזף בורל, אמר כי המדינות החברות יבחנו את פרטי העסקה, אך הוסיף כי הדבר ייעשה "על בסיס עמדתו המבוססת והנחרצת של האיחוד האירופי, והמחויבות שלו למשא ומתן ולפתרון בר קיימא של שתי מדינות, שמתחשב בשאיפות הלגיטימיות של הפלסטינים והישראלים ומכבד את כל ההחלטות הרלוונטיות של האו"ם ואת הפרמטרים שיש עליהם הסכמה בינלאומית".

 

 

  ()

  ()

ירדן הזהירה אתמול שלצעדים חד צדדיים, כמו "סיפוח שטחים פלסטיניים", עלולות להיות השלכות מסוכנות. ירדן מסרה שהיא עדיין מחויבת להקמת מדינה פלסטינית בקווי 67, ואמרה שזהו הפתרון היחיד לשלום. משרד החוץ המצרי, מנגד, מסר תגובה מתונה יותר: "אנו בוחנים את היוזמה האמריקנית מנקודת מבט של חשיבות ההגעה לפתרון לסוגיה הפלסטינית, באופן שיעניק לעם הפלסטיני את מלוא זכויותיו החוקיות באמצעות הקמת מדינה פלסטינית עצמאית. אנו קוראים לשני הצדדים לבחון את ההצעה האמריקנית ולהבין את השלכותיה".

 

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, הביע אתמול גם הוא תמיכה ברעיון שתי המדינות. הדובר של גוטרש אמר שעמדת האו"ם לגבי פתרון שתי המדינות הוגדרה לאורך השנים באמצעות החלטות במועצת הביטחון ובעצרת הכללית של האו"ם. שר החוץ הגרמני הייקו מאס אמר שרק פתרון שמקובל על שני הצדדים, ישראל והפלסטינים, יכול להביא שלום.

 

במוסקבה קראו לישראל ולפלסטינים לנהל מו"מ ישיר, כדי למצוא פשרה שתהיה מקובלת עליהם. "אנחנו לא יודעים אם ההצעה האמריקנית מקובלת על שני הצדדים או לא, אנחנו חייבים לחכות", אמר סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב. הוא הוסיף שמוסקבה "תלמד" את פרטי העסקה. בעבר הביעה רוסיה כמה פעמים את נכונותה לתווך במו"מ בין ישראל לפלסטינים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים צח, לע"מ
דגלי צרפת וישראל
צילום: חיים צח, לע"מ
מומלצים