שתף קטע נבחר

טיבי: "המשותפת לא רוצה להיות חלק מממשלת גנץ"

בכיר הרשימה המשותפת הגיב באולפן ynet על הצהרת גנץ כי הרשימה לא תהיה חלק מממשלתו: "באיזו ממשלה? של גנץ שרוצה לספח? שרוצה לחזק את הכיבוש ואת השליטה על העם הפלסטיני?"

 

 

 

חבר הכנסת אחמד טיבי, מראשי הרשימה המשותפת, הגיב על הצהרתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ כי הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מממשלה בראשותו. "אנחנו לא רוצים להיות חלק מממשלת גנץ. כל כך ברור, שחור על גבי לבן. לא שינינו את עמדתנו", אמר הבוקר (רביעי) טיבי בריאיון לאולפן ynet.

 

כל העדכונים על בחירות 2020 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

Gantz with Joint List leader Ahmad Tibi during Knesset plenum ()
"באיזו ממשלה? של גנץ שרוצה לספח?". טיבי עם גנץ
 

בדברים שנשא בתום סיור ביישובים במגזר הערבי אמר אתמול גנץ: "איני מפחד לדבר עם אף גורם פוליטי לגיטימי, אבל הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שאקים. המחלוקות שלי עם הנהגתה על ההיבט הלאומי והביטחוני עמוקות, קשות ובלתי ניתנות לגישור. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, יחידה בעולם, שצריכה להגן על עצמה מפני האויבים שבחוץ. היא לא יכולה לסבול תמיכה בטרור או הימנעות מגינויו".

 

בריאיון הבהיר טיבי: "המשותפת לא רוצה להיות חלק מממשלת גנץ, אבל אנחנו רוצים להשפיע, נכון. כדי להשפיע, כדי להעלות את הנושאים הבוערים, את נושאי האלימות, התקציבים, חוק קמיניץ, חוק הנגב - כל הנושאים האלה הם הסיבה שבגללה אנחנו רוצים להעצים ולחזק את כוח הרשימה המשותפת באמצעות העלאת שיעור ההצבעה, ולכן נמשיך באותו קו, למרות שכחול לבן מאגפים את הליכוד מימין ואמרתי שלעמדות הפוליטיות האלה יהיה מחיר בבוא הזמן".

 

 

- כדי שכחול לבן תקים ממשלה, צריך שחלק מהרשימה המשותפת ימנעו, האם בזה תשתפו פעולה?

"יש שני שלבים מיד אחרי הבחירות, א' ההמלצה, ב' המגעים בשלב אחרי ההמלצה. יש אפשרות להמליץ ולא לקיים משא ומתן רשמי, כמו שהיה בינינו ובין כחול לבן בבחירות הקודמות. יש מפלגות שלא ממליצות ומקיימות משא ומתן רשמי כמו ישראל ביתנו למשל. תוצאות הבחירות יכריעו הכל, בהילקח העמדות האחרונות של כחול לבן והנטייה ימינה, והדברים יילקחו בחשבון וגם יילקח בחשבון האינטרס של הציבור הערבי והאפשרות להשיג לו הישגים ולהיות שותף בשינוי, והרצון שלנו שכמו ב-13 מנדטים בלמנו אפשרות של הקמת ממשלה ימנית צרה, כי היינו חלק מבלוק 65. אם נקבל 15 מנדטים נבלום עוד פעם את נתניהו. נתניהו אומר שלגנץ אין ממשלה בלי טיבי, אני אומר שבלי משותפת חזקה אין לנתניהו ממשלה".

 

- גורמים בשמאל אומרים שבמקרה הזה שגנץ יוכל להקים ממשלה רק עם ליברמן, אתם בטוח תתמכו מבחוץ, לא תיתנו לנתניהו הזדמנות להקים ממשלה

"אנחנו לא רוצים להיות חלק מממשלת גנץ. באיזו ממשלה? של גנץ שרוצה לספח? של גנץ שרוצה לחזק את הכיבוש ואת השליטה על העם הפלסטיני? איך נהיה חלק מהממשלה הזאת? או להרוס בתים של ערבים במדינת ישראל? לא נוכל להיות חלק מהממשלה, אבל יש מנגנונים אחרים כדי להשפיע כדי להעלות ולשדרג את הסטטוס של הציבור הערבי ולהביא לו הישגים. אבל אכן ביבי כדאי לו לשמוע את זה כי לאחרונה בכל נאום שלו הוא מזכיר אותי 12 פעמים, ואתמול זה לא היה בסדר כי הוא עשה את זה רק 11 פעמים. ביבי, אתה גמרת נקודה. אתה לא תהיה ראש ממשלה בבחירות הבאות. תזכור את זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
ח"כ אחמד טיבי
צילום: מוטי קמחי
מומלצים