שתף קטע נבחר

צילום:  AFP, EPA

מוות שלישי מקורונה מחוץ לסין, במחוז הנגיף מהדקים את הפיקוח

יפנית כבת 80 שנדבקה בווירוס מתה באזור טוקיו. בעיר הואנגנג שבסין, הסמוכה למוקד ההתפרצות, הודיעו הרשויות כי יחמירו את ההגבלות על התושבים: "מתחמי מגורים ייאטמו, נסיעה בכבישים - רק לכלי רכב חיוניים"

יפן אישרה היום (ה') מקרה מוות ראשון במדינה מנגיף הקורונה. שר הבריאות היפני קטסונובו קאטו מסר במסיבת עיתונאים כי הקורבן היא אישה כבת 80 המתגוררת במחוז קנאגווה, הגובל בבירה טוקיו. הוא לא מסר פרטים על הנסיבות שבהן נדבקה. זה מקרה המוות השלישי מהנגיף מחוץ לסין.

 

התפרצות הקורונה: כל העדכונים, החדשות וההסברים ב-ynet

 

 

קאטו אמר שהאישה פיתחה תסמיני מחלה ב-22 בינואר ואושפזה ב-1 בפברואר. "היה חשד שהיא נדבקה בנגיף הקורונה ולכן נערכה לה בדיקה", הוא אמר. הוא הוסיף שאחרי מותה התקבל אישור שהיא נדבקה בנגיף.

 

לפחות 28 בני אדם נדבקו בנגיף ביפן, בהם אזרחים שפונו ממחוז חוביי בסין שבו התפרץ הנגיף לראשונה. 218 איש נוספים נדבקו בנגיף בספינת התענוגות "דיאמונד פרינסס" שעוגנת בנמל יוקוהמה. על הספינה ישנם גם 15 נוסעים ישראלים. אלו שנדבקו פונו לבתי חולים, בהם חמישה חולים במצב קשה.

598 (צילום: getttyimages)
עלייה חריגה במספר הנדבקים. רחוב בווהאן(צילום: getttyimages)

נגיף קורונה ברחובות בייג'ינג (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

הרשויות הודיעו הלילה כי נוסעים מעל גיל 80 שלא אובחנו כחולים בנגיף יורשו לעזוב את הספינה החל ממחר במקום ב-19 בפברואר - התאריך שנקבע לסיום הבידוד. הם יועברו למגורים המיועדים לאנשי ממשל שם ישלימו את ימי הבידוד הנותרים.

 

בהואנגנג שבסין הודיעו היום הרשויות כי מחר יהדקו את הפיקוח וההגבלות בעיר. בין היתר יאטמו מתחמי מגורים ויאפשרו נסיעה בכבישים רק לכלי רכב חיוניים. העיר נמצאת במחוז חוביי, קרוב למוקד התפרצות הנגיף בווהאן.

ספינה נסיכת היהלום נוסעים בידוד יפן נגיף קורונה (צילום: AFP)
נוסעים מעל גיל 80 שלא נדבקו יוכלו לעזוב מחר. "ספינת הקורונה" ביפן(צילום: AFP)

ספינה נסיכת היהלום נוסעים בידוד יפן נגיף קורונה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

בארגון הבריאות העולמי אמרו היום שעדיין אין מספיק מידע על נגיף הקורונה, או בשמו הרשמי החדש COVID-19. "אנחנו לא יודעים איך המגיפה הזאת תתפתח", אמר דובר של הארגון.

 

יותר מ-1,300 בני אדם מתו עד כה מהנגיף ויותר מ-60 אלף נדבקו בו בסין וברחבי העולם. יותר מ-15 אלף מקרים חדשים אובחנו מאז אתמול. מדובר בעלייה חריגה אחרי שבימים האחרונים דווח במחוז חוביי על מספר מקרים חדשים נמוך משמעותית. אתמול, למשל, דווח על 1,638 מקרים חדשים במחוז בלבד.

  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

לדברי הרשויות במחוז חוביי, העלייה במספר הנדבקים נובעת משינוי בשיטה לאבחון מקרי הידבקות. עד כה כללו ברשימה רק את מי ששבדיקות מעבדה אישרו שנדבק, תהליך שלוקח כמה ימים. כעת נכללים ברשימה גם מי שפיתחו תסמינים של מחלה, הכוללים שיעול כבד, קשיי נשימה וחום גבוה.

 

בתוך כך, ספינת התענוגות "אם.אס ווסטסטרדם", ששטה יותר משבועיים בים לאחר שארבע מדינות שונות סירבו לאפשר לה לעגון בשטחן, עגנה בעיר החוף סיהנוקוויל שבקמבודיה. הספינה, שבה 1,455 נוסעים ו-802 אנשי צוות, נדחתה על-ידי יפן, טייוואן, הפיליפינים, תאילנד וגואם מכיוון שעגנה בעבר בהונג קונג, שם אובחנו עשרות מקרים של הידבקות בנגיף הקורונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
רחובות בייג'ינג ריקים
צילום: AFP
מומלצים