שתף קטע נבחר

ריבלין למפקדי צה"ל: "השיטו את ספינת הביטחון ללא התערבות גורמים שאינם ענייניים"

נשיא המדינה שוחח עם קצינים בכירים ובראשם הרמטכ"ל כוכבי בכנס שבו הוצגה התוכנית הרב-שנתית "תנופה": "בתקופה זו של 'מעבר', אתם, יותר מתמיד, כשדרת הפיקוד הבכיר של הצבא, מהווים עוגן של ממש לקיומה שוטף והתקין של מדינת ישראל"

  

נשיא המדינה ראובן ריבלין שוחח היום (שני) עם מפקדי צה"ל בכנס הצגת התוכנית הרב שנתית "תנופה", בראשות הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. במהלך הכנס הוצגו האתגרים העומדים בפני צה"ל כיום וניתוחם לצד הצעת פתרונות ולסיום הוצגו החלטות הרמטכ"ל במסגרת התוכנית הרב-שנתית. ריבלין אמר למפקדים: "בתקופה זו של 'מעבר', אתם, יותר מתמיד, כשדרת הפיקוד הבכיר של הצבא, מהווים עוגן של ממש לקיומה שוטף והתקין של מדינת ישראל ושל חיינו כאן בשקט ובבטחה. אני דורש מכם, בשם כל אזרחי ישראל, להמשיך ולהשיט את ספינת הביטחון בתבונה, באחריות, ללא מורא וללא התערבות של גורמים שאינם ענייניים. בלי חשש ממה יאמרו, ממה יצייצו, ממה יכתבו".

 

הנשיא הוסיף: "אני דורש מכם, בשם כל אזרחי ישראל, ללכת עם תבונת הקרב והפיקוד המקצועית שלמדתם ממפקדיכם שקיבלו, הם ממפקדיהם, ולעשות לכם אותה מצפן ומצפון".

ראובן ריבלין עם מפקדי צה״ל בכנס הצגת התוכנית הרב שנתית 'תנופה' בראשות הרמטכ
ריבלין בכנס(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ראובן ריבלין עם מפקדי צה״ל בכנס הצגת התוכנית הרב שנתית 'תנופה' בראשות הרמטכ
ריבלין והרמטכ"ל כוכבי(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ראובן ריבלין עם מפקדי צה״ל בכנס הצגת התוכנית הרב שנתית 'תנופה' בראשות הרמטכ
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

לדברי ריבלין, "צה"ל, צבא ההגנה לישראל, ימשיך להציג לדרג המדיני את המשמעות של כל החלטה שיתבקש לבצע. להציג משמעויות ולבצע. להעריך סיכונים מול הזדמנויות ולבצע. לעמוד ערוך ומוכן לכל התוצאות הנגזרות בעקבות החלטות הדרג המדיני, להעמיד את הדרישות שידרשו לכם לכל היערכות, ותמיד, תמיד לנצח. את כל השאר, תשאירו לשאר".

 

 ״הרשו לי לדבר איתכם ישירות, בגובה העיניים, מלב אל לב", המשיך ריבלין. "אני עומד מולכם ורוצה לומר לכם שאין לי ספק שהכול ייפתר תוך זמן קצר. אני רוצה לומר שבוודאי נעבור את מערכת הבחירות הזו ומיד אחריה תגיע יציבות. יציבות שתאפשר לכם לפעול, מתוך תחושת ודאות, בעורף הישראלי. אני רוצה לומר לכם שהטלטלה האזורית, הביטחונית, שאנחנו עוברים כבר שנים - זו שאתם אמונים על ייצובה, זו שאתם מנהלים בנחישות כל שנות קיומנו כמדינה - תשוב להיות הטלטלה היחידה שנדע. אך לא כך הוא המצב יקיריי, ואני אינני נוהג לשקר".

ראובן ריבלין עם מפקדי צה״ל בכנס הצגת התוכנית הרב שנתית 'תנופה' בראשות הרמטכ
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

עוד אמר הנשיא: "אתם, המשרתים את מדינת ישראל לאורך השנים בכל הגזרות, במעלה הדרגות, חייבים לראות את המשימה הפשוטה, הידועה, המוכרת אך הקשה כל כך, להגן ולשמור על ביטחון ישראל מול עיניכם כל העת. אותה ורק אותה. בתקופה שכזו, חשובה כפל כפליים התוכנית הרב-שנתית שאתם מציגים כאן היום".

 

"דווקא בתקופה זו של מינויי ממלאי מקום בצמתים הקריטיים ביותר של מדינת ישראל, של המתנה אינסופית לממשלה שתקבל החלטות בכל תחום חיים קריטי לתפקודנו", הוסיף ריבלין, "דווקא בתקופה זו - התוכנית הרב-שנתית היא עוגן. אנחנו נבטיח שאתם תוכלו לממש אותה; נוודא שאתם מקבלים את כל הכלים הנדרשים כדי לשמור עלינו, ונוקיר אתכם על העבודה והחשיבה שהשקעתם בה".

 

הנשיא חתם את דבריו בפנייה אישית למפקדים ולמשפחותיהם: "אני רוצה שתמסרו להם עוד היום, שפגשתם את נשיא המדינה היום, ושהוא ביקש לומר להם תודה. אנחנו חוזרים ואומרים בכל הזדמנות, אנחנו אתכם. אבל זו לא האמת. או לפחות לא כולה. אנחנו לא שם כשצינור מתפוצץ ומציף את הבית. כשהרחוב עולה גדותיו, והבן או הבת שלכם מגלים יכולות מפתיעות. אנחנו לא שם כשסבא וסבתא מסיעים את הילדים אל החוג ובחזרה כי אמא עסוקה ביום הורים. אנחנו לא שם כשהמשפחה שלכם נשארת בלעדיכם סביב שולחן השבת כי שוב צלצל הטלפון. אבל הלב שלי, בחיי, הלב שלי אתכם ואיתם. ותגידו להם בבקשה שאני חושב עליהם המון. אין תמורה שתפצה על ההעדר הזה, אני יודע. אבל תודה עמוקה, והוקרה אמיתית, ישנה גם ישנה. תודה להם ותודה לכם".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
ריבלין וכוכבי
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
מומלצים