שתף קטע נבחר

משפחות הישראלים באוניית הקורונה: "שחררו אותם, לא מוכנים להיות חלק מהניסוי הזה"

תחת הכותרת "ושבו הורים לגבולם" דורשים 152 קרוביהם של 15 הישראלים השוהים באונייה "דיימונד פרינסס" ביפן להחזירם הביתה: "הניסוי הגדול בהיסטוריה. מבחינתם, שהאונייה תיעלם". דיווח ביפן: הממשלה תאפשר לחולים כרוניים ולמבוגרים לרדת מהאונייה, ייתכן שכבר היום

152 ילדים, נכדים ונינים של הישראלים הנמצאים כבר שבועיים באונייה "דיימונד פרינסס" ביפן, שבה נמצאו חולים בנגיף הקורונה, דורשים להשיבם: "אנחנו לא מוכנים להיות חלק מהניסוי הזה", כתבו במכתב משותף. באונייה שוהים 15 ישראלים. על המכתב חתומים בני משפחותיהם של 13 מהם. אתמול התגלו 65 חולים נוספים על הספינה, ובכך עלה מספרם ל-135 מתוך 3,600 נוסעים ואנשי צוות. האונייה נמצאת בהסגר מאז 5 בפברואר, ותישאר במצב זה למשך שבוע נוסף. 

 

ואילו בישראל, משרד הבריאות הודיע ש-140 מטופלים נבדקו בשל חשד שנדבקו בקורונה, אך כל התוצאות שהתקבלו עד כה שליליות. הנחת העבודה במשרד היא שנגיף הקורונה יגיע לישראל והמערכת ממשיכה להיערך סביב תרחיש זה. לשם כך, משרד הבריאות הגדיל את קיבולת מספר הבדיקות במעבדה המרכזית בתל השומר, וכן יכשיר בימים קרובים שלוש מעבדות נוספות לבדיקות ואימות נגיף הקורונה: בבתי החולים סורוקה, הדסה ובבית החולים רמב"ם. 

 

 

ספינה נסיכת היהלום נוסעים בידוד יפן נגיף קורונה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

עדכונים אחרונים על התפשטות נגיף הקורונה

סין הודיעה הלילה על 108 מקרי מוות נוספים מנגיף הקורונה, ובכך עלה מספרם ל-1,016 

עד כה אובחנו בסין 42,638 חולים 

מספר החולים החדשים בסין עלה ב-2,478 בני אדם, לעומת עלייה של 3,062 חולים יום קודם לכן. רוב החולים החדשים – 2,097 – נמנו במחוז חוביי, מוקד ההתפרצות שבו מתו 106 בני אדם ביממה החולפת

לפי ארגון הבריאות העולמי, עוד 319 מקרי קורונה נמנו ב-24 מדינות אחרות

בארצות הברית התגלה המקרה ה-13 בקליפורניה. החולה חזר מהעיר ווהאן בסין והוכנס לבידוד. בווייטנאם אובחן חולה נוסף בנגיף, ובכך עלה ל-15 מניין הנדבקים במדינה. גם בתאילנד אובחן מקרה נוסף, ומניין החולים עלה ל-33

תאילנד סירבה לאפשר לנוסעי האונייה MS Westerdam לרדת ממנה, אף שלא התגלה אף חולה בנגיף על האונייה

ארבעה בני אדם פונו מבניין בהונג קונג עם תסמינים הדומים לשפעת. באותו בניין חלו בנגיף הקורונה גבר ואישה

 

לטענת בני משפחות הישראלים שעל האונייה, הנתונה בהסגר מול חופי יוקוהמה, "היפנים עושים את הניסוי הגדול בהיסטוריה של בידוד מחלות, כשבעצם זה לא בידוד - מערכות האינסטלציה, החשמל, מיזוג האוויר, המזון והתנאים הסביבתיים - כך שבעצם גם הבריאים חשופים יום-יום לנשאים רבים, דבר שלא מתקבל על הדעת. אנחנו רואים את ממשלת יפן, את חברת הספנות ואת ממשלת ישראל כאחראיות למחדל הזה. מצד היפנים זה חוסר מקצועיות שלא מעבירים אותם לבידוד רפואי, חברת הספנות מתירה לממשלת יפן לעשות באונייה כבשלה, והרשויות בישראל מפקירות אותם בידי ממשלה אחרת עם סדרי עדיפויות שונים".

 

11 מנוסעי הספינה בני יותר מ-90

לא פחות מ-45 רופאים, 55 אחיות ו-45 פרמדיקים הגיעו לספינה אתמול, כדי לקחת לבידוד את 65 החולים החדשים. לפי דיווח ב"ג'פאן טיימס", ממשלת יפן שוקלת לאפשר לחולים כרוניים ולמבוגרים לרדת מהאונייה, ייתכן שכבר היום. רבים מהמבוגרים סובלים מחרדות. נכון ליום רביעי שעבר, כ-80% מבין 2,666 הנוסעים הם בני יותר מ-60. 215 מהם בני יותר מ-80, ו-11 בני יותר מ-90.

ספינת הקורונה ביפן (צילום: EPA)
ספינת הקורונה ביפן(צילום: EPA)

ספינת הקורונה ביפן (צילום: EPA)
תקועים על סיפון ה"דיימונד פרינסס"(צילום: EPA)

ספינה נסיכת היהלום נוסעים בידוד יפן נגיף קורונה (צילום: AFP)
3,600 נוסעים ואנשי צוות מחכים לפתרון(צילום: AFP)

ספינה נסיכת היהלום נוסעים בידוד יפן נגיף קורונה (צילום: gettyimages)
עשרות אנשי רפואה מטפלים באירוע (צילום: gettyimages)

ספינה נסיכת היהלום נוסעים בידוד יפן נגיף קורונה (צילום: AP)
הספינה בבידוד (צילום: AP)

מכתב מבני המשפחות ()
מכתב בני המשפחות
 

מסהירו קאמי, ראש ארגון לא-ממשלתי למחקר ומינהל רפואי, התריע כי מצבם הרפואי של מבוגרים הסובלים ממחלות כרוניות עלול להידרדר במהירות בגלל הלחץ והתנאים בתאים הצפופים: "הם פגיעים להידבקות בווירוס וחייהם עלולים להיות בסכנה". הממשלה העבירה שלשום תרופות לטיפול בלחץ דם גבוה ובסוכרת ל-750 נוסעים.

 

לנה סמוילוב שנמצאת על האונייה הגיבה בריאיון לאולפן ynet על הדיווח שישראלית סבלה מחום: "לא, זה בולשיט. כולנו בקשר, כולנו מרגישים טוב, אין לנו סימפטומים, אף אחד מהחבר'ה הישראלים בינתיים לא ביקש עזרה מהרופאים. אנחנו משתדלים לא להיכנס לפאניקה".

 

- אתם נמצאים בתא אחד כבר כמה ימים, איך מעבירים את הזמן?

"יש לנו טלוויזיה, סרטים, סודוקו ודברים כאלה. אפשר לצאת, אבל אנחנו לא מעוניינים כי לא רוצים להידבק. יש לנו חדר עם מרפסת אז אני יושבת במרפסת. ויתרתי על טיולים קבוצתיים שמוציאים אנשים, אני נשארת בחדר ובמרפסת שלי, אחרי שהורידו אתמול עוד 66 אנשים. מוציאים לטיול לשעה, במרחק שני מטרים בין אחד לאחד. יש אנשים בחדרים בלי חלון ומרפסת, אני בתנאים טובים ולא מעוניינת לצאת לטיולים האלה". 

 

- מהו העדכון האחרון שקיבלתם מאנשי הצוות?

"היום לא היו הודעות על אנשים חדשים, אתמול כששמעתי על חולים נוספים הייתי בהתקף חרדה, היום הרבה יותר שמח".

 

וזה מכתבם המלא של בני המשפחות

ושבו הורים לגבולם

 

1. ההורים שלנו לא פושעים, לא מבריחי סמים ולא מתחמקים מהחוק. הם אזרחי המדינה שנסעו לטיול לאחר אסון כפול שקרה במשפחה. בפער של חודש ימים נפטרו שתי אחיות. הם אנשי עבודה, שירתו בצבא, חלקם קצינים במערך המודיעין, חלקם שריונרים וחלקם אף אנשי קבע לשעבר, ויש אף שיצאו לפנסיה וממשיכים לעבוד עד עצם היום הזה. כולם השתתפו בכל מלחמות ישראל, ויש אף נכי צה"ל. יש ביניהם דתיים מאוד וחילונים, ואפילו משגיח כשרות. ושמחה לאיד, כפי שרואים בחלק מהפוסטים, לא לעניין. מאחוריהם יש ילדים ונכדים, אזרחים טובים שעושים מילואים, עובדים בכל קשת המקצועות שקיימים בארץ - מורים, מהנדסים בתחום הרפואי ועוד ועוד. כולם משלמי מיסים ואזרחים טובים.

 

2. כל זה נאמר על מנת שיהיה ברור שהם עם ישראל. הרוב השקט.

 

3. עם ישראל ערבים זה לזה. וזו העת לזה.

 

4. היפנים, מבחינתם שהאונייה תיעלם.

 

הם עושים את הניסוי הגדול בהיסטוריה של בידוד מחלות, כשבעצם זה לא בידוד - מערכות האינסטלציה, החשמל, מיזוג האוויר, המזון והתנאים הסביבתיים - כך שבעצם, גם הבריאים חשופים יום-יום לנשאים רבים, דבר שלא מתקבל על הדעת. אנחנו רואים את ממשלת יפן, את חברת הספנות ואת ממשלת ישראל כאחראיות למחדל הזה: היפנים - חוסר מקצועיות שלא מעבירים אותם לבידוד רפואי; חברת הספנות - שמתירה לממשלת יפן לעשות באונייה כבשלה, והרשויות בישראל שמפקירות אותם בידי ממשלה אחרת עם סדרי עדיפויות שונים.

 

התייעצנו עם פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא, שגם התפלאה שהבידוד הוא באונייה ולא במתחם שמיועד לזה. אנחנו רוצים שיוקם צוות חירום שיכלול את נציג משרד החוץ, נציג משרד הבריאות, מהנדס מומחה בתחום המערכות לבתי חולים ונציג מטעמנו. הצוות הזה צריך לדאוג למתחם מוגן בארץ על פי הכללים ההנדסיים והרפואיים, שיקבל אליו את בני המשפחה שלנו לבידוד בארץ בתנאים רפואיים מקובלים. הצוות הזה צריך לפעול מול היפנים באופן מיידי על מנת שישחררו אותם להטסה לארץ. אי אפשר להמשיך לתת ליפנים לעשות באזרחים של ישראל ככל העולה על רוחם, ומדינת ישראל צופה מהצד. יש פה ניגוד אינטרסים מובהק בינינו לבינם, ואנחנו לא מוכנים להיות חלק מהניסוי הזה.

 

מדינת ישראל חייבת לקחת אחריות ולהילחם על השבתם ועל בריאותם.

 

על החתום

מעגל ראשוני של 152 ילדים, נכדים ונינים של המשפחה הנפלאה הזו.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
דגל ישראל באחד החדרים
צילום: רויטרס
מומלצים