שתף קטע נבחר

צילום:  AFP, EPA

דיווח: ארה"ב תפנה אמריקנים מ"ספינת הקורונה"

ב"וושינגטון פוסט" דווח על פינוי כמה מ-380 האזרחים הנצורים באונייה "דיימונד פרינסס", שעוגנת כבר 10 ימים ביפן בעקבות נגיף הקורונה. סין הודיעה: מניין המתים חצה את רף ה-1,500. בייג'ינג דורשת מתושבים שחזרו לעיר לשהות בבידוד "או להסתכן בענישה". לראשונה: אובחן חולה במצרים

ספינת הקורונה ביפן (צילום: AP)
נצורים מול חופי יפן. "ספינת הקורונה"(צילום: AP)

ב"וושינגטון פוסט" דווח הלילה (בין שישי לשבת), מפי סוכנות המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב, כי מחלקת המדינה האמריקנית נערכת לפנות את אזרחיה הנצורים בספינת התענוגות "דיימונד פרינסס", העוגנת ביוקוהמה שביפן מה-5 בפברואר בעקבות נגיף הקורונה. על האונייה שוהים בבידוד כ-380 אמריקנים, אולם לא ברור בשלב זה אם כולם יפונו או רק חלק מהם. לפי הדיווח, המפונים ובני משפחותיהם יטוסו לארצותיהם באמצעות שני כלי טיס צבאיים - ייתכן שכבר מחר.

 

התפרצות הקורונה: כל העדכונים, החדשות וההסברים ב-ynet

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

כ-3,500 נוסעים ואנשי צוות, בהם 15 ישראלים, נמצאים בבידוד על הספינה. עד כה כ-200 נוסעים אובחנו בנגיף (בשמו הרשמי: COVID-19). ב-CNN דווח כי גם הממשל בהונג קונג פועל לסייע ל-11 מאזרחיו שנמצאים על האונייה ואובחנו כנשאי הווירוס.

 

כזכור, ביום רביעי האחרון פנה משרד החוץ הישראלי לרשויות היפניות וביקש להוריד מהספינה את האזרחים הישראלים שנמצאים עליה - ולבדוק אפשרויות בידוד אחרות. הפנייה נעשתה לאחר שבני משפחותיהם דרשו מהרשויות בארץ להשיבם. ממשרד החוץ נמסר אז כי הם עומדים בקשר יומיומי עם הרשויות ביפן, וכי שגרירות ישראל בטוקיו דואגת לכך שהם מקבלים מענה לצרכיהם, לרבות אספקה שוטפת של תרופות ואוכל כשר.

 

 
מכתב מבני המשפחות ()
מכתב המשפחות
 

בתוך כך, נציבות הבריאות הלאומית בסין הודיעה הלילה כי עלה ל-1,523 מניין המתים במדינה כתוצאה מהנגיף. זאת לאחר שביממה החולפת נספו 143 חולים - רובם במחוז חוביי שבו התפרץ הווירוס. עוד דווח כי מאז אתמול אובחנו 2,641 נשאים חדשים, גם כן בעיקר במחוז המהווה את מוקד ההתפרצות, וכעת מספר הנדבקים בסין עומד על 66,492. למרות המספרים הגבוהים, מדובר בירידה באחוזי ההידבקות בהשוואה ללילה הקודם (בין חמישי לשישי), אז דווח כי אובחנו 5,090 חולים נוספים בסין.

 

בעיר הבירה בייג'ינג החליטו להחמיר את ההנחיות במסגרת המאמצים למניעת התפשטות הנגיף. ב"דיליי מייל" דווח כי מעתה כל תושב שיחזור לעיר ייאלץ לשהות בבידוד בביתו למשך 14 ימים - "או להסתכן בענישה".

ספינת הקורונה ביפן (צילום: AP)
"אמריקנים יפונו באמצעות מטוסים צבאיים"(צילום: AP)

ספינת הקורונה ביפן (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

ספינת הקורונה ביפן (צילום: AP)
כ-200 מקרי הידבקות בנגיף הקורונה בספינה(צילום: AP)

ספינת הקורונה ביפן (צילום: AP)
מעוררת עניין בתקשורת מקומית ועולמית(צילום: AP)

  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

גם בארצות הברית, שבה דווח עד כה על 15 מקרי הידבקות בשבע מדינות, ממשיכים לנקוט בצעדים למניעת התפשטות הנגיף ואף נערכים לתרחיש הגרוע ביותר. אמש הודיעה סוכנות המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן כי היא פועלת יחד עם מעבדות לבריאות הציבור בחמש מדינות - לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, סיאטל, שיקגו וניו יורק - כדי לאתר אנשים עם מחלות הדומות לשפעת. מנהל הסוכנות, ד"ר רוברט רדפילד, אמר בריאיון לרשת CNN כי המהלך נועד להקנות יותר זמן ללמידה על הנגיף, ואולי אף לפתח חיסון נגדו.

 

במקביל, וושינגטון הודיעה כי היא מוכנה לסייע למאמצים של האו"ם ושל ארגונים בינלאומיים נוספים לבלום את התפרצות הנגיף בצפון קוריאה. ארגון הצלב האדום קרא להקל זמנית בעיצומים המוטלים על הדיקטטורה המבודדת, כדי לסייע לה למנוע את התפשטות הנגיף בתחומיה.

 

נגיף הקורונה התפשט כבר ליותר מ-20 מדינות, ואתמול דווח על מקרה הידבקות ראשון במצרים - ולמעשה ראשון ביבשת אפריקה. משרד הבריאות המצרי מסר כי החולה שהועבר לבידוד בבית החולים הוא אזרח זר השוהה במדינה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
"ספינת הקורונה" ביפן
צילום: רויטרס
מומלצים