שתף קטע נבחר

ליד מתחם גני הילדים: בלון נפץ אותר בקיבוץ בעוטף עזה

יום לאחר שבכירי המודיעין המצרי הגיעו לרצועה כדי לדון עם מנהיגי חמאס ברגיעה, אותר הבלון בשביל שמוביל למתחם הגנים בקיבוץ סעד. אין נפגעים. אם לפעוט בן 4: "המושג בלון איבד אצלם את הקונוטציה התמימה"

מטען נפץ סמוך לגן ילדים בקיבוץ סעד ()
מטען הנפץ בקיבוץ סעד

בעזה מדברים על רגיעה, אולם מעבר לגבול "עסקים כרגיל": בלון נפץ אותר הבוקר (יום ג') ליד מתחם של גני ילדים בקיבוץ סעד במועצה האזורית שדות נגב. אין נפגעים. חבלן של המשטרה נטרל את המטען הקטן.

 

הורים שהגיעו הבוקר למקום איתרו את הבלון החשוד בשביל שמוביל למתחם גני הילדים. סדר היום נמשך כרגיל. "לצערי זה לא חדש לנו, מיד על הבוקר עדכנו אותנו מהגן שנפל מטען מבלון, אבל הדגישו שהגן פתוח כרגיל", סיפרה אם לפעוט בן 4 מהקיבוץ.

 

היא הוסיפה: "הגננות מקיימות שיחה עם הילדים בעניין הזה, בעיקר כדי לחדד הנחיות ולוודא שכולם יודעים שלא נוגעים בבלונים שנמצאים ככה סתם בחוץ. הילדים כבר רגילים לזה, הם חיים את התופעה הזאת. "המושג בלון מזמן איבד אצלם את הקונוטציה התמימה. המושג בלון בעוטף עזה משמעותו סכנה מיידית, זאת המציאות שלנו בשנים האחרונות".

 

על רקע העלייה בכמות בלוני הנפץ, ברשויות בעוטף עזה ובנגב החלו להפיץ היום הודעות לתושבים ולבתי הספר, לפיהם יש להימנע משימוש בנפצים בחג פורים. כולל במסיבות הרשמיות. "המוקדים מוצפים בפניות של אזרחים מבוהלים שעושים הקשר בין בלוני הנפץ לנפצים", נאמר

 

האירוע התרחש יום לאחר שבכירי המודיעין המצרי, שאחראים על תיווך ההסדרה בין ישראל לחמאס, הגיעו לרצועת עזה על מנת לדון עם מנהיגי ארגון הטרור בעזה על ניסיונות הרגיעה.

 

גזרת העוטף התחממה באחרונה, ולצד שיגורי רקטות מהרצועה לעבר יישובים בישראל - נרשמה גם עלייה בכמות הפרחת בלוני הנפץ שנחתו באזורים שונים.

 

בלילה שבין ראשון לשני תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר כמה מטרות של חמאס בדרום רצועת עזה, בתגובה לשיגור רקטה ערב קודם לכן לאזור שדרות. בין היעדים שהותקפו, מתחם אימונים ותשתיות צבאיות של חמאס. מדובר צה"ל נמסר כי "תקיפת מטרות אלה מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של חמאס".

בלון חשוד ביער ארי  ()
"זאת המציאות שלנו בשנים האחרונות" (ארכיון)

יומיים קודם לכן התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא הופעלה התרעת צבע אדום, לא היו נפגעים. זמן קצר לאחר מכן תקפו טנקים של צה"ל עמדות חמאס.

 

ביום רביעי שעבר התפוצצו שתי פצצות מרגמה בשטחים חקלאיים בעוטף עזה, סמוך למרכז הרצועה. לא דווח על נפגעים. כתוצאה מהשיגורים הופעלו התרעות ביישומון בשטחים פתוחים בלבד.

 

כעבור כמה שעות תקפו מטוסי קרב של צה"ל יעדים של חמאס ברחבי רצועת עזה. עוד נמסר כי הותקפו תשתיות תת-קרקעיות שמשמשות את הזרוע הצבאית של חמאס.

 

שר הביטחון נפתלי בנט קיים בתחילת השבוע הערכת מצב באוגדת עזה בהשתתפות בכירים בצה"ל, ובסיומה אמר כי בפעולה נגד חמאס "איש לא יהיה חסין". במקביל אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי צה"ל "ערוך ומוכן לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים