שתף קטע נבחר

מפולת סלעי בוץ בכביש ליד ים המלח: "עניין של זמן עד שיהיו הרוגים"

אחרי שני מקרים בתוך שבועיים של התמוטטות סלעים מההר לכביש 31, טוען ראש העיר ערד כי הממשלה מזניחה את הטיפול בסכנה האורבת לנהגים: "זה נס גדול שלא היו נפגעים בנפש", אמר ניסן בן חמו בריאיון לאולפן ynet

 

ראש העיר ערד ניסן בן חמו טוען כי הממשלה לא מטפלת בסוגיית הסכנות בכבישי האזור, ומזהיר מהשלכות חמורות: "תשתית הכבישים היא תשתית ישנה, זה עניין של זמן עד שחלילה נראה עוד הרוגים בכביש הזה", אמר הבוקר (יום ד') בן חמו לאולפן ynet יום לאחר פרסום התיעוד הדרמטי של מפולת סלעי בוץ לתוך כביש 31.

 

בתיעוד שפורסם אתמול נראית ניידת משטרה חוסמת את התנועה מצומת זוהר לצומת חתרורים בעקבות התמוטטות של סלעים מהמצוק הסמוך. במהלך התיעוד נראית התמוטטות נוספת של סלעים מההר. אירוע דומה התרחש בכביש גם לפני שבועיים.

תיעוד התמוטטות מצוק בכביש 31 סמוך לצומת חתרורים ()
תיעוד ההתמוטטות בכביש 31

בן חמו (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
בן חמו(צילום: הרצל יוסף)

"צריך להבין, החלק בכביש 31 שמחבר בין ערד לים המלח הוא צר ומפותל. עוברים עליו אלפי מכוניות, אוטובוסים ומשאיות, ובהחלט זה כביש מאוד בעייתי", אמר ראש העיר ערד. "התרענו כבר לא מעט פעמים על כך שצריך להרחיב את הכביש, להסדיר את הבטיחות בו, אבל זה עדיין לא קרה. אנחנו עדים להתמוטטות נוספת תוך שבועיים בגלל הגשמים, עובדתית זה נס גדול שלא היו נפגעים בנפש".

 

- למה צריך להגיע למצב כזה? למה לא יוצאים למאבק רציני?

"ההשקעה בתשתיות היא כבדה כדי להסדיר את הכביש הזה אחת ולתמיד. כשאתה עולה את העליות מים המלח לערד ובאמצע יש פס הפרדה, ואתה תקוע אחרי משאית, זה מוביל גם להמון עבירות תנועה. צריך לא מעט מיליוני שקלים על מנת להסדיר את הכביש והוא בהחלט מוגדר ככביש אדום".

 

"עוד כשפתחנו את מסלול המירוצים בערד הורדנו חלק מהתנועה אליו של חובבי הספורט המוטורי, אבל עדיין צריך לתת מענה. אנחנו מדברים על העתיד לבוא, תחום התיירות הולך לקפוץ קדימה בעוד עשרות אלפי תיירים בים המלח וחייבים לתת לזה מענה. כרגע ממשלת ישראל לא מטפלת בסוגיה הזאת".

 

- זה שאלה של זמן עד שמישהו ייפגע?

"כפי שזה נראה היום, ואנחנו עדים לזה, מי שיורד בכביש הזה מבין שהוא בעצם יורד. כשיש מצוקים מימין ומשמאל זה אדמה רכה, לא מדובר בסלעים אלא בסלעי בוץ וגיר. ככל שיורדים גשמים כמו בעונה הזאת, ההתפוררות מובילה להתמוטטויות על הכבישים. כפי שזה נראה זה עניין של זמן עד שחלילה נראה עוד הרוגים בכביש הזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים