שתף קטע נבחר

ברחה מהשבי אחרי 31 שנה כשפחת מין

זוועה בוונצואלה: גבר שיצא עם אישה צעירה בסוף שנות השמונים כלא אותה במשך 31 שנה, והחזיק אותה כשפחת מין. הוא חי עם אשתו ובתו בבית סמוך. בחודש שעבר הצליחה האישה לברוח, אתמול הוגש כתב אישום נגד הגבר

בוונצואלה הוגש אתמול (יום ג') כתב אישום נגד גבר שכלא אישה במשך 31 שנה והחזיק אותה כשפחת מין. הפרשה זעזעה את תושבי העיר שבה גר הגבר, מרקאי, שסמוכה לבירה קרקס. בוונצואלה כועסים על השכנים של הגבר, שטוענים שלא ידעו דבר.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

מתיאס סלסאר, בן 56, הואשם בין השאר ב"אלימות נפשית, התעללות ועבדות מינית" נגד האישה בת ה-49, ששמה הפרטי מורלה. התובעים במשפט אמרו ש"באמצעות מניפולציות והונאה העבריין גרם למורלה לעזוב את ביתה" לפני שלושה עשורים. הם הוסיפו שסלסאר נעצר במרקאי ומוחזק בתחנת המשטרה.

ונצואלה כלא אישה כ שפחת מין במשך 31 שנה  ()
מתיאס סלסאר
 

לפי התקשורת בוונצואלה מתיאס ומורלה התחילו לצאת בחורף של 1988. מתיאס היה כבר אז גבר אלים, והוריה של מורלה התנגדו להמשך הקשר. סלסאר ומורלה נעלמו יומיים לפני חג המולד. תחילה עברו למלון, שם החריפה האלימות נגד מורלה. אחר כך כלא אותה בדירה בבניין מגורים.

 

שכנים של סלסאר סיפרו שבמשך שנים הוא חי עם אישה אחרת, ועם בתו, בבית שסמוך לרחוב שבו כלא את מורלה. השכנים אמרו שהם לא הבחינו בשום דבר חריג בהתנהגותו של סלסאר ותיארו אותו כאדם חברותי. הם התבקשו שלא להזדהות כדי שלא יואשמו במעורבות בפרשה. עורך דינו של סלסאר, חוסה בריסנו, אמר שלשום במסיבת עיתונאים שמרשו חף מפשע וקורבן של קמפיין תקשורתי.

 

ב-24 בינואר מורלה ברחה מבניין המגורים שבו הייתה כלואה, וביקשה עזרה בסניף של ארגון למען נשים במצוקה בחסות המדינה. המקרה פורסם לראשונה בוונצואלה ב-5 בפברואר, בפורטל החדשות Cronica Uno.

 

אחרי פרסום הפרשה חזרה מורלה לבניין שבו הוחזקה כשפחת מין, יחד עם התובעים במשפט. אחד השכנים, שנכנס עם מורלה והתובעים לדירה, סיפר שבדירה היו לה שלושה סטים של בגדים, נעליים ישנות, מאוורר ישן ומזרן שהיה מונח על הרצפה. "אנשים תקפו את השכנים ושאלו למה לא דיווחו על כך, אבל אנחנו באמת לא ידענו", סיפר אותו שכן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים