שתף קטע נבחר

נגד הדוקרים: המדינה מקהה את הסכינים

משטרת אוזבקיסטן מצאה דרך מקורית להילחם במעשי הדקירה שמחרידים את הציבור: היא יוצאת לשווקים ומטילה פגמים בכלי הרצח הפוטנציאליים

משטרת אוזבקיסטן הודתה כי במסגרת המאבק שלה במקרי הדקירה היא נוקטת שיטה ערמומית משהו – ומקהה את קצות הסכינים העלולות לשמש את התוקפים.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

דגל אוזבקיסטן (צילום: shutterstock)
דגל אוזבקיסטן. פחות מעשי רצח(צילום: shutterstock)

אוזבקיסטן סכינים מסורתיות סכין (צילום: shutterstock)
סכינים מסורתיות באוזבקיסטן. המלאכה של אנדיג'ן(צילום: shutterstock)

המשטרה הודיעה כי פתחה במבצע בשווקים המרכזיים של העיר אנדיג'ן, במזרח המדינה, שבמסגרתו הוקהו קצותיהן של יותר מ-350 סכינים ועוד 18 סכינים הוחרמו. בתמונות שפרסמה המשטרה נראו גברים עם סכיני מטבח עומדים בתור כדי למסור את סכיניהם ולהקהות אותן במכונה.

 

אנדיג'ן היא מרכז של מלאכת הכנת סכינים מסורתית. לא ברור אם גם סכינים הנמכרים בשווקים כמזכרות נכללו במבצע. "אנו ממשיכים לנקוט צעדי מנע כדי לשלא לאפשר פשיעה", מסרה המשטרה השבוע.

 

אנדיג'ן שוכנת בעמק פרגאנה צפוף האוכלוסין. בשנת 2005 דיכאו כוחות הביטחון הפגנות אלימות בעיר, שבהן השתתפו גם חמושים. בתחילה טענו הכוחות כי גורמי איסלאם קיצוני עמודים מאחורי ההפגנות, אך אחר כך הודו השלטונות שהעוני שימש זרז להפגנות שם.

  ()

מאז עלה הנשיא שבקט מירזייויב לשלטון בשנת 2016 חלה ירידה במספר מעשי הרצח באוזבקיסטן. הנשיא החדש נקט צעדים שנועדו להגדיל את הצמיחה הכלכלית וליצור עוד מקומות עבודה, בין השאר על-ידי הגברת הפתיחות של המדינה לעולם.

 

עם זאת, מעשי דקירה, שבדרך כלל הם מעשים ספונטניים ונובעים ממריבות רגילות, ממשיכים לתפוס את תשומת הלב במדינה. באוקטובר שעבר, למשל, דימם סוחר למוות לאור יום בשוק ליד הבירה טשקנט אחרי שנדקר במהלך ויכוח עם עובדים אחרים בשוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אוזבקיסטן הולכת לקצה
צילום: shutterstock
מומלצים