שתף קטע נבחר

חברון: בן 17 שזרק בקבוק תבערה על כוח צה"ל נורה ונהרג

העימותים בחברון נמשכים: לוחמי נח"ל זיהו את הפלסטיני עם בקבוק תבערה - והרגו אותו לאחר שחשו בסכנת חיים מיידית. לפני יומיים הושלך בקבוק תבערה באותו המקום על קצין מג"ב

 

 

 

פלסטיני בן 17 נורה למוות בצהריים (רביעי) בחברון לאחר שהתקרב לכוח צה"ל עם בקבוק תבערה. הנער, מוחמד אל-חדאד, נורה בחזהו במהלך עימותים בבאב זאוויה, ומת בהמשך מפצעיו.

 

האירוע התרחש במהלך הפרת סדר של כ-20 פלסטינים שהתפרעו וידו אבנים לעבר עמדת "חסם שוטר" שחוצצת בין השכונות הפלסטיניות לישוב היהודי בחברון. כוח מגדוד 931 של הנח"ל שאחראי על הגזרה זיהה מקרוב מחבל פלסטיני מיידה בקבוק תבערה לעברו. הלוחמים שחשו בסכנת חיים מיידית ירו לעבר המחבל והרגו אותו.

עימותים בחברון: פלסטיני בן 17 נורה למוות על-ידי צה
הנער הפלסטיני מפונה
 

עימותים בחברון: פלסטיני בן 17 נורה למוות על-ידי צה

מצה"ל נמסר: "במהלך הפרת סדר אלימה שהתקיימה בעיר חברון, זיהו לוחמי צה"ל פלסטיני שהשליך בקבוק תבערה לעברם והגיבו בירי להסרת האיום. מזה מספר ימים מתקיימות הפרות סדר אלימות בעיר חברון, סמוך ליישוב היהודי, בהשתתפות עשרות פלסטינים שמיידים אבנים, מבעירים צמיגים ומשליכים בקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון".

 

לאחרונה הפך אזור באב זאוויה בחברון למוקד התפרעויות יום-יומי על רקע חשיפת תוכנית השלום של ממשל טראמפ. בעימותים משתמשים המפגינים באבנים ובבקבוקי תבערה לעבר כוחות מג"ב. 

 

מחמוד אלחדאד ()
מחמוד אל-חדאד
 

שלשום נרשמה תקרית חריגה באותו המקום, כאשר פלסטינים השליכו בקבוק תבערה ליד חסם שוטר על קצין מג"ב. הבקבוק התלקח במקום על האפוד של הקצין - אך הוא לא נזקק לפינוי.  

 

מאז פרסום התוכנית אירעו כמה הפרות סדר מקומיות ביהודה ושומרון, שבשיאן הפגינו כ-600 פלסטינים בכמה מוקדים ברחבי יהודה ושומרון. עד היום, האירועים הסתיימו ללא תקריות חריגות או נפגעים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים