שתף קטע נבחר

שבעה ספרי תורה כנגד שבעה נופלים: "תמיד יישארו בליבנו"

שבע משפחות שאיבדו את יקיריהן בפיגועים וכן אלמנתו של המרגל אלי כהן, נדיה כהן, קיבלו ספרי תורה בטקס במעמד נשיא המדינה ריבלין - שאמר: "כמה גדול המחבר על המפריד, וכמה גדול החיבור בין הנופלים"

 

 

שבע משפחות של שבעה נופלים מכוחות הביטחון קיבלו אמש (שני) ספר תורה שנתרם להם על ידי האחים יוסי ושלומי אמיר, מבעלי חברת "פרש מרקט", באירוע שהתקיים באולמי "אווניו" בקריית שדה התעופה. בטקס, שנערך במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, תחת השם "אחדות עם ישראל - מנציחים את אהובינו", קיבלו בני המשפחות לידם את ספרי התורה ובימים הקרובים יתרמו אותם לבתי כנסת שונים ברחבי הארץ.

 

בין מקבלי ספר התורה היו בני משפחתו של דביר שורק, שנרצח בפיגוע דקירה בגוש עציון בספטמבר האחרון והוריו של יוסי יוסף קירמה, שנרצח בהיתקלות עם מחבלים בירושלים ב-2016; הוריה של אורי אנסבכר שנרצחה בפיגוע טרור בעין יעל בירושלים לפני כשנה קיבלו אף הם ספר, וכך גם הוריו של יובל מור יוסף שנרצח בפיגוע ירי בצומת גבעת אסף שבבנימין.

ראובן רבלין ונדיה כהן (צילום: סיון פרג׳)
ראובן ריבלין ונדיה כהן(צילום: סיון פרג׳)

בני משפחתו של יוסי כהן, חייל גדוד נצח יהודה שנרצח בפיגוע ירי בגבעת אסף, ביקשו לקבל ספר תורה קטן יותר שאותו יכניסו לבית הכנסת ביחידתו. הוריו של הכבאי רס"ל גל קלדרון ז"ל, שנפטר באופן פתאומי בהיותו בן 36, קיבלו אף הם ספר תורה לזכרו.

 

ספר תורה שביעי הוענק לנדיה כהן, אלמנתו של המרגל אלי כהן. נדיה אף נשאה דברים במהלך הערב בשם כל שבע המשפחות ואמרה לתורמים: "אני מודה לכם על העשייה , התרומה והחשיבה. זה מרגש. אלי כהן והנופלים תמיד יישארו בליבנו".

 

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר לנוכחים באירוע, בהם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שרים וחברי כנסת נוספים כי האירוע מחזק את המאחד בעם: "כמה גדול המחבר על המפריד, וכמה גדול החיבור בין הנופלים. חיבור שנוגע לסיפור חייהם על האדמה הזו".


פורסם לראשונה 17/02/2020 23:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג׳
ראובן ריבלין ונדיה כהן
צילום: סיון פרג׳
מומלצים