שתף קטע נבחר

תיעוד אחרי הירי בעיסאוויה: פינוי הילד שנפצע בעינו מכדור ספוג

יומיים אחרי שהילד מאלק עיסא בן התשע נפצע קשה מירי של המשטרה במזרח ירושלים, התפרסם תיעוד מהזירה. מח"ש חוקרת

 

בהלה, המולה, נשיאה על הידיים ופינוי מהיר לבית חולים. סרטון שהתפרסם היום (ב') תיעד את הרגעים אחרי פציעתו הקשה של הילד מאלק עיסא בשכונת עיסאוויה במזרח ירושלים. הילד, בן תשע, נפצע בשבת האחרונה מכדור ספוג שנורה על ידי המשטרה ופגע בעינו.

 

בני משפחתו של הילד פינו אותו לבית החולים הדסה הר הצופים בבירה ברכב פרטי, ומשם הוא הועבר לבית החולים הדסה עין כרם בעיר. במשטרה ציינו כי נסיבות המקרה נבדקות, ובמח"ש פתחו בחקירה לבירור נסיבות הירי.

 

מאלק עיסא ילד בן 9 נפצע פצוע כדור גומי משטרה עיסאוויה   ()
פינוי הילד שנפצע מירי

בן 9 מעיסאוויה פונה להדסה עם פגיעה קשה בפניו ובראשו ()
הילד אחרי אשפוזו בבית החולים בירושלים

 

חקירה ראשונית העלתה כי עשה את דרכו מבית הספר עם אחיותיו. הוא נורה בעינו ככל הנראה מכדור ספוג שנועד לפיזור הפגנות.

 

בילאל נאשר, דודו של הילד, אמר היום: "לפי מה שאנחנו מבינים, הירי התרחש כשאחד השוטרים ניקה את הנשק וירה לעבר חומה. הכדור פגע בעין של מאלק, אמרו לנו שרוב הסיכויים שהוא לא יראה יותר בעין.

 

"אני מאוד מקווה שמח"ש תעשה את העבודה שלהם. יש כל הזמן משטרה בשכונה שלנו, סתם ככה הם יורדים כדי לעשות תרגילים משטרתיים בעיסאוויה".

 

ואיל עיסא, אביו של מאלק, סיפר בשבת כי בנו ירד מהאוטובוס ונכנס למכולת כדי לקנות ממתקים. "כשמאלק יצא הגיעו כוחות של שוטרים לשכונה, והתחילו לירות ללא שום סיבה עד שכדור גומי פגע בבן שלי", אמר האב. "השוטרים מגיעים כמעט בכל יום בזמן שהתלמידים חוזרים מבית הספר, ומלבד הפחד שזה זורע בילדים, מסכנים את חייהם. מה הוא כבר עשה שירו בו? עכשיו הוא עלול לאבד את עינו".

 

בחודשים האחרונים המתיחות בין תושבי השכונה לכוחות הביטחון עלתה מדרגה. המשטרה פועלת באופן תדיר נגד מיידי אבנים ומשליכי בקבוקי תבערה, ועוצרת עשרות תושבים המשתתפים בהתפרעויות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים